Detingut un estafador amb 57 requisitòries que actuava en un conegut web de compravenda

València, 13 abr (EUROPA PRESS).- La Guàrdia Civil ha detingut l’autor de múltiples estafes comeses en una coneguda pàgina de compravenda d’articles de segona mà. Tenia un total de 57 requisitòries, tant policials com judicials, de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre les quals hi havia una d’arrest i ingrés a presó.

La investigació es va iniciar arran de la denúncia interposada per un veí de la localitat valenciana de Canals. En ella, manifestava que una persona havia contactat amb ell a través d’una pàgina web de compravenda perquè estava interessada en uns productes tecnològics, segons ha indicat l’institut armat en un comunicat.

Una vegada acordada la venda per 665 euros, el comprador li va enviar el justificant de la transferència bancària i ell li va entregar el producte. No obstant això, mai va rebre els diners.

Els agents encarregats de la investigació van tindre coneixement que anteriorment s’havien comés fets similars amb el mateix modus operandi.

L’autor contactava amb els estafats a través d’una pàgina web de compravenda de productes, interessat en articles tecnològics d’alta gamma. Per aconseguir que la forma de pagament fora mitjançant transferència bancària, simulava ser el representant d’una empresa.

Enviava un comprovant falsificat de l’ingrés i comunicava que la transferència podia tardar fins a un màxim de 24 hores a ser efectiva. Finalment, la víctima entregava l’article sense haver rebut els diners, que no arribaven mai.

Xarxa de taxistes i compradors

Amb l’objectiu d’evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat, l’autor havia creat una xarxa de taxistes i compradors desconeixedors de l’activitat delictiva, ja que pensaven que el detingut venia productes de segona mà de la seua pròpia empresa.

En algunes ocasions, els taxistes portaven l’autor a arreplegar els productes. En altres, eren ells qui els arreplegaven. Posteriorment, els entregaven a un segon comprador que donava els diners al conductor, i este els lliurava a l’estafador. D’esta manera, aconseguia mantindre’s allunyat dels llocs d’intercanvi i minimitzar el risc de ser detectat per les autoritats.

El detingut venia els articles a persones amb pocs recursos econòmics que els revenien, formant part d’una trama de distribució. Una vegada localitzats diversos integrants que formaven part de la xarxa de distribució, els investigadors van realitzar dispositius policials encoberts.

Finalment, a finals del mes passat, van interceptar una de les transaccions, amb la qual cosa aconseguiren localitzar i detindre l’autor en el moment en què un taxista anava a entregar-li els diners. A més, el producte venut pel denunciant va ser recuperat i retornat al seu legítim propietari.

Per tot això, els agents han detingut un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, acusat de cometre múltiples delictes d’estafa. L’arrestat tenia un total de 57 requisitòries policials i judicials de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre elles una d’arrest i ingrés a presó.

Una vegada presentat davant de l’autoritat judicial, esta ha ordenat el seu ingrés immediat a presó. Les diligències han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.