17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El Museu de la Ciutat de València rep una donació de huit pintures de Javier Calvo

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Museu de la Ciutat de València rebrà una donació de huit pintures de Javier Calvo, sis d’elles pertanyents a Vicente Ripollés i altres dues al propi artista valencià. La donació està valorada en un total de 41.500 euros.

La junta de govern local ha aprovat acceptar la donació d’oferida per Ripollés de sis obres de Calvo de la seua propietat, datades en la segona mitat del segle XX.

En concret, es tracta del quadre titulat ‘Dona amb got de vi’, pintat el 1962 utilitzant tècnica mixta sobre tela i unes dimensions de 101×66 centímetres; ‘Verge de la Cova Santa’, de 1964-67 amb tècnica mixta sobre tela adherida a tauler i amb unes mesures de 99×73 centímetres, i ‘X’ de 1972 realitzat amb tècnica sintètics-tablex i amb unes dimensions de 92×122 centímetres, detalla el consistori.

També s’ha donado l’obra ‘La pols de la terra’, de 1976 realitzada amb acrílic sobre tela i amb unes mesures de 100×100 centímetres; ‘Malvarrosa, 1942’, pintat el 1977 en acrílic sobre tela en bastidor de 89×116 centímetres, i ‘Vicent’ del 1981 en acrílic sobre llenç de 41×61 centímetres. La valoració de les sis obres ascendix a 31.500 euros

D’altra banda, el propi pintor ha donado al Museu dos de les seues obres, la valoració de les quals ascendeix a 10.000 euros. Es tracta de ‘Rajos abismals’, del 2017 realitzat amb tècnica mixta sobre llenç i amb unes dimensions de 150×150 centímetres, i ‘Cenote 12’ del 2015 pintat amb tècnica mixta sobre llenç de 120×120 centímetres.

Per a satisfer la voluntat dels donants, dos de les huit obres romandran exposades permanentment en la sala dedicada a la pintura avantguardista valenciana dels anys 1960-1980, sempre que la pinacoteca present un espai de similars característiques i un discurs expositiu que ho permeta.

El regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno, destaca que este conjunt de quadres “resulta interessant per al Museu de la Ciutat, ja que l’obra de Javier Calvo no està representada en la col·lecció històrica artística municipal”. “Els quadres que s’oferixen destaquen per la seua qualitat tècnica, la seua varietat estilística i perquè ajuden a aprofundir en el coneixement de l’autor i la seua obra”, apunta.

Últimes notícies

València acollirà durant tres anys el Spain Sail Gran Premi del SailGP

València serà seu del Spain Sail Gran Premi durant tres anys com a part del Rolex SailGP Championship. La primera cita serà el 5 i 6 de setembre i les entrades eixiran al febrer.

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.

Detingut després de robar mostraris de joies valorats en 1,5 milions en una àrea de servici

La Policia Nacional ha detingut a un home i ha recuperat mostraris de joies valorats en més de 1,5 milions després d'un robatori en una estació de servici de la A-3 a Conca. El material va ser trobat en un domicili de Alcorcón tres dies després.

L’Advocacia de la Generalitat ha confirmat que va donar el vistiplau al confinament durant la DANA

El coordinador jurídic ha declarat que l'encaix legal permetia restringir moviments i que el vistiplau va ser verbal. Després de les crides no es va demanar informe formal.

El menor de 13 anys de Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió que va posar fi a la vida d'un xiquet de 13 anys a Sueca es va produir en el bany de la vivenda del suposat autor. El detingut es va entregar, va confessar i passarà a disposició judicial el dimarts.

Es disparen a 1.650 els poemes que opten al Premi Internacional Miguel Hernández

La convocatòria del Premi Internacional de Poesia Miguel Hernández ha reunit 1.650 obres, un 50% més que fa un any. La fallada està prevista per a les pròximes setmanes.

Tres familiars han sigut detinguts per una plantació de marihuana amb 573 plantes a Ibi

Dos hòmens de 41 i 68 anys i una dona de 72, tots amb antecedents i pertanyents a la mateixa família, han sigut detinguts en desmantellar un cultiu interior en el seu domicili d'Ibi. S'han intervingut 573 plantes, 4,5 quilos de cabdells, diners i material de cultiu, i han quedat en llibertat amb mesures cautelars.