El PSPV-PSOE acusa a mazón de ‘robar-li als valencians el dret a accedir a un habitatge digne’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha acusat hui al presdident Mazón de “robar-li als valencians i valencianes el dret a accedir a un habitatge digne” i ha reclamat que “desperte del seu ensomni, resolga de forma urgent les convocatòries d’ajudes a l’habitatge i prenga exemple del Govern d’Espanya”.

Així s’ha manifestat hui divendres el portaveu d’Habitatge del PSPV-PSOE a Les Corts, Benjamí Mompó, qui ha lamentat que “en un moment en el qual els preus del lloguer i la compra d’habitatge estan pels núvols, el Consell es negue a fer de l’habitatge un dret i només vulga convertir-la en un negoci”.

En este sentit, ha assenyalat que “Mazón té començar a prendre exemple del Govern d’Espanya que si que creu en l’habitatge com un dret i té el total compromís de destinar recursos perquè tots els espanyols i espanyoles puguem accedir a un habitatge digne i assequible”.

En esta línia, li ha instat a Aplicar la Llei de l’Habitatge a la Comunitat Valenciana “un pla que dona resultats com hem vist a Catalunya on si que hi ha un govern responsable”. A més, ha explicat que el Consell “ha dit ‘no’ a limitar els preus del lloguer i a posar mesures perquè l’habitatge públic quede en mans d’especuladors” i ha lamentat que “enfront d’això el seu pla siga pujar els preus dels mòduls d’habitatge protegit i deixar la pilota en mans dels ajuntaments”.

Amb tot això, han exigit a Mazón que “desperte del seu ensomni que traga de forma urgent totes les convocatòries d’ajudes a l’habitatge pendents, siga conscient de la realitat que viuen milers de valencians que no poden accedir a un habitatge per culpa d’un PP que ha decidit bloquejar-los el futur”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.