El primer ministre palestí anuncia un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El primer ministre palestí, Mohamad Mustafá, ha anunciat este dimarts la formació d’un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza, sotmesa des de fa ja més d’un any a una ofensiva militar d’Israel en resposta als atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Mustafá, que ha assenyalat que este equip estarà encapçalat pel Ministeri de Planificació, ha indicat que el principal objectiu d’este organisme serà avançar per a restaurar els servicis bàsics de la població i desenvolupar plans detallats per a reconstruir la infraestructura destruïda per Israel, enmig d’una enorme devastació en l’enclavament.

Així mateix, ha detallat que entre els objectius figura també impulsar un pla de construcció d’habitatge i llançar un programa de recuperació econòmica, al mateix temps que ha defensat que les autoritats han fet «tot el possible» per a alleujar el sofriment dels palestins a Gaza, sota control de Hamàs, segons ha informat l’agència palestina de notícies WAFA.

El primer ministre palestí ha subratllat per això que les autoritats intentaran desenvolupar el lliurament de servicis sanitaris i educatius i introduir tot el combustible possible en l’enclavament, a més de lliurar ajuda alimentària a més de 400.000 famílies a la Franja, alguna cosa que, segons ha dit, les autoritats han fet durant l’últim any.

D’altra banda, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel ha derivat en «l’any més sagnant i destructiu» per al poble palestí, inclòs «l’assassinat brutal i les ferides causades a més de 150.000 persones», a més de prop de dos milions de desplaçats a causa de la violència i les successives ordres d’evacuació de l’Exèrcit israelià.

Mustafá ha recalcat que Israel busca «establir sistemes separats» a Cisjordània i la Franja de Gaza per a «soscavar les institucions de l’Estat palestí», enmig de la divisió administrativa per les disputes entre Al Fatá i Hamàs, que es retrotraen a les eleccions del 2006, sense que els acords aconseguits per a aconseguir la unitat s’hagen materialitzat fins hui.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Les autoritats de Gaza han denunciat prop de 42.000 morts, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.