Educació xifra en 60 les aules ‘en revisió’ per al pròxim curs i diu que l’arranjament escolar ‘està viu’

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació xifra en 60 les unitats que estan “en revisió” en l’arranjament escolar dels centres públics d’Infantil i Primària de la Comunitat Valenciana.

Segons afirma el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i Ocupació “està recuperant unitats per al pròxim curs després d’analitzar el procés d’admissió de l’alumnat de la Comunitat Valenciana”.

“En este moment –prosseguix– estan en revisió únicament 60 unitats en tota la Comunitat Valenciana respecte al curs que acaba de finalitzar. Es tracta del mateix nombre d’unitats que va eliminar el Govern del Botànic el curs 2023-2024, tenint en compte que en ser any d’eleccions es van autoritzar més unitats de les necessàries i que les circumstàncies actuals són diferents per la baixada de la natalitat”.

En la mateixa línia, el director general de Centres Docents ha assenyalat que el procés d’arranjament escolar “està viu i en contínua revisió”. “Les dades no són els mateixos ara que fa uns mesos i possiblement esta reducció d’unitats encara canviarà de cara a l’inici de curs, mentre que cal tenir en compte les dades reals de matrícula i les necessitats de cada centre”, ha remarcat.

Finalment, Jorge Cabo ha destacat que les aules específiques per a atendre a alumnat amb necessitats especials “van a augmentar considerablement el pròxim curs”.

No obstant això, des de la Confederació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya -integrada per FAMPA Castelló Penyagolosa, FAMPA-València i FAMPA Enric Valor Alacant- qualifiquen de “vergonya i un atac al sistema educatiu públic valencià, l’eliminació d’aules d’Infantil i Primària als centres educatius públics”.

“Mentre la Conselleria d’Educació retalla la pública, consolida, manté i amplia en una aula els centres concertats que no perden cap unitat”, lamenta en un comunicat, que xifra la supressió d’aules en 206, una quantitat que la Conselleria assegura que és “falsa”.

“Les retallades i l’eliminació d’unitats se salden en la pública, sense afectar a la concertada i això provoca directament, que el nombre d’alumnes en les aules públiques s’incrementen, cosa que perjudica l’atenció a la diversitat de l’alumnat i les mesures de resposta educativa”, ha expressat el president de la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya, Rubén Pacheco, qui afig que l’admissió escolar està oberta fins al 30 de setembre i eliminar aules “pot provocar una saturació sobre les aules existents”.

LLEI ORGÀNICA EDUCACIÓ

Sobre este saldo negatiu en les aules públiques, la confederació torna a demanar en el govern de l’Estat que “regule, via la llei orgànica d’educació (LOMLOE) la revisió anual dels concerts educatius per a evitar que els governs autonòmics com el nostre, que desprotegixen la pública, tanquen aules públiques i atempten contra el servici públic de l’educació”.

“Renovar els concerts cada sis i quatre anys no és ajustar-se a les necessitats de places escolars ni a les fluctuacions demogràfiques”, assenyalen. I, en este punt, demanen que s’eliminen les pròrrogues dels concerts educatius, i que el sistema de renovació es realitze anualment com ocorre en la pública i, en cas de ser necessari tancar aules, l’opció de l’ajust a la pública siga sempre l’última.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.