El PSPV-PSOE acusa a mazón de ‘robar-li als valencians el dret a accedir a un habitatge digne’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El PSPV-PSOE ha acusat hui al presdident Mazón de «robar-li als valencians i valencianes el dret a accedir a un habitatge digne» i ha reclamat que «desperte del seu ensomni, resolga de forma urgent les convocatòries d’ajudes a l’habitatge i prenga exemple del Govern d’Espanya».

Així s’ha manifestat hui divendres el portaveu d’Habitatge del PSPV-PSOE a Les Corts, Benjamí Mompó, qui ha lamentat que «en un moment en el qual els preus del lloguer i la compra d’habitatge estan pels núvols, el Consell es negue a fer de l’habitatge un dret i només vulga convertir-la en un negoci».

En este sentit, ha assenyalat que «Mazón té començar a prendre exemple del Govern d’Espanya que si que creu en l’habitatge com un dret i té el total compromís de destinar recursos perquè tots els espanyols i espanyoles puguem accedir a un habitatge digne i assequible».

En esta línia, li ha instat a Aplicar la Llei de l’Habitatge a la Comunitat Valenciana «un pla que dona resultats com hem vist a Catalunya on si que hi ha un govern responsable». A més, ha explicat que el Consell «ha dit ‘no’ a limitar els preus del lloguer i a posar mesures perquè l’habitatge públic quede en mans d’especuladors» i ha lamentat que «enfront d’això el seu pla siga pujar els preus dels mòduls d’habitatge protegit i deixar la pilota en mans dels ajuntaments».

Amb tot això, han exigit a Mazón que «desperte del seu ensomni que traga de forma urgent totes les convocatòries d’ajudes a l’habitatge pendents, siga conscient de la realitat que viuen milers de valencians que no poden accedir a un habitatge per culpa d’un PP que ha decidit bloquejar-los el futur».

Últimes notícies

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.