12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

El primer ministre palestí anuncia un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

El primer ministre palestí, Mohamad Mustafá, ha anunciat este dimarts la formació d’un equip per a la reconstrucció de la Franja de Gaza, sotmesa des de fa ja més d’un any a una ofensiva militar d’Israel en resposta als atacs executats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

Mustafá, que ha assenyalat que este equip estarà encapçalat pel Ministeri de Planificació, ha indicat que el principal objectiu d’este organisme serà avançar per a restaurar els servicis bàsics de la població i desenvolupar plans detallats per a reconstruir la infraestructura destruïda per Israel, enmig d’una enorme devastació en l’enclavament.

Així mateix, ha detallat que entre els objectius figura també impulsar un pla de construcció d’habitatge i llançar un programa de recuperació econòmica, al mateix temps que ha defensat que les autoritats han fet “tot el possible” per a alleujar el sofriment dels palestins a Gaza, sota control de Hamàs, segons ha informat l’agència palestina de notícies WAFA.

El primer ministre palestí ha subratllat per això que les autoritats intentaran desenvolupar el lliurament de servicis sanitaris i educatius i introduir tot el combustible possible en l’enclavament, a més de lliurar ajuda alimentària a més de 400.000 famílies a la Franja, alguna cosa que, segons ha dit, les autoritats han fet durant l’últim any.

D’altra banda, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel ha derivat en “l’any més sagnant i destructiu” per al poble palestí, inclòs “l’assassinat brutal i les ferides causades a més de 150.000 persones”, a més de prop de dos milions de desplaçats a causa de la violència i les successives ordres d’evacuació de l’Exèrcit israelià.

Mustafá ha recalcat que Israel busca “establir sistemes separats” a Cisjordània i la Franja de Gaza per a “soscavar les institucions de l’Estat palestí”, enmig de la divisió administrativa per les disputes entre Al Fatá i Hamàs, que es retrotraen a les eleccions del 2006, sense que els acords aconseguits per a aconseguir la unitat s’hagen materialitzat fins hui.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Les autoritats de Gaza han denunciat prop de 42.000 morts, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 22 hm³ i del Segura en 12 hm³

Les precipitacions recents han incrementat en una setmana 22 hm³ en la conca del Xúquer i 12 hm³ en la del Segura. El conjunt d'Espanya puja al 56,3% amb 31.546 hm³.

Sense resultats en la quinta jornada de busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

La quinta jornada de rastreig ha conclòs sense troballes en aigües de l'est d'Indonèsia després del naufragi d'un vaixell turístic. L'operatiu seguirà el dimecres amb més mitjans malgrat el mal temps.

El Govern invertirà 17,5 milions en el barranc de Barxeta per a evitar desbordaments

L'Executiu destinarà 17,5 milions a obres per a reduir el risc d'inundacions en el barranc de Barxeta i el seu entorn. Els projectes ja estan en licitació.

La Diputació de València prorroga els pressupostos per falta d’acord i fixa 555 milions

La Diputació de València prorrogarà els comptes davant la falta de suports per a aprovar un nou pressupost. Les quanties queden en 555 milions després d'ajustos.

L’Elx prepara el partit davant el Vila-real sense Héctor Fort, André da Silva i John Chetauya

L'Elx afina el seu pla per a rebre al Vila-real amb les baixes d'Héctor Fort i André da Silva, i amb John Chetauya entre cotons. Grady Diangana s'entrena amb el grup i podria ser novetat.

Barrachina ha instat a Agroseguro a agilitzar les compensacions als agricultors després dels temporals

Barrachina ha demanat accelerar valoracions i pagaments als agricultors afectats per graníssol i pluges després de visitar una finca a Monforte del Cid i reunir-se amb el sector. Ha reivindicat el rècord de 37 milions per a l'assegurança agrària en 2025 i ha urgit al Govern a elevar la seua aportació.

El HLA Alacant cobrix l’eixida de Jordan Walker amb el dominicà Eddy Polanco

El HLA Alacant ha reaccionat a la marxa de Jordan Walker, que va abonar la seua clàusula de rescissió, amb el fitxatge de l'aler dominicà Eddy Polanco. El club confia en la seua experiència per a sostindre el pols competitiu en Primera FEBR.

El PPCV denuncia noves incidències en Rodalia a València i exigix explicacions a Puente

El PP en Les Corts ha denunciat un nou caos en Rodalia a la província de València, l'atribuïx a la falta d'inversió i demana explicacions i la dimissió de Puente.