15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

El Col·legi La Immaculada de Paiporta reprèn la seua activitat després del pas de la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Col·legi La Immaculada de Paiporta, un dels centres educatius més afectats després del pas de la dana per la província de Valencia, ha aconseguit reprendre la seua activitat, en part, gràcies a la donació que la Fundació Hortensia Herrero va engegar la setmana passada per a les poblacions afectades pel temporal.

Gràcies a l’aportació de la mecenes valenciana en este col·legi, al treball del propi professorat, voluntaris i de professionals de l’exèrcit, s’ha pogut buidar part del centre i reprendre, d’esta manera, l’activitat perquè els xiquets i xiquetes d’este col·legi concertat “puguen reprendre a poc a poc la normalitat”, segons ha informat la fundació en un comunicat.

L’ajuda servirà per a reconstruir els espais més afectats com el menjador, zona d’administració, gimnàs i algunes classes d’infantil. També s’ha pogut escometre la instal·lació del sistema elèctric.

Raquel Requena, directora del centre, ha agraït l’ajuda: “Hem tingut la sort de poder ja començar a reprendre l’activitat i obrir les portes del nostre centre. Hem reubicat alguna classe i reorganitzat espais i horaris perquè encara queda treball per realitzar per a adequar el centre, però a poc a poc hi ha moviment i això és molt important per als xiquets”.

I ha afegit: “Estem molt agraïts a tots els que han ajudat, tant al professorat, voluntaris, exèrcit i, per descomptat, a Hortensia Herrero per l’ajuda econòmica, que ens ha facilitat molts les coses i ha permès accelerar per a obrir i tornar a la rutina a poc a poc. Conèixer la notícia que anàvem a ser beneficiaris d’esta ajuda va ser una alegria immensa”, ha postil·lat.

La reconstrucció d’este col·legi està dins del pla d’ajudes d’Hortensia Herrero, que ascendix a quatre milions d’euros, per a ajudar i impulsar quatre sectors molt concrets: sector tèxtil tradicional valencià; societats musicals; escoles de dansa; i centres educatius.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.