El servici d’atenció psicològica de Xest per a afectats per la dana continuarà donant el servici 24 hores al dia

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

El Servici d’Atenció Psicològica Municipal (SAPM) de Xest, davant de la situació d’emergència derivada de la dana, es va organitzar, en coordinació amb el centre de Salut, per a oferir atenció psicològica permanent, 24 hores al dia de dilluns a diumenge, durant el temps que fóra necessari després de la catàstrofe i, després de la primera avaluació del servici, continuarà funcionant de la mateixa forma durant els pròxims mesos, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Des que el programa d’atenció psicològica a persones afectades per la dana es va engegar s’han tractat quadres d’ansietat, pànic, desordre mental, tristesa i dol, entre altres; en alguns casos de manera puntual i, en uns altres, amb necessitat de seguiment en el temps.

Per este motiu, amb l’objectiu d’atendre el procés de recuperació psicològica i emocional dels i les pacients, i davant de la previsió que apareguen nous casos, el servei d’atenció sicológica municipal va a continuar en el mateix horari i amb els mateixos professionals durant el temps que siga necessari.

Este programa d’atenció psicològica compta amb sis psicòlegs especialistes en psicologia clínica del SAPM, més tres professionals amb experiència clínica que presten servici de manera voluntària. Les persones que necessiten este servici poden sol·licitar-ho per telèfon, en el 607 431 187, o ser derivades pel personal sanitari del centre de salut.

Últimes notícies

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.