El primer ministre palestí anuncia un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El primer ministre palestí, Mohamad Mustafá, ha anunciat este dimarts la formació d’un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza, sotmesa des de fa ja més d’un any a una ofensiva militar d’Israel en resposta als atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Mustafá, que ha assenyalat que este equip estarà encapçalat pel Ministeri de Planificació, ha indicat que el principal objectiu d’este organisme serà avançar per a restaurar els servicis bàsics de la població i desenvolupar plans detallats per a reconstruir la infraestructura destruïda per Israel, enmig d’una enorme devastació en l’enclavament.

Així mateix, ha detallat que entre els objectius figura també impulsar un pla de construcció d’habitatge i llançar un programa de recuperació econòmica, al mateix temps que ha defensat que les autoritats han fet “tot el possible” per a alleujar el sofriment dels palestins a Gaza, sota control de Hamàs, segons ha informat l’agència palestina de notícies WAFA.

El primer ministre palestí ha subratllat per això que les autoritats intentaran desenvolupar el lliurament de servicis sanitaris i educatius i introduir tot el combustible possible en l’enclavament, a més de lliurar ajuda alimentària a més de 400.000 famílies a la Franja, alguna cosa que, segons ha dit, les autoritats han fet durant l’últim any.

D’altra banda, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel ha derivat en “l’any més sagnant i destructiu” per al poble palestí, inclòs “l’assassinat brutal i les ferides causades a més de 150.000 persones”, a més de prop de dos milions de desplaçats a causa de la violència i les successives ordres d’evacuació de l’Exèrcit israelià.

Mustafá ha recalcat que Israel busca “establir sistemes separats” a Cisjordània i la Franja de Gaza per a “soscavar les institucions de l’Estat palestí”, enmig de la divisió administrativa per les disputes entre Al Fatá i Hamàs, que es retrotraen a les eleccions del 2006, sense que els acords aconseguits per a aconseguir la unitat s’hagen materialitzat fins hui.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Les autoritats de Gaza han denunciat prop de 42.000 morts, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.