Anuncios

El valencià Víctor Benavides Escrivà guanya el Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El jove autor valencià Víctor Benavides Escrivà ha resultat guanyador del XXIII Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024, ha anunciat l’Ajuntament de la localitat valenciana en un comunicat.

Anuncios

Ha obtingut el prestigiós guardó literari per l’obra presentada al certamen, ‘Estudi de les humitats’. El poemari de Benavides s’ha alçat amb el guardó d’entre les deu obres presentades al concurs, segons la resolució del jurat, reunit a la fi d’any i conformat pels poetes i escriptors Joan Mahiques Climent (guanyador XXII Premi VAE), Elm Puig Mir (guanyador XVI Premi VAE) i Albert Garcia Elena (guanyador XVII Premi VAE).

Segons consta en l’acta del jurat, que va emetre la resolució per majoria, Estudi de les Humitats “és un poemari molt bé filat que funciona com elegia d’un món que s’enfonsa a molts nivells i cada vegada més inhabitable”. “La veu poètica aconseguix, de manera excel·lent, jugar al correlat entre l’estructura i les patologies d’una casa, d’una llar i la crisi d’identitat a la qual ens veiem abocats amb la pèrdua de memòria i vincles”, afig la comissió avaluadora.

Víctor Benavides Escrivà (València, 1994) és gestor cultural, codirector del Festival de Poesia de València Vociferio i professor d’escriptura creativa. Destaca per la seua labor en la promoció del valencià i en la defensa de la memòria històrica, reconeguda amb premis com el Pont Jove del Mediterrani 2023.

Ha rebut diversos guardons literaris, entre ells el XLII Premi Gabriel Ferrater de Poesia pel poemari ‘Dos mil noranta’ i el VI Premi Pare Miret de Beniopa pel poema ‘Un escarabat on altres tenen un cognom’.

A més, és autor dels espectacles poètics ‘Versmemòria’ i ‘Ciutat Ofegada’. És responsable de la col·lecció de poesia i teatre Versaletes, en la qual ha dirigit antologies com ‘El que ens ve damunt’ (2023) i ‘Poetes a la València Lliure’ (2024). També lidera la col·lecció La Consentida Maula i ha estat al capdavant de cicles literaris emblemàtics com ‘A llengua de la lluna’ i ‘Slam VLC’. Escriu habitualment ressenyes literàries en diversos mitjans.

Actualment, Benavides està finalitzant la seua tesi doctoral a la Universitat de València, on ha exercit com a tutor en els màsters de Patrimoni i Estudis Hispànics Avançats. Ha publicat treballs acadèmics sobre història, educació i literatura, a més de participar en congressos nacionals i internacionals.

“VEU ACTIVA I IMPRESCINDIBLE”

Amb l’Associació Cultural Institut Obrer, ha contribuït a la creació de documentals com ‘Deu dones de bandera’, ha comissariat exposicions i ha organitzat seminaris, congressos i festivals. És també el director de la seua revista de pensament i acció social: L’IO. Com a poeta, és una figura destacada en els escenaris de València, consolidant-se com “una veu activa i imprescindible en l’escena cultural de la ciutat”.

El Premi Vicent Andrés Estellés, atorgat per l’Ajuntament de Burjassot, aconseguix la seua 23 edició, amb una dotació econòmica de 9.000 euros.

El certamen, creat el mateix any en què va morir el poeta el 1991 per a honrar la seua memòria, té com a objecte seguir promocionant la figura i l’obra literària de Vicent Andrés Estellés en el poble que li va veure nàixer i, al temps, seguir promovent la creació literària. Esta edició correspon a la del 2024, any en què s’ha celebrat l’Any Estellés, a propòsit del centenari del naixement del poeta de Burjassot. Compta amb la col·laboració del SARC, Servici d’Assistència i Recursos Culturals de l’àrea de Cultura de la Diputació de València.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios