La Diputació de València anuncia en Fitur un pla per a ajudar a l’hostaleria dels xicotets municipis

La Diputació de València ha aprofitat la seua presència en Fitur per a anunciar un nou pla amb el qual pretén fer costat al sector de l’hostaleria en tots aquells municipis de la província que es troben en risc de despoblació.

L’objectiu del ‘Projecte d’impuls de l’hostaleria en els municipis d’interior’ és dinamitzar les zones rurals en perill de despoblació, fent costat tant als empresaris hostalers en actiu com als nous emprenedors que vulguen iniciar la seua marxa en estes localitats.

Per a això, es desenvoluparà un programa d’actuacions, en col·laboració amb la Federació Empresarial d’Hostaleria de València, que contribuiran a activar l’economia dels pobles més xicotets de l’interior de la província.

En concret, el projecte consistix en oferir un suport complementari i sectorial als hostalers a través d’un servei integral de gestió i informació sobre normativa en matèria turística, laboral, immobiliària, d’economia circular i formació, a més de tindre un contacte permanent per a mantindre’ls al dia sobre celebració d’esdeveniments, sol·licitud de subvencions, etc. És a dir, que tots els professionals del sector puguen estar informats i tutoritzats per la seua associació.

De manera paral·lela, una altra de les claus del pla de la Diputació de València és posar en contacte a aquells empresaris que volen traspassar, llogar o vendre el seu negoci amb aquells inversors o emprenedors que vulguen accedir a un negoci tancat o funcionant, formant-los i ajudant-los en les gestions necessàries per a l’obertura i gestió d’este en col·laboració amb els ajuntaments.

El president de la corporació provincial, Vicent Mompó, ha assegurat que “al final del que es tracta és d’evitar la pèrdua d’empreses hostaleres en estos municipis en perill de despoblació, en els quals el concepte de bar va molt més allà del que es pot considerar en les grans ciutats. Perquè als pobles no són només bars, sinó que funcionen com el centre social de reunió de la gent del poble, i a més són fonamentals per a l’experiència turística del destí rural”.

Últimes notícies

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.

El València encadena quatre anys sense guanyar a la Reial Societat a Anoeta

El València afronta la seua visita de lliga a la Reial Societat a Anoeta amb una ratxa de quatre anys sense véncer, marcada per dos empats i dos derrotes a Sant Sebastià.

Arcadi España urgix a la Generalitat a pujar el salari dels professors i no usar el finançament com a excusa

Arcadi España reclama a la Generalitat que deixe d'usar el finançament com a argument per a no respondre a les demandes salarials del professorat i li insta a dialogar per a resoldre la vaga.

Quatre anys de presó per intentar matar a un perruquer amb un ganivet i un cúter a Benicarló

L'Audiència de Castelló imposa quatre anys de presó a un home que va intentar matar a un perruquer a Benicarló amb un ganivet i un cúter i l'obliga a indemnitzar-li per les greus seqüeles oculars.

Sarabia apel·la a la ràbia de l’Elx per a les dos últimes jornades davant la lluita per la salvació

Eder Sarabia afirma que l'Elx arriba amb ràbia i convicció a les dos últimes jornades de Lliga, clau per a certificar la permanència, i advertix de l'exigència del dol davant el Getafe.