11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El PPCV demana la dimissió d’Óscar Puente per proposar eliminar els descomptes del transport públic

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El portaveu d’Infraestructures del GPP a Les Corts, Joserra González de Zárate, ha demanat hui la dimissió del ministre Óscar Puente per “voler eliminar els descomptes del transport públic amb la retirada de les ajudes al transport”.

“Les declaracions del ministre Puente evidencien que no pot seguir un dia més en el Govern. Dir que lleva la gratuïtat del transport públic és una barbaritat i una tremenda falta de sensibilitat”, ha assenyalat.

Sobre este tema, ha criticat que “no té vergonya” perquè, ha recalcat, “en primer lloc, el Ministeri no està pagant a la Generalitat les rebaixes en el descompte d’autobús com hauria de fer”. De fet, ha afirmat que és la Generalitat “qui està atenent este pagament davant del desistiment ministerial”. I, en segon lloc, perquè “ha de millorar el transport públic i fomentar el seu ús, no desincentivar-ho”.

En este sentit, González de Zárate ha recordat que “la progressiva deterioració” d’Adif ha provocat que “la gent tinga por a agafar l’Alta Velocitat pels continus retards, avaries i col·lapses en Chamartin”. “Ha d’adoptar mesures per a fomentar el transport públic, i no eixir amb aquestes majaderías i ximpleries”, ha assenyalat.

“Algú amb esta falta de sensibilitat amb els ciutadans no és digne de portar el Ministeri perquè no pensa en els qui es troben en situació precària i tenen dificultats per a disposar d’un altre mitjà de transport”, ha recriminat.

“UNA MOBILITAT DIGNA”

En este sentit, ha recalcat que el transport és “fonamental” per a tenir “una mobilitat digna” i ara els socialistes “en el seu desmesurat afany recaptatori també ho volen llevar als col·lectius més vulnerables com els joves i els majors”. “Estem parlant de 300.000 títols gratis de Rodalies i mig milió d’abonaments jove de la Generalitat”, ha subratllat.

“El Govern del senyor Sánchez no té vergonya fent anuncis en boca del ministre Óscar Puente que sonen més a burla, està tardant a deixar el seu lloc, seria el millor per a la Comunitat Valenciana, a qui les seues decisions sectàries ens afecten directament de manera negativa com, per exemple, en l’abandó de Rodalies, els endarreriments en el Corredor Mediterrani, la no ampliació dels aeroports de València i Alacant, dir no al tren de la costa”, ha postil·lat.

Últimes notícies

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.