13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Educació xifra en 60 les aules ‘en revisió’ per al pròxim curs i diu que l’arranjament escolar ‘està viu’

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació xifra en 60 les unitats que estan “en revisió” en l’arranjament escolar dels centres públics d’Infantil i Primària de la Comunitat Valenciana.

Segons afirma el director general de Centres Docents, Jorge Cabo, la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i Ocupació “està recuperant unitats per al pròxim curs després d’analitzar el procés d’admissió de l’alumnat de la Comunitat Valenciana”.

“En este moment –prosseguix– estan en revisió únicament 60 unitats en tota la Comunitat Valenciana respecte al curs que acaba de finalitzar. Es tracta del mateix nombre d’unitats que va eliminar el Govern del Botànic el curs 2023-2024, tenint en compte que en ser any d’eleccions es van autoritzar més unitats de les necessàries i que les circumstàncies actuals són diferents per la baixada de la natalitat”.

En la mateixa línia, el director general de Centres Docents ha assenyalat que el procés d’arranjament escolar “està viu i en contínua revisió”. “Les dades no són els mateixos ara que fa uns mesos i possiblement esta reducció d’unitats encara canviarà de cara a l’inici de curs, mentre que cal tenir en compte les dades reals de matrícula i les necessitats de cada centre”, ha remarcat.

Finalment, Jorge Cabo ha destacat que les aules específiques per a atendre a alumnat amb necessitats especials “van a augmentar considerablement el pròxim curs”.

No obstant això, des de la Confederació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya -integrada per FAMPA Castelló Penyagolosa, FAMPA-València i FAMPA Enric Valor Alacant- qualifiquen de “vergonya i un atac al sistema educatiu públic valencià, l’eliminació d’aules d’Infantil i Primària als centres educatius públics”.

“Mentre la Conselleria d’Educació retalla la pública, consolida, manté i amplia en una aula els centres concertats que no perden cap unitat”, lamenta en un comunicat, que xifra la supressió d’aules en 206, una quantitat que la Conselleria assegura que és “falsa”.

“Les retallades i l’eliminació d’unitats se salden en la pública, sense afectar a la concertada i això provoca directament, que el nombre d’alumnes en les aules públiques s’incrementen, cosa que perjudica l’atenció a la diversitat de l’alumnat i les mesures de resposta educativa”, ha expressat el president de la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya, Rubén Pacheco, qui afig que l’admissió escolar està oberta fins al 30 de setembre i eliminar aules “pot provocar una saturació sobre les aules existents”.

LLEI ORGÀNICA EDUCACIÓ

Sobre este saldo negatiu en les aules públiques, la confederació torna a demanar en el govern de l’Estat que “regule, via la llei orgànica d’educació (LOMLOE) la revisió anual dels concerts educatius per a evitar que els governs autonòmics com el nostre, que desprotegixen la pública, tanquen aules públiques i atempten contra el servici públic de l’educació”.

“Renovar els concerts cada sis i quatre anys no és ajustar-se a les necessitats de places escolars ni a les fluctuacions demogràfiques”, assenyalen. I, en este punt, demanen que s’eliminen les pròrrogues dels concerts educatius, i que el sistema de renovació es realitze anualment com ocorre en la pública i, en cas de ser necessari tancar aules, l’opció de l’ajust a la pública siga sempre l’última.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.