El 76% dels espanyols comprarà en Black Friday

Una enquesta a 1.504 consumidors d’entre 18 i 74 anys sobre les seues intencions de despesa en el Black Friday, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), revela que el 76% es deixarà seduir pels descomptes que s’apliquen el pròxim 29 de novembre. Una xifra sensiblement inferior a la de l’any passat, quan un 84% va declarar la seua intenció d’aprofitar el Black Friday per a fer alguna compra. Els motius per no planejar compres són variats: més enllà d’aquells que manifesten que no necessiten res, crida l’atenció l’al·lusió a la situació econòmica actual, que cita un de cada tres.

L’enquesta apunta també a una despesa mitjana prevista de 201 euros, també inferior als 237 euros que indicava l’enquesta de l’any passat. Tot i això, un 15% d’entre els que pensen gastar alguna cosa, planeja comprar per un valor de 500 euros o més durant aquesta campanya de Black Friday.

El sector estrella d’enguany tornarà a ser el de moda, calçat i complements: un 62% dels que compraran alguna cosa assenyalen aquest tipus de productes. Els seguixen els dispositius d’electrònica (per al 40% dels compradors) i el xicotet electrodomèstic (24%). També seran freqüents les compres en llar, mobles i decoració (12%), material esportiu (12%) i joguets (11%), avançant així moltes compres nadalenques.

OCU advertix que el 39% dels enquestats mostra un comportament compulsiu en les seues compres durant el Black Friday: En concret, un 16% reconeix que l’any passat va gastar més del que tenia pressupostat, un 22% va adquirir productes que no tenia pensat comprar i un 15% va adquirir coses que no necessitava.

En la seua enquesta, OCU ha preguntat també on compraran els consumidors. Només un 7% planeja comprar principalment en botiga física en aquestes dates. Al contrari, el 33% planeja comprar exclusivament en línia i un altre 29% prioritzarà aquest canal.

No obstant això, els consumidors desconfien de les ofertes del Black Friday. Un 69% dels enquestats assenyala que algunes botigues solen augmentar els preus algunes setmanes abans del Black Friday per tal que, en aplicar un descompte, els preus dels productes es mantinguen pràcticament iguals. Un 43% considera que, encara que hi ha alguns descomptes durant el Black Friday, la majoria dels preus són iguals o fins i tot més cars que en períodes no promocionals. Tot i això, el 64% dels enquestats creu que val la pena comprar en Black Friday pels descomptes que es poden aconseguir. De fet, els enquestats calculen que l’any passat van aconseguir estalviar de mitjana 115 euros en les seues compres.

Finalment, OCU anima els consumidors que detecten irregularitats en els preus a denunciar-ho a les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF per poder així identificar pràctiques il·legals i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum. Els últims seguiments de preus d’OCU durant el Black Friday demostren que el preu amb descompte poques vegades es compara amb el més barat dels últims 30 dies, tal com exigix la normativa. Una circumstància que només coneixen un de cada cinc enquestats i que OCU tornarà a analitzar aquest any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.

Detingudes dos dones per exercir com a metgesses sense titulació i falsificar receptes a Santa Pola

La Guàrdia Civil deté a Santa Pola a dos dones acusades d'exercir com a metgesses sense titulació homologada, realitzar tractaments invasius i falsificar receptes per a obtindre fàrmacs.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua postura sobre la prioritat nacional i el col·lapse dels servicis públics

Pérez Llorca afrontarà en el ple de Les Corts una sessió de control centrada en la prioritat nacional, les crítiques per prioritzar interessos partidistes i el col·lapse dels servicis públics.

Catorze jóvens, cinc d’ells menors, investigats per càntics racistes i desordes a Alginet

La Guàrdia Civil investiga a catorze persones, entre elles cinc menors, per amenaces, càntics racistes i danys al mobiliari urbà a Alginet, a les quals se'ls atribuïxen delictes d'odi i desordes públics.

Els bombers contenen dos incendis industrials en desballestaments d’Onda

Els bombers treballen en l'extinció de dos incendis industrials en desballestaments i una empresa de palets a Onda, ja continguts però encara actius, després d'una nit d'intensa intervenció.

Mosquera advertix abans de les semifinals: L’Atlètic li ho deixarà tot i nosaltres més

Cristhian Mosquera repassa la seua primera temporada en l'Arsenal, valora el repte de les semifinals de Champions davant l'Atlètic de Madrid i subratlla que l'equip està preparat per a barallar per Premier i Lliga de Campions fins al final.