Disparen al primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico, ha resultat ferit aquest dimecres després de ser disparat al final d’una reunió del Govern celebrada a la ciutat de Handlova, al centre del país, en un incident que des del seu partit, Smer, vinculen a l’oposició.

El mandatari, proper a les posicions del Kremlin, es trobava conversant amb alguns simpatitzants als afores del centre cultural on s’havia celebrat la reunió quan s’han escoltat fins a quadre trets, un dels quals ha aconseguit a Fico.

La Policia d’Eslovàquia ha acordonat la zona i ha intervingut en el lloc. Segons informacions arreplegades per la premsa local, el suposat autor dels trets ha sigut detingut, mentre que els membres de l’equip del primer ministre ha sigut evacuats.

Fico ha sigut traslladat d’urgència a l’hospital. El vicepresident del Parlament eslovac, Lubos Blaha, han anunciat la suspensió de la sessió parlamentària prevista per a aquest dimecres a la capital, Bratislava, situada a uns 150 quilòmetres del succés.

«Aquest és el vostre treball», ha etzibat Blaha, membre de Smer, als diputats de l’oposició al Parlament. Per la seua banda, els diputats opositors han respost amb crits i esbroncs a Blaha, considerat un dels homes propers a Fico.

Una de les primeres reaccions al succés ha sigut la de la presidenta d’Eslovàquia, Zuzana Caputova, qui en el seu perfil oficial de Facebook ha traslladat la seua «enèrgica condemna» per l’atemptat contra Fico, a qui ha desitjat una ràpida recuperació.

«Condemne enèrgicament aquest brutal i despietat atac d’avui contra el primer ministre Robert Fico. Estic en xoc», ha manifestat la presidenta eslovaca, d’ideologia contrària a la del cap de Govern.

Fico va jurar a la fi d’octubre el càrrec com a primer ministre d’Eslovàquia per quarta ocasió després de la seua dimissió el 2018, quan es van produir una sèrie de protestes per l’assassinat del periodista Jan Kuciak, que investigava les activitats de la màfia italiana en el país.

El seu nomenament fa poc més de mig any va estar envoltat de polèmica i crítiques per la seua postura prorussa en plena invasió d’Ucraïna. Fico va assegurar que la nova legislatura estaria marcada per una política exterior «sobirana».

Últimes notícies

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.

Calp reunirà 18 tripulacions al Campionat d’Espanya de Creuers 2026

El Real Club Nàutic de Calp acollirà del 16 al 18 d’octubre el Campionat d’Espanya de Creuers 2026, amb 18 tripulacions de 13 federacions, coincidint amb el 50é aniversari del club.

La Nucia serà l’escenari de la 46a Gala Nacional de l’Esport en 2027

La Nucia acollirà el 12 d’abril de 2027 la 46a Gala Nacional de l’Esport i, l’endemà, el LXIII Congrés Nacional de la Premsa Esportiva, convertint la localitat en un dels grans focus estatals de l’esport i el periodisme esportiu.