12.6 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Detingut un estafador amb 57 requisitòries que actuava en un conegut web de compravenda

València, 13 abr (EUROPA PRESS).- La Guàrdia Civil ha detingut l’autor de múltiples estafes comeses en una coneguda pàgina de compravenda d’articles de segona mà. Tenia un total de 57 requisitòries, tant policials com judicials, de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre les quals hi havia una d’arrest i ingrés a presó.

La investigació es va iniciar arran de la denúncia interposada per un veí de la localitat valenciana de Canals. En ella, manifestava que una persona havia contactat amb ell a través d’una pàgina web de compravenda perquè estava interessada en uns productes tecnològics, segons ha indicat l’institut armat en un comunicat.

Una vegada acordada la venda per 665 euros, el comprador li va enviar el justificant de la transferència bancària i ell li va entregar el producte. No obstant això, mai va rebre els diners.

Els agents encarregats de la investigació van tindre coneixement que anteriorment s’havien comés fets similars amb el mateix modus operandi.

L’autor contactava amb els estafats a través d’una pàgina web de compravenda de productes, interessat en articles tecnològics d’alta gamma. Per aconseguir que la forma de pagament fora mitjançant transferència bancària, simulava ser el representant d’una empresa.

Enviava un comprovant falsificat de l’ingrés i comunicava que la transferència podia tardar fins a un màxim de 24 hores a ser efectiva. Finalment, la víctima entregava l’article sense haver rebut els diners, que no arribaven mai.

Xarxa de taxistes i compradors

Amb l’objectiu d’evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat, l’autor havia creat una xarxa de taxistes i compradors desconeixedors de l’activitat delictiva, ja que pensaven que el detingut venia productes de segona mà de la seua pròpia empresa.

En algunes ocasions, els taxistes portaven l’autor a arreplegar els productes. En altres, eren ells qui els arreplegaven. Posteriorment, els entregaven a un segon comprador que donava els diners al conductor, i este els lliurava a l’estafador. D’esta manera, aconseguia mantindre’s allunyat dels llocs d’intercanvi i minimitzar el risc de ser detectat per les autoritats.

El detingut venia els articles a persones amb pocs recursos econòmics que els revenien, formant part d’una trama de distribució. Una vegada localitzats diversos integrants que formaven part de la xarxa de distribució, els investigadors van realitzar dispositius policials encoberts.

Finalment, a finals del mes passat, van interceptar una de les transaccions, amb la qual cosa aconseguiren localitzar i detindre l’autor en el moment en què un taxista anava a entregar-li els diners. A més, el producte venut pel denunciant va ser recuperat i retornat al seu legítim propietari.

Per tot això, els agents han detingut un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, acusat de cometre múltiples delictes d’estafa. L’arrestat tenia un total de 57 requisitòries policials i judicials de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre elles una d’arrest i ingrés a presó.

Una vegada presentat davant de l’autoritat judicial, esta ha ordenat el seu ingrés immediat a presó. Les diligències han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.