El Consell convoca subvencions per 750.000 euros per a promoure l’envelliment actiu i contra la solitud no desitjada

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha convocat subvencions per un import total de 750.000 euros per a programes d’envelliment actiu i lluita contra la solitud no desitjada, finançats a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge.

Les ajudes estan destinades a actuacions desenvolupades entre l’1 de gener del 2023 i el 31 de desembre del 2024 per entitats del denominat Tercer Sector d’Acció Social reconegudes per la Llei 43/2015, de 9 d’octubre, segons ha publicat este dimarts el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

El termini de presentació de sol·licituds s’inicia demà i es perllongarà durant quinze dies hàbils. Les sol·licituds hauran de presentar-se de forma telemàtica a través d’este enllaç de la guia PROP.

Entre els criteris de puntuació per a obtenir les subvencions es tindrà en compte el treball en xarxa amb altres entitats; l’àmbit d’actuació; l’impuls d’accions integrades que coordinen l’acció de les diferents àrees d’igualtat i polítiques inclusives; els recursos humans destinats a cada programa i l’originalitat del projecte.

Així mateix, es tindrà en compte la responsabilitat social en matèria d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones i la responsabilitat social en matèria de qualitat laboral, entre altres criteris.

La quantia de la subvenció es determinarà mitjançant l’aplicació d’un percentatge sobre l’import subvencionable del programa i en cap cas superarà els 20.000 euros, llevat que el programa abaste diversos exercicis pressupostaris, en este cas es duplicarà l’import.

La documentació que ha d’acompanyar a les sol·licituds, els terminis de resolució, les formes de pagament i altres detalls concrets relatius a les subvencions poden consultar-se en el DOGV. La Comunitat Valenciana compta amb un milió de persones majors de 65 anys, prop del 20% de la població, segons dades de l’Institut Valencià d’Estadística corresponents al 2022.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.