Educació xifra en 60 les aules ‘en revisió’ per al pròxim curs i diu que l’arranjament escolar ‘està viu’

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació xifra en 60 les unitats que estan “en revisió” en l’arranjament escolar dels centres públics d’Infantil i Primària de la Comunitat Valenciana.

Segons afirma el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i Ocupació “està recuperant unitats per al pròxim curs després d’analitzar el procés d’admissió de l’alumnat de la Comunitat Valenciana”.

“En este moment –prosseguix– estan en revisió únicament 60 unitats en tota la Comunitat Valenciana respecte al curs que acaba de finalitzar. Es tracta del mateix nombre d’unitats que va eliminar el Govern del Botànic el curs 2023-2024, tenint en compte que en ser any d’eleccions es van autoritzar més unitats de les necessàries i que les circumstàncies actuals són diferents per la baixada de la natalitat”.

En la mateixa línia, el director general de Centres Docents ha assenyalat que el procés d’arranjament escolar “està viu i en contínua revisió”. “Les dades no són els mateixos ara que fa uns mesos i possiblement esta reducció d’unitats encara canviarà de cara a l’inici de curs, mentre que cal tenir en compte les dades reals de matrícula i les necessitats de cada centre”, ha remarcat.

Finalment, Jorge Cabo ha destacat que les aules específiques per a atendre a alumnat amb necessitats especials “van a augmentar considerablement el pròxim curs”.

No obstant això, des de la Confederació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya -integrada per FAMPA Castelló Penyagolosa, FAMPA-València i FAMPA Enric Valor Alacant- qualifiquen de “vergonya i un atac al sistema educatiu públic valencià, l’eliminació d’aules d’Infantil i Primària als centres educatius públics”.

“Mentre la Conselleria d’Educació retalla la pública, consolida, manté i amplia en una aula els centres concertats que no perden cap unitat”, lamenta en un comunicat, que xifra la supressió d’aules en 206, una quantitat que la Conselleria assegura que és “falsa”.

“Les retallades i l’eliminació d’unitats se salden en la pública, sense afectar a la concertada i això provoca directament, que el nombre d’alumnes en les aules públiques s’incrementen, cosa que perjudica l’atenció a la diversitat de l’alumnat i les mesures de resposta educativa”, ha expressat el president de la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya, Rubén Pacheco, qui afig que l’admissió escolar està oberta fins al 30 de setembre i eliminar aules “pot provocar una saturació sobre les aules existents”.

LLEI ORGÀNICA EDUCACIÓ

Sobre este saldo negatiu en les aules públiques, la confederació torna a demanar en el govern de l’Estat que “regule, via la llei orgànica d’educació (LOMLOE) la revisió anual dels concerts educatius per a evitar que els governs autonòmics com el nostre, que desprotegixen la pública, tanquen aules públiques i atempten contra el servici públic de l’educació”.

“Renovar els concerts cada sis i quatre anys no és ajustar-se a les necessitats de places escolars ni a les fluctuacions demogràfiques”, assenyalen. I, en este punt, demanen que s’eliminen les pròrrogues dels concerts educatius, i que el sistema de renovació es realitze anualment com ocorre en la pública i, en cas de ser necessari tancar aules, l’opció de l’ajust a la pública siga sempre l’última.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.