El PPCV demana la dimissió d’Óscar Puente per proposar eliminar els descomptes del transport públic

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El portaveu d’Infraestructures del GPP a Les Corts, Joserra González de Zárate, ha demanat hui la dimissió del ministre Óscar Puente per «voler eliminar els descomptes del transport públic amb la retirada de les ajudes al transport».

«Les declaracions del ministre Puente evidencien que no pot seguir un dia més en el Govern. Dir que lleva la gratuïtat del transport públic és una barbaritat i una tremenda falta de sensibilitat», ha assenyalat.

Sobre este tema, ha criticat que «no té vergonya» perquè, ha recalcat, «en primer lloc, el Ministeri no està pagant a la Generalitat les rebaixes en el descompte d’autobús com hauria de fer». De fet, ha afirmat que és la Generalitat «qui està atenent este pagament davant del desistiment ministerial». I, en segon lloc, perquè «ha de millorar el transport públic i fomentar el seu ús, no desincentivar-ho».

En este sentit, González de Zárate ha recordat que «la progressiva deterioració» d’Adif ha provocat que «la gent tinga por a agafar l’Alta Velocitat pels continus retards, avaries i col·lapses en Chamartin». «Ha d’adoptar mesures per a fomentar el transport públic, i no eixir amb aquestes majaderías i ximpleries», ha assenyalat.

«Algú amb esta falta de sensibilitat amb els ciutadans no és digne de portar el Ministeri perquè no pensa en els qui es troben en situació precària i tenen dificultats per a disposar d’un altre mitjà de transport», ha recriminat.

«UNA MOBILITAT DIGNA»

En este sentit, ha recalcat que el transport és «fonamental» per a tenir «una mobilitat digna» i ara els socialistes «en el seu desmesurat afany recaptatori també ho volen llevar als col·lectius més vulnerables com els joves i els majors». «Estem parlant de 300.000 títols gratis de Rodalies i mig milió d’abonaments jove de la Generalitat», ha subratllat.

«El Govern del senyor Sánchez no té vergonya fent anuncis en boca del ministre Óscar Puente que sonen més a burla, està tardant a deixar el seu lloc, seria el millor per a la Comunitat Valenciana, a qui les seues decisions sectàries ens afecten directament de manera negativa com, per exemple, en l’abandó de Rodalies, els endarreriments en el Corredor Mediterrani, la no ampliació dels aeroports de València i Alacant, dir no al tren de la costa», ha postil·lat.

Últimes notícies

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.