El camp pren Madrid per a reclamar un pla de futur per al sector

Agricultors i ramaders han pres els carrers de Madrid en una manifestació multitudinària que defensa un futur per al sector agrari i el món rural. Més de 200.000 manifestants han sortit del Ministeri d’Agricultura per a recórrer el Passeig de la Castellana fins a finalitzar en la font de Sant Joan de la Creu, a les portes del Ministeri de Transició Ecològica, on han reclamat un pla de xoc que faça front als alts costos i la baixa rendibilitat del sector, problemes que s’han incrementat amb la guerra d’Ucraïna.

En la manifestació han participat les organitzacions agràries d’Asaja, UPA, COAG i les Cooperatives Agroalimentàries al costat de la Federació Espanyola de Caça, l’Associació de Ramaders de Races Selectes, els Criadors de Toros de Lídia i l’associació Aliança Rural.

Sota el lema “20M rural, junts pel camp” han reclamat entre altres coses, “serveis socials i sanitaris dignes” per al món rural, la reducció de les tarifes elèctriques, el cessament dels atacs a activitats com la caça i que es paralitze l’increment continuat dels preus de producció agrària.

Representació valenciana

Des de València, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) ha acudit a la gran manifestació del medi rural. Reivindiquen a les diferents administracions “polítiques immediates i contundents contra la insostenible crisi de rendibilitat que arrosseguen els agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana i que situen a aquesta regió líder d’Espanya i possiblement d’Europa en terres agràries deixades de conrear amb prop de 165.000 hectàrees”.

Així mateix, AVA-ASAJA s’ha sumat a la petició de mesures extraordinàries per a alleujar l’escalada de costos de producció agropecuaris –sobretot de l’energia elèctrica, els combustibles, els fertilitzants i els pinsos per a alimentació animal– “un canvi de rumb dràstic en les polítiques agràries europees i espanyoles per a garantir l’autoproveïment alimentari i no continuar depenent de països tercers com Ucraïna per al subministrament de matèries primeres essencials tant per a l’activitat a peu de camp com per al conjunt de la cadena agroalimentària”.

La Diputació d’Alacant se suma a les protestes

Els diputats de l’equip de govern de la Diputació d’Alacant Ana Serna, Sebastián Cañadas, Javier Sendra i Alejandro Morant han participat aquest matí a Madrid en la manifestació convocada en defensa del món rural en la qual els representants alacantins han tornat a reclamar l’aigua dels transvasaments i una rebaixa en el preu de l’aigua dessalada.

La vicepresidenta segona, Ana Serna, ha indicat que “són moltes les raons que ens han portat a Madrid a defensar al camp espanyol i els seus costums davant el desistiment de funcions i l’abandó al qual li està sotmetent el Govern d’Espanya i la Generalitat”.

Serna ha tornat a reivindicar els transvasaments Tajo-Segura i Xúquer-Vinalopó “per a garantir el futur de la província d’Alacant i de la seua agricultura, que no podem oblidar que representa l’horta d’Europa”, al mateix temps que ha reclamat que el preu de l’aigua dessalada “siga inferior a 0.30 euros el metre cúbic”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.