El PPCV demana la dimissió d’Óscar Puente per proposar eliminar els descomptes del transport públic

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El portaveu d’Infraestructures del GPP a Les Corts, Joserra González de Zárate, ha demanat hui la dimissió del ministre Óscar Puente per «voler eliminar els descomptes del transport públic amb la retirada de les ajudes al transport».

«Les declaracions del ministre Puente evidencien que no pot seguir un dia més en el Govern. Dir que lleva la gratuïtat del transport públic és una barbaritat i una tremenda falta de sensibilitat», ha assenyalat.

Sobre este tema, ha criticat que «no té vergonya» perquè, ha recalcat, «en primer lloc, el Ministeri no està pagant a la Generalitat les rebaixes en el descompte d’autobús com hauria de fer». De fet, ha afirmat que és la Generalitat «qui està atenent este pagament davant del desistiment ministerial». I, en segon lloc, perquè «ha de millorar el transport públic i fomentar el seu ús, no desincentivar-ho».

En este sentit, González de Zárate ha recordat que «la progressiva deterioració» d’Adif ha provocat que «la gent tinga por a agafar l’Alta Velocitat pels continus retards, avaries i col·lapses en Chamartin». «Ha d’adoptar mesures per a fomentar el transport públic, i no eixir amb aquestes majaderías i ximpleries», ha assenyalat.

«Algú amb esta falta de sensibilitat amb els ciutadans no és digne de portar el Ministeri perquè no pensa en els qui es troben en situació precària i tenen dificultats per a disposar d’un altre mitjà de transport», ha recriminat.

«UNA MOBILITAT DIGNA»

En este sentit, ha recalcat que el transport és «fonamental» per a tenir «una mobilitat digna» i ara els socialistes «en el seu desmesurat afany recaptatori també ho volen llevar als col·lectius més vulnerables com els joves i els majors». «Estem parlant de 300.000 títols gratis de Rodalies i mig milió d’abonaments jove de la Generalitat», ha subratllat.

«El Govern del senyor Sánchez no té vergonya fent anuncis en boca del ministre Óscar Puente que sonen més a burla, està tardant a deixar el seu lloc, seria el millor per a la Comunitat Valenciana, a qui les seues decisions sectàries ens afecten directament de manera negativa com, per exemple, en l’abandó de Rodalies, els endarreriments en el Corredor Mediterrani, la no ampliació dels aeroports de València i Alacant, dir no al tren de la costa», ha postil·lat.

Últimes notícies

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.