Detinguts dos hòmens per una cadena d’atracaments a gasolineres a València amb escopeta i ganivets

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens per una sèrie d’atracaments en gasolineres de la província de València. Un d’ells ha ingressat ja a la presó provisional. Segons la investigació, intimidaven a empleats i clients amb una escopeta i armes blanques i acudien als assalts en vehicles sostrets prèviament per a facilitar la fugida i dificultar la seua identificació.

Se’ls acusa de tinença il·lícita d’armes, atemptat a agent de l’autoritat, lesions i delicte contra la seguretat viària. Els fets investigats se situen entre novembre i desembre de 2025 i han sigut analitzats per unitats de la Policia Judicial de València i de Quart de Poblet. En cada assalt, els autors buscaven efectiu ràpid i telèfons mòbils, aprofitant l’exposició del personal i de la clientela en els punts de venda.

Modus operandi i cronologia

El patró descrit pels agents apunta al fet que els sospitosos robaven turismes per a desplaçar-se fins a les estacions de servici i abandonar després els vehicles, una estratègia habitual per a entorpir el rastre. Alternaven armes de foc i ganivets per a augmentar la intimidació, i triaven municipis distints dins de l’àrea metropolitana per a reduir el risc de ser localitzats immediatament.

El primer atracament va tindre lloc el 29 de novembre. Eixe dia van sostraure un vehicle en l’interior del qual hi havia una escopeta, cartutxeria i gossos de caça. Van abandonar als cans en la carretera —un va ser atropellat— i, ja amb l’escopeta sostreta i una arma blanca, van assaltar una estació de servici de Sagunt, on van intimidar a empleats i clients i es van apoderar d’uns mil euros i diversos telèfons mòbils. El cotxe va aparéixer poc després en un desballestament i va poder ser recuperat, igual que l’escopeta.

El segon assalt es va produir l’1 de desembre. Van robar un turisme en l’aparcament d’un supermercat de Xirivella, obligant per la força al seu conductor a baixar-se. A bord d’eixe vehicle es van dirigir a una gasolinera de Bétera, on van amenaçar amb armes blanques als treballadors i es van emportar uns 500 euros. Segons la investigació, també van col·locar un ganivet en el coll a diversos clients per a arrabassar-los els telèfons.

Persecucions, lesions i detencions

El turisme sostret va ser detectat circulant a Paterna. En donar-los l’alt, els ocupants van fugir i van provocar una col·lisió frontal amb un altre vehicle, que va deixar diversos ferits, abans d’abandonar el lloc a la carrera. La fugida a gran velocitat i l’accident van ampliar l’abast delictiu del cas pels danys i el risc creat a tercers.

El 6 de desembre, ja amb el dispositiu policial intensificat, van sostraure un altre turisme en l’avinguda Maestro Rodrigo de València. Després d’una persecució a la carrera, van aconseguir escapar i van deixar el cotxe abandonat, un moviment que reforça l’ús instrumental dels vehicles robats com a peça central de la seua operativa.

El 16 de desembre, a Quart de Poblet, un dels sospitosos va robar amb violència una furgoneta. Els agents, que van observar el fet, van iniciar una persecució per diversos carrers. Durant la fugida, l’autor va envestir amb el furgó als policies, causant-los lesions i provocant danys en altres vehicles, fins que finalment va ser detingut.

Dies després es va arrestar al segon implicat. Amb autorització judicial, els agents van registrar la seua vivenda i van recaptar més indicis que apunten a la participació dels dos en els assalts. Els dos comptaven amb nombrosos antecedents policials. Després de les detencions, un d’ells ha quedat a la presó provisional i els dos afronten els càrrecs esmentats, mentres que la desarticulació d’esta seqüència d’atracaments reduïx el risc per a empleats i clients de les estacions de servici afectades.

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.