Detingut un estafador amb 57 requisitòries que actuava en un conegut web de compravenda

València, 13 abr (EUROPA PRESS).- La Guàrdia Civil ha detingut l’autor de múltiples estafes comeses en una coneguda pàgina de compravenda d’articles de segona mà. Tenia un total de 57 requisitòries, tant policials com judicials, de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre les quals hi havia una d’arrest i ingrés a presó.

La investigació es va iniciar arran de la denúncia interposada per un veí de la localitat valenciana de Canals. En ella, manifestava que una persona havia contactat amb ell a través d’una pàgina web de compravenda perquè estava interessada en uns productes tecnològics, segons ha indicat l’institut armat en un comunicat.

Una vegada acordada la venda per 665 euros, el comprador li va enviar el justificant de la transferència bancària i ell li va entregar el producte. No obstant això, mai va rebre els diners.

Els agents encarregats de la investigació van tindre coneixement que anteriorment s’havien comés fets similars amb el mateix modus operandi.

L’autor contactava amb els estafats a través d’una pàgina web de compravenda de productes, interessat en articles tecnològics d’alta gamma. Per aconseguir que la forma de pagament fora mitjançant transferència bancària, simulava ser el representant d’una empresa.

Enviava un comprovant falsificat de l’ingrés i comunicava que la transferència podia tardar fins a un màxim de 24 hores a ser efectiva. Finalment, la víctima entregava l’article sense haver rebut els diners, que no arribaven mai.

Xarxa de taxistes i compradors

Amb l’objectiu d’evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat, l’autor havia creat una xarxa de taxistes i compradors desconeixedors de l’activitat delictiva, ja que pensaven que el detingut venia productes de segona mà de la seua pròpia empresa.

En algunes ocasions, els taxistes portaven l’autor a arreplegar els productes. En altres, eren ells qui els arreplegaven. Posteriorment, els entregaven a un segon comprador que donava els diners al conductor, i este els lliurava a l’estafador. D’esta manera, aconseguia mantindre’s allunyat dels llocs d’intercanvi i minimitzar el risc de ser detectat per les autoritats.

El detingut venia els articles a persones amb pocs recursos econòmics que els revenien, formant part d’una trama de distribució. Una vegada localitzats diversos integrants que formaven part de la xarxa de distribució, els investigadors van realitzar dispositius policials encoberts.

Finalment, a finals del mes passat, van interceptar una de les transaccions, amb la qual cosa aconseguiren localitzar i detindre l’autor en el moment en què un taxista anava a entregar-li els diners. A més, el producte venut pel denunciant va ser recuperat i retornat al seu legítim propietari.

Per tot això, els agents han detingut un home de 32 anys i nacionalitat espanyola, acusat de cometre múltiples delictes d’estafa. L’arrestat tenia un total de 57 requisitòries policials i judicials de les províncies de València, Castelló i Albacete, entre elles una d’arrest i ingrés a presó.

Una vegada presentat davant de l’autoritat judicial, esta ha ordenat el seu ingrés immediat a presó. Les diligències han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Xàtiva.

Últimes notícies

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.