El Museu de la Ciutat de València rep una donació de huit pintures de Javier Calvo

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Museu de la Ciutat de València rebrà una donació de huit pintures de Javier Calvo, sis d’elles pertanyents a Vicente Ripollés i altres dues al propi artista valencià. La donació està valorada en un total de 41.500 euros.

La junta de govern local ha aprovat acceptar la donació d’oferida per Ripollés de sis obres de Calvo de la seua propietat, datades en la segona mitat del segle XX.

En concret, es tracta del quadre titulat ‘Dona amb got de vi’, pintat el 1962 utilitzant tècnica mixta sobre tela i unes dimensions de 101×66 centímetres; ‘Verge de la Cova Santa’, de 1964-67 amb tècnica mixta sobre tela adherida a tauler i amb unes mesures de 99×73 centímetres, i ‘X’ de 1972 realitzat amb tècnica sintètics-tablex i amb unes dimensions de 92×122 centímetres, detalla el consistori.

També s’ha donado l’obra ‘La pols de la terra’, de 1976 realitzada amb acrílic sobre tela i amb unes mesures de 100×100 centímetres; ‘Malvarrosa, 1942’, pintat el 1977 en acrílic sobre tela en bastidor de 89×116 centímetres, i ‘Vicent’ del 1981 en acrílic sobre llenç de 41×61 centímetres. La valoració de les sis obres ascendix a 31.500 euros

D’altra banda, el propi pintor ha donado al Museu dos de les seues obres, la valoració de les quals ascendeix a 10.000 euros. Es tracta de ‘Rajos abismals’, del 2017 realitzat amb tècnica mixta sobre llenç i amb unes dimensions de 150×150 centímetres, i ‘Cenote 12’ del 2015 pintat amb tècnica mixta sobre llenç de 120×120 centímetres.

Per a satisfer la voluntat dels donants, dos de les huit obres romandran exposades permanentment en la sala dedicada a la pintura avantguardista valenciana dels anys 1960-1980, sempre que la pinacoteca present un espai de similars característiques i un discurs expositiu que ho permeta.

El regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno, destaca que este conjunt de quadres “resulta interessant per al Museu de la Ciutat, ja que l’obra de Javier Calvo no està representada en la col·lecció històrica artística municipal”. “Els quadres que s’oferixen destaquen per la seua qualitat tècnica, la seua varietat estilística i perquè ajuden a aprofundir en el coneixement de l’autor i la seua obra”, apunta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.