La Diputació de València anuncia en Fitur un pla per a ajudar a l’hostaleria dels xicotets municipis

La Diputació de València ha aprofitat la seua presència en Fitur per a anunciar un nou pla amb el qual pretén fer costat al sector de l’hostaleria en tots aquells municipis de la província que es troben en risc de despoblació.

L’objectiu del ‘Projecte d’impuls de l’hostaleria en els municipis d’interior’ és dinamitzar les zones rurals en perill de despoblació, fent costat tant als empresaris hostalers en actiu com als nous emprenedors que vulguen iniciar la seua marxa en estes localitats.

Per a això, es desenvoluparà un programa d’actuacions, en col·laboració amb la Federació Empresarial d’Hostaleria de València, que contribuiran a activar l’economia dels pobles més xicotets de l’interior de la província.

En concret, el projecte consistix en oferir un suport complementari i sectorial als hostalers a través d’un servei integral de gestió i informació sobre normativa en matèria turística, laboral, immobiliària, d’economia circular i formació, a més de tindre un contacte permanent per a mantindre’ls al dia sobre celebració d’esdeveniments, sol·licitud de subvencions, etc. És a dir, que tots els professionals del sector puguen estar informats i tutoritzats per la seua associació.

De manera paral·lela, una altra de les claus del pla de la Diputació de València és posar en contacte a aquells empresaris que volen traspassar, llogar o vendre el seu negoci amb aquells inversors o emprenedors que vulguen accedir a un negoci tancat o funcionant, formant-los i ajudant-los en les gestions necessàries per a l’obertura i gestió d’este en col·laboració amb els ajuntaments.

El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, ha assegurat que “al final del que es tracta és d’evitar la pèrdua d’empreses hostaleres en estos municipis en perill de despoblació, en els quals el concepte de bar va molt més allà del que es pot considerar en les grans ciutats. Perquè als pobles no són només bars, sinó que funcionen com el centre social de reunió de la gent del poble, i a més són fonamentals per a l’experiència turística del destí rural”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.