El primer ministre palestí anuncia un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El primer ministre palestí, Mohamad Mustafá, ha anunciat este dimarts la formació d’un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza, sotmesa des de fa ja més d’un any a una ofensiva militar d’Israel en resposta als atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Mustafá, que ha assenyalat que este equip estarà encapçalat pel Ministeri de Planificació, ha indicat que el principal objectiu d’este organisme serà avançar per a restaurar els servicis bàsics de la població i desenvolupar plans detallats per a reconstruir la infraestructura destruïda per Israel, enmig d’una enorme devastació en l’enclavament.

Així mateix, ha detallat que entre els objectius figura també impulsar un pla de construcció d’habitatge i llançar un programa de recuperació econòmica, al mateix temps que ha defensat que les autoritats han fet “tot el possible” per a alleujar el sofriment dels palestins a Gaza, sota control de Hamàs, segons ha informat l’agència palestina de notícies WAFA.

El primer ministre palestí ha subratllat per això que les autoritats intentaran desenvolupar el lliurament de servicis sanitaris i educatius i introduir tot el combustible possible en l’enclavament, a més de lliurar ajuda alimentària a més de 400.000 famílies a la Franja, alguna cosa que, segons ha dit, les autoritats han fet durant l’últim any.

D’altra banda, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel ha derivat en “l’any més sagnant i destructiu” per al poble palestí, inclòs “l’assassinat brutal i les ferides causades a més de 150.000 persones”, a més de prop de dos milions de desplaçats a causa de la violència i les successives ordres d’evacuació de l’Exèrcit israelià.

Mustafá ha recalcat que Israel busca “establir sistemes separats” a Cisjordània i la Franja de Gaza per a “soscavar les institucions de l’Estat palestí”, enmig de la divisió administrativa per les disputes entre Al Fatá i Hamàs, que es retrotraen a les eleccions del 2006, sense que els acords aconseguits per a aconseguir la unitat s’hagen materialitzat fins hui.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Les autoritats de Gaza han denunciat prop de 42.000 morts, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.