Es busquen més de 100 operaris a la nova empresa de la Vall d’Uixó

La Vall d’Uixó tornarà a convertir-se en una ciutat industrial de referència, com ja ho va ser als anys daurats de la Fàbrica Segarra, on la gran majoria dels veïns i veïnes del municipi hi treballaven, això és el que pretén l’equip de govern atraient noves empreses que s’ubiquen als polígons de la ciutat de les Coves de Sant Josep.

Després de la garrotada que va patir fa un temps amb el tancament de Nordex, hui és el moment de donar una gran notícia, com és l’obertura d’una planta de Stadler, la qual donarà feina a uns 150 treballadors, que ja poden començar a presentar els seus currículums per optar a un dels llocs.

La planta es preveu que estarà operativa “en molt poc temps“, així ho han transmés des de Stadler.

Stadler obrirà la seua planta al polígon industrial la Mesquita, concretament a les instal·lacions de Nordex, ja que l’empresa de construcció de ferrocarrils i locomotores pensa que “són les instal·lacions perfectes, ja que són molt semblants a les que ells tenen a Albuixec”.

Stadler és una empresa Suïssa, però que és propietària d’un dels centres tecnològics més grans de la Comunitat Valenciana, a l’haver generat més de 1.800 llocs de treball directes (entre els quals hi ha 400 enginyers) i 4.500 indirectes.

Tal com ha explicat Juan Antonio Delgado, Director de Desenvolupament Corporatiu i Relacions Institucionals de Stadler, “l’objectiu és fabricar a la Comunitat Valenciana en un moment molt atractiu quan el ferrocarril és el principal mitjà de mobilitat, molts més ara que vivim un procés de descarbonització industrial per aconseguir la neutralitat climàtica, en què està treballant la Unió Europea”.

Pel president de la Generalitat, Ximo Puig, este fet suposa dos fites importants.

El primer perquè “l’empresa amplia la seua capacitat de fabricació davant l’elevat nombre de projectes que ha anat aconseguint els últims anys (4.000 milions d’euros en contractes adjudicats) i que, per tant, necessita ampliar la capacitat de producció per poder mantindre així les comandes a la Comunitat Valenciana, tal com han explicat els directius que han anat a la presentació».

En segon lloc, com ha destacat el president, “perquè Stadler és una empresa estratègica per a la Comunitat Valenciana, tant per la potència industrial i agent essencial en la conformació del hub de mobilitat sostenible del sud d’Europa, com pel paper en la reindustrialització intel·ligent del teixit empresarial valencià”.

«Projectes com el de Stadler ajuden a consolidar estos objectius de reindustrialització i de mobilitat sostenible“, ha assenyalat el president.

També ha destacat “l’hinterland que es crea a les comarques del Camp de Morvedre i la Plana Baixa i amb la gigafactoria de Sagunt, l’àrea d’influència de la inversió del grup Volkswagen i la dels seus proveïdors i també amb Stadler, que ja compta amb indústries vinculades a esta zona, com a espai d’este futur industrial que la Generalitat vol accelerar«.

Per acabar, l’alcaldessa de la Vall d’Uixó, Tania Baños, no ha pogut amagar la seua alegria per este moment tan important per a la ciutat, “estem parlant de la vida de la gent, i no hi ha res millor que tindre una feina de qualitat per tindre autonomia i no dependre de ningú«.

A més, ha posat èmfasi que “esta nova planta fa que l’economia valenciana siga molt més forta«.

Per què Stadler ha triat La Vall d’Uixó per ubicar-se?

Per la seua banda, David de Haya, cap de producció de Stadler, ha donat totes les respostes pertinents, en primer lloc i la més important perquè la Vall d’Uixó era el lloc perfecte per cobrir totes les necessitats que requeria l’empresa internacional.

D’una banda, l’empresa de construcció de ferrocarrils i locomotores, volia continuar creixent a la Comunitat Valenciana, “creant llocs de treball, i així ajudant la seua economia«.

De l’altra, perquè el municipi compta amb les infraestructures perfectes per poder moure els enormes camions que calen per a transportar els ferrocarrils i les locomotores. A més, d’una instal·lació amb una superfície suficient, així com un sistema de comunicacions necessari, com és la ràpida connexió amb l’autovia, i la proximitat del port de Sagunt per transportar les mercaderies.

Per finalitzar, i no per això menys important, la necessitat de personal qualificat (cal recordar que ja han treballat en una gran empresa com Nordex).

Quin tipus de llocs de treball ofereix Stadler?

  • Especialistes elèctrics, mecànics, pneumàtics, …
  • Assagistes
  • Supervisors i caps d’equip
  • Inspectors i enginyers de qualitat
  • Enginyers de processos
  • Logístics
  • Personal de serveis

Les persones que treballen en esta planta realitzaran tasques d’equipament i en galls estàtics, és a dir equipar i assajar els trens que es fan a la plata d’Albuixec.

On presentar el teu Currículum Vítae?

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó serà l’encarregat de fer-ne la preselecció de les persones que vulguen optar a un lloc de treball a la planta de Stadler del municipi, per això tot el procés el durà a terme l’Agència de Col·locació Municipal.

En primer lloc cal inscriure’s a la web de l’Agència de Col·locació, després demanar cita, assistir a esta amb el Currículum Vítae.

Quan el Consistori faça la preselecció, li passaran tota la documentació i informació a l’empresa, que tindrà la darrera paraula.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.