El Consell convoca subvencions per 750.000 euros per a promoure l’envelliment actiu i contra la solitud no desitjada

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha convocat subvencions per un import total de 750.000 euros per a programes d’envelliment actiu i lluita contra la solitud no desitjada, finançats a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge.

Les ajudes estan destinades a actuacions desenvolupades entre l’1 de gener del 2023 i el 31 de desembre del 2024 per entitats del denominat Tercer Sector d’Acció Social reconegudes per la Llei 43/2015, de 9 d’octubre, segons ha publicat este dimarts el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

El termini de presentació de sol·licituds s’inicia demà i es perllongarà durant quinze dies hàbils. Les sol·licituds hauran de presentar-se de forma telemàtica a través d’este enllaç de la guia PROP.

Entre els criteris de puntuació per a obtenir les subvencions es tindrà en compte el treball en xarxa amb altres entitats; l’àmbit d’actuació; l’impuls d’accions integrades que coordinen l’acció de les diferents àrees d’igualtat i polítiques inclusives; els recursos humans destinats a cada programa i l’originalitat del projecte.

Així mateix, es tindrà en compte la responsabilitat social en matèria d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones i la responsabilitat social en matèria de qualitat laboral, entre altres criteris.

La quantia de la subvenció es determinarà mitjançant l’aplicació d’un percentatge sobre l’import subvencionable del programa i en cap cas superarà els 20.000 euros, llevat que el programa abaste diversos exercicis pressupostaris, en este cas es duplicarà l’import.

La documentació que ha d’acompanyar a les sol·licituds, els terminis de resolució, les formes de pagament i altres detalls concrets relatius a les subvencions poden consultar-se en el DOGV. La Comunitat Valenciana compta amb un milió de persones majors de 65 anys, prop del 20% de la població, segons dades de l’Institut Valencià d’Estadística corresponents al 2022.

Últimes notícies

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.