15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El 76% dels espanyols comprarà en Black Friday

Una enquesta a 1.504 consumidors d’entre 18 i 74 anys sobre les seues intencions de despesa en el Black Friday, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), revela que el 76% es deixarà seduir pels descomptes que s’apliquen el pròxim 29 de novembre. Una xifra sensiblement inferior a la de l’any passat, quan un 84% va declarar la seua intenció d’aprofitar el Black Friday per a fer alguna compra. Els motius per no planejar compres són variats: més enllà d’aquells que manifesten que no necessiten res, crida l’atenció l’al·lusió a la situació econòmica actual, que cita un de cada tres.

L’enquesta apunta també a una despesa mitjana prevista de 201 euros, també inferior als 237 euros que indicava l’enquesta de l’any passat. Tot i això, un 15% d’entre els que pensen gastar alguna cosa, planeja comprar per un valor de 500 euros o més durant aquesta campanya de Black Friday.

El sector estrella d’enguany tornarà a ser el de moda, calçat i complements: un 62% dels que compraran alguna cosa assenyalen aquest tipus de productes. Els seguixen els dispositius d’electrònica (per al 40% dels compradors) i el xicotet electrodomèstic (24%). També seran freqüents les compres en llar, mobles i decoració (12%), material esportiu (12%) i joguets (11%), avançant així moltes compres nadalenques.

OCU advertix que el 39% dels enquestats mostra un comportament compulsiu en les seues compres durant el Black Friday: En concret, un 16% reconeix que l’any passat va gastar més del que tenia pressupostat, un 22% va adquirir productes que no tenia pensat comprar i un 15% va adquirir coses que no necessitava.

En la seua enquesta, OCU ha preguntat també on compraran els consumidors. Només un 7% planeja comprar principalment en botiga física en aquestes dates. Al contrari, el 33% planeja comprar exclusivament en línia i un altre 29% prioritzarà aquest canal.

No obstant això, els consumidors desconfien de les ofertes del Black Friday. Un 69% dels enquestats assenyala que algunes botigues solen augmentar els preus algunes setmanes abans del Black Friday per tal que, en aplicar un descompte, els preus dels productes es mantinguen pràcticament iguals. Un 43% considera que, encara que hi ha alguns descomptes durant el Black Friday, la majoria dels preus són iguals o fins i tot més cars que en períodes no promocionals. Tot i això, el 64% dels enquestats creu que val la pena comprar en Black Friday pels descomptes que es poden aconseguir. De fet, els enquestats calculen que l’any passat van aconseguir estalviar de mitjana 115 euros en les seues compres.

Finalment, OCU anima els consumidors que detecten irregularitats en els preus a denunciar-ho a les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF per poder així identificar pràctiques il·legals i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum. Els últims seguiments de preus d’OCU durant el Black Friday demostren que el preu amb descompte poques vegades es compara amb el més barat dels últims 30 dies, tal com exigix la normativa. Una circumstància que només coneixen un de cada cinc enquestats i que OCU tornarà a analitzar aquest any.

Últimes notícies

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.