14.2 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

El primer ministre palestí anuncia un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El primer ministre palestí, Mohamad Mustafá, ha anunciat este dimarts la formació d’un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza, sotmesa des de fa ja més d’un any a una ofensiva militar d’Israel en resposta als atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Mustafá, que ha assenyalat que este equip estarà encapçalat pel Ministeri de Planificació, ha indicat que el principal objectiu d’este organisme serà avançar per a restaurar els servicis bàsics de la població i desenvolupar plans detallats per a reconstruir la infraestructura destruïda per Israel, enmig d’una enorme devastació en l’enclavament.

Així mateix, ha detallat que entre els objectius figura també impulsar un pla de construcció d’habitatge i llançar un programa de recuperació econòmica, al mateix temps que ha defensat que les autoritats han fet “tot el possible” per a alleujar el sofriment dels palestins a Gaza, sota control de Hamàs, segons ha informat l’agència palestina de notícies WAFA.

El primer ministre palestí ha subratllat per això que les autoritats intentaran desenvolupar el lliurament de servicis sanitaris i educatius i introduir tot el combustible possible en l’enclavament, a més de lliurar ajuda alimentària a més de 400.000 famílies a la Franja, alguna cosa que, segons ha dit, les autoritats han fet durant l’últim any.

D’altra banda, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel ha derivat en “l’any més sagnant i destructiu” per al poble palestí, inclòs “l’assassinat brutal i les ferides causades a més de 150.000 persones”, a més de prop de dos milions de desplaçats a causa de la violència i les successives ordres d’evacuació de l’Exèrcit israelià.

Mustafá ha recalcat que Israel busca “establir sistemes separats” a Cisjordània i la Franja de Gaza per a “soscavar les institucions de l’Estat palestí”, enmig de la divisió administrativa per les disputes entre Al Fatá i Hamàs, que es retrotraen a les eleccions del 2006, sense que els acords aconseguits per a aconseguir la unitat s’hagen materialitzat fins hui.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Les autoritats de Gaza han denunciat prop de 42.000 morts, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.