La Diputació de València anuncia en Fitur un pla per a ajudar a l’hostaleria dels xicotets municipis

La Diputació de València ha aprofitat la seua presència en Fitur per a anunciar un nou pla amb el qual pretén fer costat al sector de l’hostaleria en tots aquells municipis de la província que es troben en risc de despoblació.

L’objectiu del ‘Projecte d’impuls de l’hostaleria en els municipis d’interior’ és dinamitzar les zones rurals en perill de despoblació, fent costat tant als empresaris hostalers en actiu com als nous emprenedors que vulguen iniciar la seua marxa en estes localitats.

Per a això, es desenvoluparà un programa d’actuacions, en col·laboració amb la Federació Empresarial d’Hostaleria de València, que contribuiran a activar l’economia dels pobles més xicotets de l’interior de la província.

En concret, el projecte consistix en oferir un suport complementari i sectorial als hostalers a través d’un servei integral de gestió i informació sobre normativa en matèria turística, laboral, immobiliària, d’economia circular i formació, a més de tindre un contacte permanent per a mantindre’ls al dia sobre celebració d’esdeveniments, sol·licitud de subvencions, etc. És a dir, que tots els professionals del sector puguen estar informats i tutoritzats per la seua associació.

De manera paral·lela, una altra de les claus del pla de la Diputació de València és posar en contacte a aquells empresaris que volen traspassar, llogar o vendre el seu negoci amb aquells inversors o emprenedors que vulguen accedir a un negoci tancat o funcionant, formant-los i ajudant-los en les gestions necessàries per a l’obertura i gestió d’este en col·laboració amb els ajuntaments.

El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, ha assegurat que “al final del que es tracta és d’evitar la pèrdua d’empreses hostaleres en estos municipis en perill de despoblació, en els quals el concepte de bar va molt més allà del que es pot considerar en les grans ciutats. Perquè als pobles no són només bars, sinó que funcionen com el centre social de reunió de la gent del poble, i a més són fonamentals per a l’experiència turística del destí rural”.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.