Es busquen més de 100 operaris a la nova empresa de la Vall d’Uixó

La Vall d’Uixó tornarà a convertir-se en una ciutat industrial de referència, com ja ho va ser als anys daurats de la Fàbrica Segarra, on la gran majoria dels veïns i veïnes del municipi hi treballaven, això és el que pretén l’equip de govern atraient noves empreses que s’ubiquen als polígons de la ciutat de les Coves de Sant Josep.

Després de la garrotada que va patir fa un temps amb el tancament de Nordex, hui és el moment de donar una gran notícia, com és l’obertura d’una planta de Stadler, la qual donarà feina a uns 150 treballadors, que ja poden començar a presentar els seus currículums per optar a un dels llocs.

La planta es preveu que estarà operativa “en molt poc temps“, així ho han transmés des de Stadler.

Stadler obrirà la seua planta al polígon industrial la Mesquita, concretament a les instal·lacions de Nordex, ja que l’empresa de construcció de ferrocarrils i locomotores pensa que “són les instal·lacions perfectes, ja que són molt semblants a les que ells tenen a Albuixec”.

Stadler és una empresa Suïssa, però que és propietària d’un dels centres tecnològics més grans de la Comunitat Valenciana, a l’haver generat més de 1.800 llocs de treball directes (entre els quals hi ha 400 enginyers) i 4.500 indirectes.

Tal com ha explicat Juan Antonio Delgado, Director de Desenvolupament Corporatiu i Relacions Institucionals de Stadler, “l’objectiu és fabricar a la Comunitat Valenciana en un moment molt atractiu quan el ferrocarril és el principal mitjà de mobilitat, molts més ara que vivim un procés de descarbonització industrial per aconseguir la neutralitat climàtica, en què està treballant la Unió Europea”.

Pel president de la Generalitat, Ximo Puig, este fet suposa dos fites importants.

El primer perquè “l’empresa amplia la seua capacitat de fabricació davant l’elevat nombre de projectes que ha anat aconseguint els últims anys (4.000 milions d’euros en contractes adjudicats) i que, per tant, necessita ampliar la capacitat de producció per poder mantindre així les comandes a la Comunitat Valenciana, tal com han explicat els directius que han anat a la presentació».

En segon lloc, com ha destacat el president, “perquè Stadler és una empresa estratègica per a la Comunitat Valenciana, tant per la potència industrial i agent essencial en la conformació del hub de mobilitat sostenible del sud d’Europa, com pel paper en la reindustrialització intel·ligent del teixit empresarial valencià”.

«Projectes com el de Stadler ajuden a consolidar estos objectius de reindustrialització i de mobilitat sostenible“, ha assenyalat el president.

També ha destacat “l’hinterland que es crea a les comarques del Camp de Morvedre i la Plana Baixa i amb la gigafactoria de Sagunt, l’àrea d’influència de la inversió del grup Volkswagen i la dels seus proveïdors i també amb Stadler, que ja compta amb indústries vinculades a esta zona, com a espai d’este futur industrial que la Generalitat vol accelerar«.

Per acabar, l’alcaldessa de la Vall d’Uixó, Tania Baños, no ha pogut amagar la seua alegria per este moment tan important per a la ciutat, “estem parlant de la vida de la gent, i no hi ha res millor que tindre una feina de qualitat per tindre autonomia i no dependre de ningú«.

A més, ha posat èmfasi que “esta nova planta fa que l’economia valenciana siga molt més forta«.

Per què Stadler ha triat La Vall d’Uixó per ubicar-se?

Per la seua banda, David de Haya, cap de producció de Stadler, ha donat totes les respostes pertinents, en primer lloc i la més important perquè la Vall d’Uixó era el lloc perfecte per cobrir totes les necessitats que requeria l’empresa internacional.

D’una banda, l’empresa de construcció de ferrocarrils i locomotores, volia continuar creixent a la Comunitat Valenciana, “creant llocs de treball, i així ajudant la seua economia«.

De l’altra, perquè el municipi compta amb les infraestructures perfectes per poder moure els enormes camions que calen per a transportar els ferrocarrils i les locomotores. A més, d’una instal·lació amb una superfície suficient, així com un sistema de comunicacions necessari, com és la ràpida connexió amb l’autovia, i la proximitat del port de Sagunt per transportar les mercaderies.

Per finalitzar, i no per això menys important, la necessitat de personal qualificat (cal recordar que ja han treballat en una gran empresa com Nordex).

Quin tipus de llocs de treball ofereix Stadler?

  • Especialistes elèctrics, mecànics, pneumàtics, …
  • Assagistes
  • Supervisors i caps d’equip
  • Inspectors i enginyers de qualitat
  • Enginyers de processos
  • Logístics
  • Personal de serveis

Les persones que treballen en esta planta realitzaran tasques d’equipament i en galls estàtics, és a dir equipar i assajar els trens que es fan a la plata d’Albuixec.

On presentar el teu Currículum Vítae?

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó serà l’encarregat de fer-ne la preselecció de les persones que vulguen optar a un lloc de treball a la planta de Stadler del municipi, per això tot el procés el durà a terme l’Agència de Col·locació Municipal.

En primer lloc cal inscriure’s a la web de l’Agència de Col·locació, després demanar cita, assistir a esta amb el Currículum Vítae.

Quan el Consistori faça la preselecció, li passaran tota la documentació i informació a l’empresa, que tindrà la darrera paraula.

Últimes notícies

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.