Anuncios

El camp pren Madrid per a reclamar un pla de futur per al sector

Agricultors i ramaders han pres els carrers de Madrid en una manifestació multitudinària que defensa un futur per al sector agrari i el món rural. Més de 200.000 manifestants han sortit del Ministeri d’Agricultura per a recórrer el Passeig de la Castellana fins a finalitzar en la font de Sant Joan de la Creu, a les portes del Ministeri de Transició Ecològica, on han reclamat un pla de xoc que faça front als alts costos i la baixa rendibilitat del sector, problemes que s’han incrementat amb la guerra d’Ucraïna.

En la manifestació han participat les organitzacions agràries d’Asaja, UPA, COAG i les Cooperatives Agroalimentàries al costat de la Federació Espanyola de Caça, l’Associació de Ramaders de Races Selectes, els Criadors de Toros de Lídia i l’associació Aliança Rural.

Anuncios

Sota el lema “20M rural, junts pel camp” han reclamat entre altres coses, “serveis socials i sanitaris dignes” per al món rural, la reducció de les tarifes elèctriques, el cessament dels atacs a activitats com la caça i que es paralitze l’increment continuat dels preus de producció agrària.

Representació valenciana

Des de València, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) ha acudit a la gran manifestació del medi rural. Reivindiquen a les diferents administracions “polítiques immediates i contundents contra la insostenible crisi de rendibilitat que arrosseguen els agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana i que situen a aquesta regió líder d’Espanya i possiblement d’Europa en terres agràries deixades de conrear amb prop de 165.000 hectàrees”.

Així mateix, AVA-ASAJA s’ha sumat a la petició de mesures extraordinàries per a alleujar l’escalada de costos de producció agropecuaris –sobretot de l’energia elèctrica, els combustibles, els fertilitzants i els pinsos per a alimentació animal– “un canvi de rumb dràstic en les polítiques agràries europees i espanyoles per a garantir l’autoproveïment alimentari i no continuar depenent de països tercers com Ucraïna per al subministrament de matèries primeres essencials tant per a l’activitat a peu de camp com per al conjunt de la cadena agroalimentària”.

La Diputació d’Alacant se suma a les protestes

Els diputats de l’equip de govern de la Diputació d’Alacant Ana Serna, Sebastián Cañadas, Javier Sendra i Alejandro Morant han participat aquest matí a Madrid en la manifestació convocada en defensa del món rural en la qual els representants alacantins han tornat a reclamar l’aigua dels transvasaments i una rebaixa en el preu de l’aigua dessalada.

La vicepresidenta segona, Ana Serna, ha indicat que “són moltes les raons que ens han portat a Madrid a defensar al camp espanyol i els seus costums davant el desistiment de funcions i l’abandó al qual li està sotmetent el Govern d’Espanya i la Generalitat”.

Serna ha tornat a reivindicar els transvasaments Tajo-Segura i Xúquer-Vinalopó “per a garantir el futur de la província d’Alacant i de la seua agricultura, que no podem oblidar que representa l’horta d’Europa”, al mateix temps que ha reclamat que el preu de l’aigua dessalada “siga inferior a 0.30 euros el metre cúbic”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Leticia Romero firma 300 partits amb el València Basket i entra en la història del club

La segona capitana del València Basket, Leticia Romero, aconseguix els 300 partits oficials amb el club i es consolida com una de les jugadores més importants de la seua història.

Alerta groga el dissabte per pluges intenses en la Comunitat Valenciana

La Aemet activa per a este dissabte l'avís groc a Alacant, València i Castelló per pluges que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a Alacant.

Un estudi xifra en un 80% la reducció de pèrdues per danes amb agricultura regenerativa

Una anàlisi sobre 316.000 hectàrees de cultius valencians conclou que l'agricultura regenerativa podria retallar fins a un 80% les pèrdues agrícoles en futures danes amb una inversió molt inferior al cost dels danys.

Sara Aagesen compareixerà el 19 davant la comissió del Senat sobre la dana de València

Sara Aagesen ha sol·licitat i obtingut un canvi de data per a declarar davant la comissió del Senat sobre la dana de València, que la interrogarà el 19 de maig després de més de dos mesos d'inactivitat.

Un bomber forestal assegura que a Pradas li van tallar les ales durant la gestió de la dana

Un bomber forestal de la unitat d'Alzira declara davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana i manté que a la exconsellera Salomé Pradas i al seu equip els van tallar les ales els seus superiors.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real: guanyar per a assegurar la tercera plaça

Marcelino insistix que el Vila-real no és jutge del descens i que el seu únic objectiu és continuar guanyant per a amarrar la tercera plaça de LaLiga davant un Mallorca en bona dinàmica.

Investiguen per maltractament animal a un veí de Torrevieja per un collaret de castic en el seu gos

La Guàrdia Civil investiga a un home de 78 anys a Torrevieja per un presumpte delicte de maltractament animal després de localitzar al seu gos amb un collaret de castic incrustat en el coll.

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.
Anuncios