10.2 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

El Consell convoca subvencions per 750.000 euros per a promoure l’envelliment actiu i contra la solitud no desitjada

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha convocat subvencions per un import total de 750.000 euros per a programes d’envelliment actiu i lluita contra la solitud no desitjada, finançats a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge.

Les ajudes estan destinades a actuacions desenvolupades entre l’1 de gener del 2023 i el 31 de desembre del 2024 per entitats del denominat Tercer Sector d’Acció Social reconegudes per la Llei 43/2015, de 9 d’octubre, segons ha publicat este dimarts el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

El termini de presentació de sol·licituds s’inicia demà i es perllongarà durant quinze dies hàbils. Les sol·licituds hauran de presentar-se de forma telemàtica a través d’este enllaç de la guia PROP.

Entre els criteris de puntuació per a obtenir les subvencions es tindrà en compte el treball en xarxa amb altres entitats; l’àmbit d’actuació; l’impuls d’accions integrades que coordinen l’acció de les diferents àrees d’igualtat i polítiques inclusives; els recursos humans destinats a cada programa i l’originalitat del projecte.

Així mateix, es tindrà en compte la responsabilitat social en matèria d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones i la responsabilitat social en matèria de qualitat laboral, entre altres criteris.

La quantia de la subvenció es determinarà mitjançant l’aplicació d’un percentatge sobre l’import subvencionable del programa i en cap cas superarà els 20.000 euros, llevat que el programa abaste diversos exercicis pressupostaris, en este cas es duplicarà l’import.

La documentació que ha d’acompanyar a les sol·licituds, els terminis de resolució, les formes de pagament i altres detalls concrets relatius a les subvencions poden consultar-se en el DOGV. La Comunitat Valenciana compta amb un milió de persones majors de 65 anys, prop del 20% de la població, segons dades de l’Institut Valencià d’Estadística corresponents al 2022.

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.