Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i a una dona com a presumptes autors d’un delicte continuat d’estafa després de defraudar 217.000 euros a una dona amb promeses d’alta rendibilitat en suposades inversions immobiliàries a Madrid.

La investigació es va iniciar en el Grup de Policia Judicial de la Comissaria de Districte de Patraix després que la perjudicada, acompanyada per la seua lletrada, presentara denúncia en considerar que havia sigut enganyada per un supòsit inversor immobiliari al qual va conéixer al novembre de 2025 a través d’una xarxa social. El contacte va passar ràpidament a una aplicació de missatgeria, on l’home li va oferir participar en la compra de dos immobles que, assegurava, generarien beneficis de fins a 60.000 euros.

Per a donar versemblança al negoci, el principal investigat es va desplaçar a València i va concertar una reunió presencial amb la víctima. En eixa primera trobada va aconseguir que li entregara 110.000 euros destinats, segons va dir, a l’adquisició d’un immoble amb òptimes rendibilitats. Una setmana després la va citar en l’estació de Joaquín Sorolla i va obtindre altres 100.000 euros, elevant la suposada inversió a 210.000 euros en tot just uns dies.

Peticions de diners baixos diferents pretextos

Durant els mesos de desembre i gener, l’investigat va continuar reclamant noves quantitats, que van superar en conjunt els 7.000 euros, al·legant gastos associats a la compra dels immobles. Este patró, basat a afegir costos sobrevinguts i pressa per tancar operacions, va reforçar l’aparença d’un procés en marxa mentres mantenia a la víctima implicada amb aportacions successives fins a aconseguir els 217.000 euros.

Davant la falta d’informació clara sobre l’estat de les suposades inversions i les contínues sol·licituds de més diners, la dona va acudir a un despatx d’advocats, on li van advertir de què podria estar sent objecte d’una estafa. Tot seguit va formalitzar la denúncia en dependències policials, la qual cosa va activar les diligències per a verificar els fets i localitzar als implicats.

Els dos sospitosos van ser interceptats en l’estació de l’AVE de València quan anaven a reunir-se de nou amb la perjudicada per a demanar-li més diners. Després del seu arrest, van ser posats a la disposició de l’autoritat judicial, que va decretar la seua llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

El cas evidencia com la promesa d’altes rendibilitats, el trasllat de la conversa a canals privats i la celebració de reunions presencials poden emprar-se per a generar confiança i obtindre lliuraments creixents d’efectiu sota l’aparença d’operacions immobiliàries en curs.

Últimes notícies

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.