El Consell convoca subvencions per 750.000 euros per a promoure l’envelliment actiu i contra la solitud no desitjada

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha convocat subvencions per un import total de 750.000 euros per a programes d’envelliment actiu i lluita contra la solitud no desitjada, finançats a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge.

Les ajudes estan destinades a actuacions desenvolupades entre l’1 de gener del 2023 i el 31 de desembre del 2024 per entitats del denominat Tercer Sector d’Acció Social reconegudes per la Llei 43/2015, de 9 d’octubre, segons ha publicat este dimarts el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

El termini de presentació de sol·licituds s’inicia demà i es perllongarà durant quinze dies hàbils. Les sol·licituds hauran de presentar-se de forma telemàtica a través d’este enllaç de la guia PROP.

Entre els criteris de puntuació per a obtenir les subvencions es tindrà en compte el treball en xarxa amb altres entitats; l’àmbit d’actuació; l’impuls d’accions integrades que coordinen l’acció de les diferents àrees d’igualtat i polítiques inclusives; els recursos humans destinats a cada programa i l’originalitat del projecte.

Així mateix, es tindrà en compte la responsabilitat social en matèria d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones i la responsabilitat social en matèria de qualitat laboral, entre altres criteris.

La quantia de la subvenció es determinarà mitjançant l’aplicació d’un percentatge sobre l’import subvencionable del programa i en cap cas superarà els 20.000 euros, llevat que el programa abaste diversos exercicis pressupostaris, en este cas es duplicarà l’import.

La documentació que ha d’acompanyar a les sol·licituds, els terminis de resolució, les formes de pagament i altres detalls concrets relatius a les subvencions poden consultar-se en el DOGV. La Comunitat Valenciana compta amb un milió de persones majors de 65 anys, prop del 20% de la població, segons dades de l’Institut Valencià d’Estadística corresponents al 2022.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.