Detingut un estafador amb 57 requisitòries que actuava en un conegut web de compravenda

València, 13 abr (EUROPA PRESS).- La Guàrdia Civil ha detingut l’autor de múltiples estafes comeses en una coneguda pàgina de compravenda d’articles de segona mà. Tenia un total de 57 requisitòries, tant policials com judicials, de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre les quals hi havia una d’arrest i ingrés a presó.

La investigació es va iniciar arran de la denúncia interposada per un veí de la localitat valenciana de Canals. En ella, manifestava que una persona havia contactat amb ell a través d’una pàgina web de compravenda perquè estava interessada en uns productes tecnològics, segons ha indicat l’institut armat en un comunicat.

Una vegada acordada la venda per 665 euros, el comprador li va enviar el justificant de la transferència bancària i ell li va entregar el producte. No obstant això, mai va rebre els diners.

Els agents encarregats de la investigació van tindre coneixement que anteriorment s’havien comés fets similars amb el mateix modus operandi.

L’autor contactava amb els estafats a través d’una pàgina web de compravenda de productes, interessat en articles tecnològics d’alta gamma. Per aconseguir que la forma de pagament fora mitjançant transferència bancària, simulava ser el representant d’una empresa.

Enviava un comprovant falsificat de l’ingrés i comunicava que la transferència podia tardar fins a un màxim de 24 hores a ser efectiva. Finalment, la víctima entregava l’article sense haver rebut els diners, que no arribaven mai.

Xarxa de taxistes i compradors

Amb l’objectiu d’evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat, l’autor havia creat una xarxa de taxistes i compradors desconeixedors de l’activitat delictiva, ja que pensaven que el detingut venia productes de segona mà de la seua pròpia empresa.

En algunes ocasions, els taxistes portaven l’autor a arreplegar els productes. En altres, eren ells qui els arreplegaven. Posteriorment, els entregaven a un segon comprador que donava els diners al conductor, i este els lliurava a l’estafador. D’esta manera, aconseguia mantindre’s allunyat dels llocs d’intercanvi i minimitzar el risc de ser detectat per les autoritats.

El detingut venia els articles a persones amb pocs recursos econòmics que els revenien, formant part d’una trama de distribució. Una vegada localitzats diversos integrants que formaven part de la xarxa de distribució, els investigadors van realitzar dispositius policials encoberts.

Finalment, a finals del mes passat, van interceptar una de les transaccions, amb la qual cosa aconseguiren localitzar i detindre l’autor en el moment en què un taxista anava a entregar-li els diners. A més, el producte venut pel denunciant va ser recuperat i retornat al seu legítim propietari.

Per tot això, els agents han detingut un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, acusat de cometre múltiples delictes d’estafa. L’arrestat tenia un total de 57 requisitòries policials i judicials de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre elles una d’arrest i ingrés a presó.

Una vegada presentat davant de l’autoritat judicial, esta ha ordenat el seu ingrés immediat a presó. Les diligències han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.