El 76% dels espanyols comprarà en Black Friday

Una enquesta a 1.504 consumidors d’entre 18 i 74 anys sobre les seues intencions de despesa en el Black Friday, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), revela que el 76% es deixarà seduir pels descomptes que s’apliquen el pròxim 29 de novembre. Una xifra sensiblement inferior a la de l’any passat, quan un 84% va declarar la seua intenció d’aprofitar el Black Friday per a fer alguna compra. Els motius per no planejar compres són variats: més enllà d’aquells que manifesten que no necessiten res, crida l’atenció l’al·lusió a la situació econòmica actual, que cita un de cada tres.

L’enquesta apunta també a una despesa mitjana prevista de 201 euros, també inferior als 237 euros que indicava l’enquesta de l’any passat. Tot i això, un 15% d’entre els que pensen gastar alguna cosa, planeja comprar per un valor de 500 euros o més durant aquesta campanya de Black Friday.

El sector estrella d’enguany tornarà a ser el de moda, calçat i complements: un 62% dels que compraran alguna cosa assenyalen aquest tipus de productes. Els seguixen els dispositius d’electrònica (per al 40% dels compradors) i el xicotet electrodomèstic (24%). També seran freqüents les compres en llar, mobles i decoració (12%), material esportiu (12%) i joguets (11%), avançant així moltes compres nadalenques.

OCU advertix que el 39% dels enquestats mostra un comportament compulsiu en les seues compres durant el Black Friday: En concret, un 16% reconeix que l’any passat va gastar més del que tenia pressupostat, un 22% va adquirir productes que no tenia pensat comprar i un 15% va adquirir coses que no necessitava.

En la seua enquesta, OCU ha preguntat també on compraran els consumidors. Només un 7% planeja comprar principalment en botiga física en aquestes dates. Al contrari, el 33% planeja comprar exclusivament en línia i un altre 29% prioritzarà aquest canal.

No obstant això, els consumidors desconfien de les ofertes del Black Friday. Un 69% dels enquestats assenyala que algunes botigues solen augmentar els preus algunes setmanes abans del Black Friday per tal que, en aplicar un descompte, els preus dels productes es mantinguen pràcticament iguals. Un 43% considera que, encara que hi ha alguns descomptes durant el Black Friday, la majoria dels preus són iguals o fins i tot més cars que en períodes no promocionals. Tot i això, el 64% dels enquestats creu que val la pena comprar en Black Friday pels descomptes que es poden aconseguir. De fet, els enquestats calculen que l’any passat van aconseguir estalviar de mitjana 115 euros en les seues compres.

Finalment, OCU anima els consumidors que detecten irregularitats en els preus a denunciar-ho a les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF per poder així identificar pràctiques il·legals i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum. Els últims seguiments de preus d’OCU durant el Black Friday demostren que el preu amb descompte poques vegades es compara amb el més barat dels últims 30 dies, tal com exigix la normativa. Una circumstància que només coneixen un de cada cinc enquestats i que OCU tornarà a analitzar aquest any.

Últimes notícies

Tres detinguts per robatoris amb violència en gasolineres de La Safor armats amb un martell

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens i una dona acusats d'assaltar amb violència dos gasolineres de La Safor al febrer, usant un martell de grans dimensions per a intimidar als treballadors.

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.