El valencià Víctor Benavides Escrivà guanya el Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El jove autor valencià Víctor Benavides Escrivà ha resultat guanyador del XXIII Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024, ha anunciat l’Ajuntament de la localitat valenciana en un comunicat.

Ha obtingut el prestigiós guardó literari per l’obra presentada al certamen, ‘Estudi de les humitats’. El poemari de Benavides s’ha alçat amb el guardó d’entre les deu obres presentades al concurs, segons la resolució del jurat, reunit a la fi d’any i conformat pels poetes i escriptors Joan Mahiques Climent (guanyador XXII Premi VAE), Elm Puig Mir (guanyador XVI Premi VAE) i Albert Garcia Elena (guanyador XVII Premi VAE).

Segons consta en l’acta del jurat, que va emetre la resolució per majoria, Estudi de les Humitats “és un poemari molt bé filat que funciona com elegia d’un món que s’enfonsa a molts nivells i cada vegada més inhabitable”. “La veu poètica aconseguix, de manera excel·lent, jugar al correlat entre l’estructura i les patologies d’una casa, d’una llar i la crisi d’identitat a la qual ens veiem abocats amb la pèrdua de memòria i vincles”, afig la comissió avaluadora.

Víctor Benavides Escrivà (València, 1994) és gestor cultural, codirector del Festival de Poesia de València Vociferio i professor d’escriptura creativa. Destaca per la seua labor en la promoció del valencià i en la defensa de la memòria històrica, reconeguda amb premis com el Pont Jove del Mediterrani 2023.

Ha rebut diversos guardons literaris, entre ells el XLII Premi Gabriel Ferrater de Poesia pel poemari ‘Dos mil noranta’ i el VI Premi Pare Miret de Beniopa pel poema ‘Un escarabat on altres tenen un cognom’.

A més, és autor dels espectacles poètics ‘Versmemòria’ i ‘Ciutat Ofegada’. És responsable de la col·lecció de poesia i teatre Versaletes, en la qual ha dirigit antologies com ‘El que ens ve damunt’ (2023) i ‘Poetes a la València Lliure’ (2024). També lidera la col·lecció La Consentida Maula i ha estat al capdavant de cicles literaris emblemàtics com ‘A llengua de la lluna’ i ‘Slam VLC’. Escriu habitualment ressenyes literàries en diversos mitjans.

Actualment, Benavides està finalitzant la seua tesi doctoral a la Universitat de València, on ha exercit com a tutor en els màsters de Patrimoni i Estudis Hispànics Avançats. Ha publicat treballs acadèmics sobre història, educació i literatura, a més de participar en congressos nacionals i internacionals.

“VEU ACTIVA I IMPRESCINDIBLE”

Amb l’Associació Cultural Institut Obrer, ha contribuït a la creació de documentals com ‘Deu dones de bandera’, ha comissariat exposicions i ha organitzat seminaris, congressos i festivals. És també el director de la seua revista de pensament i acció social: L’IO. Com a poeta, és una figura destacada en els escenaris de València, consolidant-se com “una veu activa i imprescindible en l’escena cultural de la ciutat”.

El Premi Vicent Andrés Estellés, atorgat per l’Ajuntament de Burjassot, aconseguix la seua 23 edició, amb una dotació econòmica de 9.000 euros.

El certamen, creat el mateix any en què va morir el poeta el 1991 per a honrar la seua memòria, té com a objecte seguir promocionant la figura i l’obra literària de Vicent Andrés Estellés en el poble que li va veure nàixer i, al temps, seguir promovent la creació literària. Esta edició correspon a la del 2024, any en què s’ha celebrat l’Any Estellés, a propòsit del centenari del naixement del poeta de Burjassot. Compta amb la col·laboració del SARC, Servici d’Assistència i Recursos Culturals de l’àrea de Cultura de la Diputació de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.