El Col·legi La Immaculada de Paiporta reprèn la seua activitat després del pas de la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Col·legi La Immaculada de Paiporta, un dels centres educatius més afectats després del pas de la dana per la província de Valencia, ha aconseguit reprendre la seua activitat, en part, gràcies a la donació que la Fundació Hortensia Herrero va engegar la setmana passada per a les poblacions afectades pel temporal.

Gràcies a l’aportació de la mecenes valenciana en este col·legi, al treball del propi professorat, voluntaris i de professionals de l’exèrcit, s’ha pogut buidar part del centre i reprendre, d’esta manera, l’activitat perquè els xiquets i xiquetes d’este col·legi concertat “puguen reprendre a poc a poc la normalitat”, segons ha informat la fundació en un comunicat.

L’ajuda servirà per a reconstruir els espais més afectats com el menjador, zona d’administració, gimnàs i algunes classes d’infantil. També s’ha pogut escometre la instal·lació del sistema elèctric.

Raquel Requena, directora del centre, ha agraït l’ajuda: “Hem tingut la sort de poder ja començar a reprendre l’activitat i obrir les portes del nostre centre. Hem reubicat alguna classe i reorganitzat espais i horaris perquè encara queda treball per realitzar per a adequar el centre, però a poc a poc hi ha moviment i això és molt important per als xiquets”.

I ha afegit: “Estem molt agraïts a tots els que han ajudat, tant al professorat, voluntaris, exèrcit i, per descomptat, a Hortensia Herrero per l’ajuda econòmica, que ens ha facilitat molts les coses i ha permès accelerar per a obrir i tornar a la rutina a poc a poc. Conèixer la notícia que anàvem a ser beneficiaris d’esta ajuda va ser una alegria immensa”, ha postil·lat.

La reconstrucció d’este col·legi està dins del pla d’ajudes d’Hortensia Herrero, que ascendix a quatre milions d’euros, per a ajudar i impulsar quatre sectors molt concrets: sector tèxtil tradicional valencià; societats musicals; escoles de dansa; i centres educatius.

Últimes notícies

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.