El 76% dels espanyols comprarà en Black Friday

Una enquesta a 1.504 consumidors d’entre 18 i 74 anys sobre les seues intencions de despesa en el Black Friday, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), revela que el 76% es deixarà seduir pels descomptes que s’apliquen el pròxim 29 de novembre. Una xifra sensiblement inferior a la de l’any passat, quan un 84% va declarar la seua intenció d’aprofitar el Black Friday per a fer alguna compra. Els motius per no planejar compres són variats: més enllà d’aquells que manifesten que no necessiten res, crida l’atenció l’al·lusió a la situació econòmica actual, que cita un de cada tres.

L’enquesta apunta també a una despesa mitjana prevista de 201 euros, també inferior als 237 euros que indicava l’enquesta de l’any passat. Tot i això, un 15% d’entre els que pensen gastar alguna cosa, planeja comprar per un valor de 500 euros o més durant aquesta campanya de Black Friday.

El sector estrella d’enguany tornarà a ser el de moda, calçat i complements: un 62% dels que compraran alguna cosa assenyalen aquest tipus de productes. Els seguixen els dispositius d’electrònica (per al 40% dels compradors) i el xicotet electrodomèstic (24%). També seran freqüents les compres en llar, mobles i decoració (12%), material esportiu (12%) i joguets (11%), avançant així moltes compres nadalenques.

OCU advertix que el 39% dels enquestats mostra un comportament compulsiu en les seues compres durant el Black Friday: En concret, un 16% reconeix que l’any passat va gastar més del que tenia pressupostat, un 22% va adquirir productes que no tenia pensat comprar i un 15% va adquirir coses que no necessitava.

En la seua enquesta, OCU ha preguntat també on compraran els consumidors. Només un 7% planeja comprar principalment en botiga física en aquestes dates. Al contrari, el 33% planeja comprar exclusivament en línia i un altre 29% prioritzarà aquest canal.

No obstant això, els consumidors desconfien de les ofertes del Black Friday. Un 69% dels enquestats assenyala que algunes botigues solen augmentar els preus algunes setmanes abans del Black Friday per tal que, en aplicar un descompte, els preus dels productes es mantinguen pràcticament iguals. Un 43% considera que, encara que hi ha alguns descomptes durant el Black Friday, la majoria dels preus són iguals o fins i tot més cars que en períodes no promocionals. Tot i això, el 64% dels enquestats creu que val la pena comprar en Black Friday pels descomptes que es poden aconseguir. De fet, els enquestats calculen que l’any passat van aconseguir estalviar de mitjana 115 euros en les seues compres.

Finalment, OCU anima els consumidors que detecten irregularitats en els preus a denunciar-ho a les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF per poder així identificar pràctiques il·legals i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum. Els últims seguiments de preus d’OCU durant el Black Friday demostren que el preu amb descompte poques vegades es compara amb el més barat dels últims 30 dies, tal com exigix la normativa. Una circumstància que només coneixen un de cada cinc enquestats i que OCU tornarà a analitzar aquest any.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.