El València només ha guanyat tres vegades en San Mamés en els últims quinze anys

El València afronta la seua visita de lliga a San Mamés amb el pes d’un historial recent molt desfavorable. En els últims quinze anys, el conjunt valencianista només ha sigut capaç de guanyar tres vegades a l’Athletic com a visitant en l’estadi bilbaí, un registre que reflectix les dificultats que sol trobar en este camp.

En este període s’han disputat quinze partits de Lliga a Bilbao entre els dos equips. El balanç per al València és de cinc derrotes, set empats i únicament tres triomfs, una estadística que mostra una clara superioritat local. L’últim precedent també va caure del costat blanc-i-vermell, amb una derrota per 1-0 que va confirmar la tendència negativa dels blanc-i-negres a domicili enfront de l’Athletic.

L’última victòria de lliga del València en San Mamés es remunta a la temporada 2019-20. Llavors, l’equip dirigit per Albert Celades es va imposar gràcies a un únic punt de Denis Cheryshev en el minut 27. Aquell gol va permetre al conjunt valencianista sumar tres punts en un dels estadis més exigents del campionat i va posar fi, de manera puntual, a una dinàmica complicada en les seues visites a Bilbao.

Ratxa de resultats en San Mamés

Abans i després d’eixe triomf, el València només ha aconseguit guanyar dos vegades més en el feu bilbaí en este tram de quinze anys. Eixes victòries van arribar en les temporades 2010-11, amb un marcador de 1-2, i 2011-12, amb un contundent 0-3 que va suposar un dels resultats més amplis per als valencianistes en este escenari. Entre eixos pocs èxits s’han anat acumulant empats i derrotes que expliquen per què San Mamés s’ha consolidat com un dels camps més complicats per al club.

La visita més recent dels valencianistes a San Mamés va ser en la jornada 3 de la passada temporada, el 28 d’agost de 2024. L’equip de Rubén Baraja arribava llavors com a cuer de la Lliga, sense punts, mentre que el conjunt d’Ernesto Valverde era quinzé amb un. Eixe context classificatori ja evidenciava les urgències amb les quals el València afrontava el xoc i la necessitat de puntuar per a no agreujar el seu mal inici de curs.

Aquell partit es va decidir amb un gol de cap de Beñat Prats, que va rematar un centre de De Marcos just abans del descans. El punt va arribar en un moment clau, ja que va obligar el València a remar contracorrent durant tota la segona mitat. El dol va estar marcat pel domini blanc-i-vermell, amb més presència ofensiva i major control del joc, i el 1-0 va acabar suposant la tercera derrota consecutiva dels valencianistes en l’arrancada de lliga.

Insitght: el desenllaç va condicionar l’evolució del partit, perquè el València va haver de jugar a rem contracorrent després d’un gol encaixat abans del descans.

En eixe partit, l’Athletic va alinear a Agirrezabala, De Marcos, Vivian, Yeray, Adama, Jauregizar, Beñat Prats, Iñaki Williams, Djaló, Sancet i Guruzeta, amb la participació posterior de Lekue, Martón, Nico Williams, Unai Gómez i Vesga des des de la banqueta. Per part del València, van jugar Mamardashvili, Foulquier, César Tárrega, Cristhian Mosquera, Jesús Vázquez, Pepelu, Hugo Guillamón, Diego López, Luis Rioja, Hugo Duro i Rafa Mir, amb l’entrada al llarg del xoc de Thierry, Javi Guerra, Martín Tejón, Dani Gómez i André Almeida per a tractar de canviar el rumb del partit.

Més enllà d’esta etapa recent, l’històric d’enfrontaments en San Mamés també reflectix el pes de l’Athletic quan actua com a local. En els 90 partits de Lliga disputats entre els dos equips en este estadi, el balanç és de 17 victòries per al València, 22 empats i 51 triomfs per al conjunt bilbaí. Estes xifres consoliden la imatge d’un camp tradicionalment advers per a l’equip valencianista, que haurà de sobreposar-se a eixe historial si vol millorar el seu registre en una de les places més exigents del campionat.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.