El 76% dels espanyols comprarà en Black Friday

Una enquesta a 1.504 consumidors d’entre 18 i 74 anys sobre les seues intencions de despesa en el Black Friday, realitzada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), revela que el 76% es deixarà seduir pels descomptes que s’apliquen el pròxim 29 de novembre. Una xifra sensiblement inferior a la de l’any passat, quan un 84% va declarar la seua intenció d’aprofitar el Black Friday per a fer alguna compra. Els motius per no planejar compres són variats: més enllà d’aquells que manifesten que no necessiten res, crida l’atenció l’al·lusió a la situació econòmica actual, que cita un de cada tres.

L’enquesta apunta també a una despesa mitjana prevista de 201 euros, també inferior als 237 euros que indicava l’enquesta de l’any passat. Tot i això, un 15% d’entre els que pensen gastar alguna cosa, planeja comprar per un valor de 500 euros o més durant aquesta campanya de Black Friday.

El sector estrella d’enguany tornarà a ser el de moda, calçat i complements: un 62% dels que compraran alguna cosa assenyalen aquest tipus de productes. Els seguixen els dispositius d’electrònica (per al 40% dels compradors) i el xicotet electrodomèstic (24%). També seran freqüents les compres en llar, mobles i decoració (12%), material esportiu (12%) i joguets (11%), avançant així moltes compres nadalenques.

OCU advertix que el 39% dels enquestats mostra un comportament compulsiu en les seues compres durant el Black Friday: En concret, un 16% reconeix que l’any passat va gastar més del que tenia pressupostat, un 22% va adquirir productes que no tenia pensat comprar i un 15% va adquirir coses que no necessitava.

En la seua enquesta, OCU ha preguntat també on compraran els consumidors. Només un 7% planeja comprar principalment en botiga física en aquestes dates. Al contrari, el 33% planeja comprar exclusivament en línia i un altre 29% prioritzarà aquest canal.

No obstant això, els consumidors desconfien de les ofertes del Black Friday. Un 69% dels enquestats assenyala que algunes botigues solen augmentar els preus algunes setmanes abans del Black Friday per tal que, en aplicar un descompte, els preus dels productes es mantinguen pràcticament iguals. Un 43% considera que, encara que hi ha alguns descomptes durant el Black Friday, la majoria dels preus són iguals o fins i tot més cars que en períodes no promocionals. Tot i això, el 64% dels enquestats creu que val la pena comprar en Black Friday pels descomptes que es poden aconseguir. De fet, els enquestats calculen que l’any passat van aconseguir estalviar de mitjana 115 euros en les seues compres.

Finalment, OCU anima els consumidors que detecten irregularitats en els preus a denunciar-ho a les xarxes socials de l’organització a través de l’etiqueta #timofertasBF per poder així identificar pràctiques il·legals i procedir a la seua denúncia davant les autoritats de consum. Els últims seguiments de preus d’OCU durant el Black Friday demostren que el preu amb descompte poques vegades es compara amb el més barat dels últims 30 dies, tal com exigix la normativa. Una circumstància que només coneixen un de cada cinc enquestats i que OCU tornarà a analitzar aquest any.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.