El Museu de la Ciutat de València rep una donació de huit pintures de Javier Calvo

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Museu de la Ciutat de València rebrà una donació de huit pintures de Javier Calvo, sis d’elles pertanyents a Vicente Ripollés i altres dues al propi artista valencià. La donació està valorada en un total de 41.500 euros.

La junta de govern local ha aprovat acceptar la donació d’oferida per Ripollés de sis obres de Calvo de la seua propietat, datades en la segona mitat del segle XX.

En concret, es tracta del quadre titulat ‘Dona amb got de vi’, pintat el 1962 utilitzant tècnica mixta sobre tela i unes dimensions de 101×66 centímetres; ‘Verge de la Cova Santa’, de 1964-67 amb tècnica mixta sobre tela adherida a tauler i amb unes mesures de 99×73 centímetres, i ‘X’ de 1972 realitzat amb tècnica sintètics-tablex i amb unes dimensions de 92×122 centímetres, detalla el consistori.

També s’ha donado l’obra ‘La pols de la terra’, de 1976 realitzada amb acrílic sobre tela i amb unes mesures de 100×100 centímetres; ‘Malvarrosa, 1942’, pintat el 1977 en acrílic sobre tela en bastidor de 89×116 centímetres, i ‘Vicent’ del 1981 en acrílic sobre llenç de 41×61 centímetres. La valoració de les sis obres ascendix a 31.500 euros

D’altra banda, el propi pintor ha donado al Museu dos de les seues obres, la valoració de les quals ascendeix a 10.000 euros. Es tracta de ‘Rajos abismals’, del 2017 realitzat amb tècnica mixta sobre llenç i amb unes dimensions de 150×150 centímetres, i ‘Cenote 12’ del 2015 pintat amb tècnica mixta sobre llenç de 120×120 centímetres.

Per a satisfer la voluntat dels donants, dos de les huit obres romandran exposades permanentment en la sala dedicada a la pintura avantguardista valenciana dels anys 1960-1980, sempre que la pinacoteca present un espai de similars característiques i un discurs expositiu que ho permeta.

El regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno, destaca que este conjunt de quadres “resulta interessant per al Museu de la Ciutat, ja que l’obra de Javier Calvo no està representada en la col·lecció històrica artística municipal”. “Els quadres que s’oferixen destaquen per la seua qualitat tècnica, la seua varietat estilística i perquè ajuden a aprofundir en el coneixement de l’autor i la seua obra”, apunta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València sortejarà 200 invitacions per a la mascletà nocturna del 2 de maig a l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà un sorteig de 200 invitacions per a presenciar la mascletà nocturna del 2 de maig, tret que substituïx al suspés per pluja el 5 de març.

La Generalitat avala la reobertura del Umbracle sense detectar irregularitats

La Generalitat confirma que no ha detectat irregularitats en la reobertura del Umbracle a la Ciutat de les Arts i les Ciències després d'una inspecció policial centrada en el compliment de l'ordenança acústica.

Detingut a Benissa un pròfug buscat per Polònia per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Benissa a un home de 39 anys reclamat per Polònia per pertànyer a una organització criminal dedicada al tràfic de drogues en diversos països europeus. El detingut ha ingressat a la presó provisional a l'espera del seu lliurament.

Detingut a Benissa un pròfug reclamat per Polònia per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Benissa a un home de 39 anys buscat per Polònia per pertànyer a una organització criminal de tràfic de drogues a nivell europeu. El detingut va ingressar a la presó provisional mentres es tramita el seu lliurament.

Sant Jordi plena de solemnitat el dia central dels Moros i Cristians d’Alcoi

El dia de Sant Jordi es convertix en l'eix de la trilogia festera de Moros i Cristians d'Alcoi, amb actes religiosos i desfilades que mesclen devoció, tradició i ambient popular.

La Fe lidera la major xarxa d’investigació en leucèmia mieloide aguda amb més de 300 centres

La Fe coordina una xarxa internacional amb 300 centres i impulsa més de 120 assajos en leucèmia mieloide aguda.

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.