El Col·legi La Immaculada de Paiporta reprèn la seua activitat després del pas de la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Col·legi La Immaculada de Paiporta, un dels centres educatius més afectats després del pas de la dana per la província de Valencia, ha aconseguit reprendre la seua activitat, en part, gràcies a la donació que la Fundació Hortensia Herrero va engegar la setmana passada per a les poblacions afectades pel temporal.

Gràcies a l’aportació de la mecenes valenciana en este col·legi, al treball del propi professorat, voluntaris i de professionals de l’exèrcit, s’ha pogut buidar part del centre i reprendre, d’esta manera, l’activitat perquè els xiquets i xiquetes d’este col·legi concertat «puguen reprendre a poc a poc la normalitat», segons ha informat la fundació en un comunicat.

L’ajuda servirà per a reconstruir els espais més afectats com el menjador, zona d’administració, gimnàs i algunes classes d’infantil. També s’ha pogut escometre la instal·lació del sistema elèctric.

Raquel Requena, directora del centre, ha agraït l’ajuda: «Hem tingut la sort de poder ja començar a reprendre l’activitat i obrir les portes del nostre centre. Hem reubicat alguna classe i reorganitzat espais i horaris perquè encara queda treball per realitzar per a adequar el centre, però a poc a poc hi ha moviment i això és molt important per als xiquets».

I ha afegit: «Estem molt agraïts a tots els que han ajudat, tant al professorat, voluntaris, exèrcit i, per descomptat, a Hortensia Herrero per l’ajuda econòmica, que ens ha facilitat molts les coses i ha permès accelerar per a obrir i tornar a la rutina a poc a poc. Conèixer la notícia que anàvem a ser beneficiaris d’esta ajuda va ser una alegria immensa», ha postil·lat.

La reconstrucció d’este col·legi està dins del pla d’ajudes d’Hortensia Herrero, que ascendix a quatre milions d’euros, per a ajudar i impulsar quatre sectors molt concrets: sector tèxtil tradicional valencià; societats musicals; escoles de dansa; i centres educatius.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.