El Col·legi La Immaculada de Paiporta reprèn la seua activitat després del pas de la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Col·legi La Immaculada de Paiporta, un dels centres educatius més afectats després del pas de la dana per la província de Valencia, ha aconseguit reprendre la seua activitat, en part, gràcies a la donació que la Fundació Hortensia Herrero va engegar la setmana passada per a les poblacions afectades pel temporal.

Gràcies a l’aportació de la mecenes valenciana en este col·legi, al treball del propi professorat, voluntaris i de professionals de l’exèrcit, s’ha pogut buidar part del centre i reprendre, d’esta manera, l’activitat perquè els xiquets i xiquetes d’este col·legi concertat “puguen reprendre a poc a poc la normalitat”, segons ha informat la fundació en un comunicat.

L’ajuda servirà per a reconstruir els espais més afectats com el menjador, zona d’administració, gimnàs i algunes classes d’infantil. També s’ha pogut escometre la instal·lació del sistema elèctric.

Raquel Requena, directora del centre, ha agraït l’ajuda: “Hem tingut la sort de poder ja començar a reprendre l’activitat i obrir les portes del nostre centre. Hem reubicat alguna classe i reorganitzat espais i horaris perquè encara queda treball per realitzar per a adequar el centre, però a poc a poc hi ha moviment i això és molt important per als xiquets”.

I ha afegit: “Estem molt agraïts a tots els que han ajudat, tant al professorat, voluntaris, exèrcit i, per descomptat, a Hortensia Herrero per l’ajuda econòmica, que ens ha facilitat molts les coses i ha permès accelerar per a obrir i tornar a la rutina a poc a poc. Conèixer la notícia que anàvem a ser beneficiaris d’esta ajuda va ser una alegria immensa”, ha postil·lat.

La reconstrucció d’este col·legi està dins del pla d’ajudes d’Hortensia Herrero, que ascendix a quatre milions d’euros, per a ajudar i impulsar quatre sectors molt concrets: sector tèxtil tradicional valencià; societats musicals; escoles de dansa; i centres educatius.

Anuncios

Últimes notícies

El festival Davanteres torna a València al maig amb un programa que creua arts i talents

El festival Davanteres celebrarà a València, del 22 al 31 de maig, la seua quarta edició amb un programa que unix literatura, música, cinema i pensament en diversos espais culturals de la ciutat.

El Palau de Congressos de València impulsa 94,7 milions d’impacte econòmic en 2025

L'activitat del Palau de Congressos de València va generar en 2025 un impacte econòmic de 94,7 milions, va reforçar la seua solvència financera i va consolidar a la ciutat com a destí MICE competitiu.

Una oceanògrafa valenciana, entre els espanyols del creuer amb possible brot de hantavirus

L'oceanògrafa valenciana Aitana Forcén-Vázquez és una de les catorze persones espanyoles que viatgen en el creuer amb un possible brot de hantavirus que ha causat tres morts a l'Atlàntic Sud, mentres Espanya i l'OMS coordinen l'assistència.

La jutgessa de la DANA demana a la Fiscalia que aclarisca si les perquisicions afecten a Mazón

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA reclama a la Fiscalia que precise si vol mantindre o anul·lar unes diligències que, en la pràctica, podrien suposar investigar a Carlos Mazón.

Alacant deté el trasllat de la Torre Placia després d’aflorar restes arqueològiques

L'Ajuntament d'Alacant ha suspés temporalment les obres de trasllat de la Torre Placia després de localitzar una escala de caragol original i diversos murs històrics no previstos en el projecte inicial.

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.