11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El Museu de la Ciutat de València rep una donació de huit pintures de Javier Calvo

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Museu de la Ciutat de València rebrà una donació de huit pintures de Javier Calvo, sis d’elles pertanyents a Vicente Ripollés i altres dues al propi artista valencià. La donació està valorada en un total de 41.500 euros.

La junta de govern local ha aprovat acceptar la donació d’oferida per Ripollés de sis obres de Calvo de la seua propietat, datades en la segona mitat del segle XX.

En concret, es tracta del quadre titulat ‘Dona amb got de vi’, pintat el 1962 utilitzant tècnica mixta sobre tela i unes dimensions de 101×66 centímetres; ‘Verge de la Cova Santa’, de 1964-67 amb tècnica mixta sobre tela adherida a tauler i amb unes mesures de 99×73 centímetres, i ‘X’ de 1972 realitzat amb tècnica sintètics-tablex i amb unes dimensions de 92×122 centímetres, detalla el consistori.

També s’ha donado l’obra ‘La pols de la terra’, de 1976 realitzada amb acrílic sobre tela i amb unes mesures de 100×100 centímetres; ‘Malvarrosa, 1942’, pintat el 1977 en acrílic sobre tela en bastidor de 89×116 centímetres, i ‘Vicent’ del 1981 en acrílic sobre llenç de 41×61 centímetres. La valoració de les sis obres ascendix a 31.500 euros

D’altra banda, el propi pintor ha donado al Museu dos de les seues obres, la valoració de les quals ascendeix a 10.000 euros. Es tracta de ‘Rajos abismals’, del 2017 realitzat amb tècnica mixta sobre llenç i amb unes dimensions de 150×150 centímetres, i ‘Cenote 12’ del 2015 pintat amb tècnica mixta sobre llenç de 120×120 centímetres.

Per a satisfer la voluntat dels donants, dos de les huit obres romandran exposades permanentment en la sala dedicada a la pintura avantguardista valenciana dels anys 1960-1980, sempre que la pinacoteca present un espai de similars característiques i un discurs expositiu que ho permeta.

El regidor d’Acció Cultural, Patrimoni i Recursos Culturals, José Luis Moreno, destaca que este conjunt de quadres “resulta interessant per al Museu de la Ciutat, ja que l’obra de Javier Calvo no està representada en la col·lecció històrica artística municipal”. “Els quadres que s’oferixen destaquen per la seua qualitat tècnica, la seua varietat estilística i perquè ajuden a aprofundir en el coneixement de l’autor i la seua obra”, apunta.

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.