El PPCV demana la dimissió d’Óscar Puente per proposar eliminar els descomptes del transport públic

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El portaveu d’Infraestructures del GPP a Les Corts, Joserra González de Zárate, ha demanat hui la dimissió del ministre Óscar Puente per «voler eliminar els descomptes del transport públic amb la retirada de les ajudes al transport».

«Les declaracions del ministre Puente evidencien que no pot seguir un dia més en el Govern. Dir que lleva la gratuïtat del transport públic és una barbaritat i una tremenda falta de sensibilitat», ha assenyalat.

Sobre este tema, ha criticat que «no té vergonya» perquè, ha recalcat, «en primer lloc, el Ministeri no està pagant a la Generalitat les rebaixes en el descompte d’autobús com hauria de fer». De fet, ha afirmat que és la Generalitat «qui està atenent este pagament davant del desistiment ministerial». I, en segon lloc, perquè «ha de millorar el transport públic i fomentar el seu ús, no desincentivar-ho».

En este sentit, González de Zárate ha recordat que «la progressiva deterioració» d’Adif ha provocat que «la gent tinga por a agafar l’Alta Velocitat pels continus retards, avaries i col·lapses en Chamartin». «Ha d’adoptar mesures per a fomentar el transport públic, i no eixir amb aquestes majaderías i ximpleries», ha assenyalat.

«Algú amb esta falta de sensibilitat amb els ciutadans no és digne de portar el Ministeri perquè no pensa en els qui es troben en situació precària i tenen dificultats per a disposar d’un altre mitjà de transport», ha recriminat.

«UNA MOBILITAT DIGNA»

En este sentit, ha recalcat que el transport és «fonamental» per a tenir «una mobilitat digna» i ara els socialistes «en el seu desmesurat afany recaptatori també ho volen llevar als col·lectius més vulnerables com els joves i els majors». «Estem parlant de 300.000 títols gratis de Rodalies i mig milió d’abonaments jove de la Generalitat», ha subratllat.

«El Govern del senyor Sánchez no té vergonya fent anuncis en boca del ministre Óscar Puente que sonen més a burla, està tardant a deixar el seu lloc, seria el millor per a la Comunitat Valenciana, a qui les seues decisions sectàries ens afecten directament de manera negativa com, per exemple, en l’abandó de Rodalies, els endarreriments en el Corredor Mediterrani, la no ampliació dels aeroports de València i Alacant, dir no al tren de la costa», ha postil·lat.

Últimes notícies

José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, compareixerà el 15 de juny davant la comissió del Senat que investiga la tragèdia. El PP, amb majoria en la Cambra alta, centrarà les preguntes en la seua gestió i en la polèmica sobre el seu currículum.

Cocemfe denuncia que les persones amb discapacitat seguixen fora de les platges d’Alacant al juny

Cocemfe Alacant denuncia que les platges de la ciutat obrin l'1 de juny mentres els punts accessibles es retarden fins a juliol, deixant un mes més fora de la mar a les persones amb discapacitat.

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.

Sindicats escenifiquen un funeral davant Sanitat per a denunciar el greu estat de la sanitat pública valenciana

Els principals sindicats sanitaris valencians escenifiquen un funeral simbòlic davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar la greu deterioració de la sanitat pública, el desviament de fons a la privada i reclamar més plantilla i jornada de 35 hores.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’incompetència en la gestió de la vaga docent

Diana Morant critica la gestió de Juanfran Pérez Llorca i del Consell davant la vaga indefinida del professorat i reclama canvis urgents en la negociació.