El Col·legi La Immaculada de Paiporta reprèn la seua activitat després del pas de la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Col·legi La Immaculada de Paiporta, un dels centres educatius més afectats després del pas de la dana per la província de Valencia, ha aconseguit reprendre la seua activitat, en part, gràcies a la donació que la Fundació Hortensia Herrero va engegar la setmana passada per a les poblacions afectades pel temporal.

Gràcies a l’aportació de la mecenes valenciana en este col·legi, al treball del propi professorat, voluntaris i de professionals de l’exèrcit, s’ha pogut buidar part del centre i reprendre, d’esta manera, l’activitat perquè els xiquets i xiquetes d’este col·legi concertat “puguen reprendre a poc a poc la normalitat”, segons ha informat la fundació en un comunicat.

L’ajuda servirà per a reconstruir els espais més afectats com el menjador, zona d’administració, gimnàs i algunes classes d’infantil. També s’ha pogut escometre la instal·lació del sistema elèctric.

Raquel Requena, directora del centre, ha agraït l’ajuda: “Hem tingut la sort de poder ja començar a reprendre l’activitat i obrir les portes del nostre centre. Hem reubicat alguna classe i reorganitzat espais i horaris perquè encara queda treball per realitzar per a adequar el centre, però a poc a poc hi ha moviment i això és molt important per als xiquets”.

I ha afegit: “Estem molt agraïts a tots els que han ajudat, tant al professorat, voluntaris, exèrcit i, per descomptat, a Hortensia Herrero per l’ajuda econòmica, que ens ha facilitat molts les coses i ha permès accelerar per a obrir i tornar a la rutina a poc a poc. Conèixer la notícia que anàvem a ser beneficiaris d’esta ajuda va ser una alegria immensa”, ha postil·lat.

La reconstrucció d’este col·legi està dins del pla d’ajudes d’Hortensia Herrero, que ascendix a quatre milions d’euros, per a ajudar i impulsar quatre sectors molt concrets: sector tèxtil tradicional valencià; societats musicals; escoles de dansa; i centres educatius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.