La Diputació de València presenta la primera final professional de la història de pilota femenina

La Diputació de València presenta la primera final professional de pilota femenina

La Diputació de València presenta la primera final professional de pilota femenina | Diputació de València

 

El Pati dels Scala de la Diputació de València ha acollit este dijous la presentació de la gran final de la I Copa President de la Diputació de València de Raspall d’elit femenina, que es disputarà dissabte que ve, 26 de febrer a les 17.10 h., al Trinquet El Zurdo de Bellreguard. La partida, que es retransmetrà en directe per À Punt, enfrontarà el conjunt format per Victoria, Myriam i Marina, amb l’equip compost per Aida, Amparo i Fanni.

Es tracta d’una final amb tints històrics, ja que proclamarà les primeres campiones d’un torneig femení de pilota a nivell professional. “Sou la punta de llança de les generacions que vindran, esteu obrint el camí a les següents i la Diputació continuarà recolzant perquè siga el primer torneig de molts, perquè la pilota és la joia de la nostra identitat i la igualtat un valor fonamental”, ha destacat el diputat d’Esports, Andrés Campos.

En la mateixa línia, el president de la Federació de Pilota Valenciana, José Daniel Sanjuán, ha afirmat: “este campionat suposa una fita per a la pilota. Sens dubte serà un impuls per al futur i servirà perquè cada vegada més dones s’animen a jugar”.

 

 

Màxima igualtat

 

Després d’un dur torneig que va començar el passat 14 de gener, arriben a la final els dos conjunts que han mostrat una major regularitat al llarg de les 12 partides celebrades als trinquets de Bellreguard, Guadassuar, Oliva, Piles i Sueca. Així, Victoria, Myriam i Marina, de l’equip roig, es tornaran a enfrontar a Aida, Amparo i Fanni, de l’equip blau, després del recent duel que van disputar en la fase regular i que es va caracteritzar per l’extrema igualtat entre els dos.

Per això, totes les jugadores que han assistit a l’acte han coincidit en afermar que la partida estarà molt igualada. No obstant això, el seu desig és “més que guanyar, gaudir i fer un bon joc perquè el públic també disfrute”.

 

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.