13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El Museu de la Ciutat de València rep una donació de huit pintures de Javier Calvo

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Museu de la Ciutat de València rebrà una donació de huit pintures de Javier Calvo, sis d’elles pertanyents a Vicente Ripollés i altres dues al propi artista valencià. La donació està valorada en un total de 41.500 euros.

La junta de govern local ha aprovat acceptar la donació d’oferida per Ripollés de sis obres de Calvo de la seua propietat, datades en la segona mitat del segle XX.

En concret, es tracta del quadre titulat ‘Dona amb got de vi’, pintat el 1962 utilitzant tècnica mixta sobre tela i unes dimensions de 101×66 centímetres; ‘Verge de la Cova Santa’, de 1964-67 amb tècnica mixta sobre tela adherida a tauler i amb unes mesures de 99×73 centímetres, i ‘X’ de 1972 realitzat amb tècnica sintètics-tablex i amb unes dimensions de 92×122 centímetres, detalla el consistori.

També s’ha donado l’obra ‘La pols de la terra’, de 1976 realitzada amb acrílic sobre tela i amb unes mesures de 100×100 centímetres; ‘Malvarrosa, 1942’, pintat el 1977 en acrílic sobre tela en bastidor de 89×116 centímetres, i ‘Vicent’ del 1981 en acrílic sobre llenç de 41×61 centímetres. La valoració de les sis obres ascendix a 31.500 euros

D’altra banda, el propi pintor ha donado al Museu dos de les seues obres, la valoració de les quals ascendeix a 10.000 euros. Es tracta de ‘Rajos abismals’, del 2017 realitzat amb tècnica mixta sobre llenç i amb unes dimensions de 150×150 centímetres, i ‘Cenote 12’ del 2015 pintat amb tècnica mixta sobre llenç de 120×120 centímetres.

Per a satisfer la voluntat dels donants, dos de les huit obres romandran exposades permanentment en la sala dedicada a la pintura avantguardista valenciana dels anys 1960-1980, sempre que la pinacoteca present un espai de similars característiques i un discurs expositiu que ho permeta.

El regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno, destaca que este conjunt de quadres “resulta interessant per al Museu de la Ciutat, ja que l’obra de Javier Calvo no està representada en la col·lecció històrica artística municipal”. “Els quadres que s’oferixen destaquen per la seua qualitat tècnica, la seua varietat estilística i perquè ajuden a aprofundir en el coneixement de l’autor i la seua obra”, apunta.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.