El Consell convoca subvencions per 750.000 euros per a promoure l’envelliment actiu i contra la solitud no desitjada

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha convocat subvencions per un import total de 750.000 euros per a programes d’envelliment actiu i lluita contra la solitud no desitjada, finançats a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge.

Les ajudes estan destinades a actuacions desenvolupades entre l’1 de gener del 2023 i el 31 de desembre del 2024 per entitats del denominat Tercer Sector d’Acció Social reconegudes per la Llei 43/2015, de 9 d’octubre, segons ha publicat este dimarts el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

El termini de presentació de sol·licituds s’inicia demà i es perllongarà durant quinze dies hàbils. Les sol·licituds hauran de presentar-se de forma telemàtica a través d’este enllaç de la guia PROP.

Entre els criteris de puntuació per a obtenir les subvencions es tindrà en compte el treball en xarxa amb altres entitats; l’àmbit d’actuació; l’impuls d’accions integrades que coordinen l’acció de les diferents àrees d’igualtat i polítiques inclusives; els recursos humans destinats a cada programa i l’originalitat del projecte.

Així mateix, es tindrà en compte la responsabilitat social en matèria d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones i la responsabilitat social en matèria de qualitat laboral, entre altres criteris.

La quantia de la subvenció es determinarà mitjançant l’aplicació d’un percentatge sobre l’import subvencionable del programa i en cap cas superarà els 20.000 euros, llevat que el programa abaste diversos exercicis pressupostaris, en este cas es duplicarà l’import.

La documentació que ha d’acompanyar a les sol·licituds, els terminis de resolució, les formes de pagament i altres detalls concrets relatius a les subvencions poden consultar-se en el DOGV. La Comunitat Valenciana compta amb un milió de persones majors de 65 anys, prop del 20% de la població, segons dades de l’Institut Valencià d’Estadística corresponents al 2022.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un accident entre dos camions i dos cotxes talla l’A-7 a Moncofa (Castelló)

El sinistre en el punt quilomètric 457 ha obligat a tallar l'A-7 en sentit València. La DGT ha activat desviaments per la N-340 i la N-225.

Un foc en una bossa d’escombraries deslliga un incendi en el centre d’Alacant: quatre atesos

Una bossa d'escombraries preses ha provocat un incendi en el número 1 de l'avinguda Alfonso El Savi. Quatre persones han sigut ateses per inhalació i dos traslladades.

Avís groc a l’interior sud i el litoral central i sud d’Alacant per vents de fins a 70 km/h

Aemet ha activat per a este dimecres l'avís groc per vent del nord-est a l'interior sud i el litoral central i sud d'Alacant, amb ratxes de fins a 70 km/h entre les 08.00 i les 18.00. En el litoral sud també regix avís per fenòmens costaners, amb força 7 i ones de tres metres.

Gandia i Solanes es disputaran el rectorat de la UV en segona volta el 12 de març

Gandia ha aconseguit un 42,69% del vot ponderat i Solanes un 38,93% en la primera volta en la UV. La segona volta se celebrarà el 12 de març.

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.