El valencià Víctor Benavides Escrivà guanya el Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El jove autor valencià Víctor Benavides Escrivà ha resultat guanyador del XXIII Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024, ha anunciat l’Ajuntament de la localitat valenciana en un comunicat.

Ha obtingut el prestigiós guardó literari per l’obra presentada al certamen, ‘Estudi de les humitats’. El poemari de Benavides s’ha alçat amb el guardó d’entre les deu obres presentades al concurs, segons la resolució del jurat, reunit a la fi d’any i conformat pels poetes i escriptors Joan Mahiques Climent (guanyador XXII Premi VAE), Elm Puig Mir (guanyador XVI Premi VAE) i Albert Garcia Elena (guanyador XVII Premi VAE).

Segons consta en l’acta del jurat, que va emetre la resolució per majoria, Estudi de les Humitats «és un poemari molt bé filat que funciona com elegia d’un món que s’enfonsa a molts nivells i cada vegada més inhabitable». «La veu poètica aconseguix, de manera excel·lent, jugar al correlat entre l’estructura i les patologies d’una casa, d’una llar i la crisi d’identitat a la qual ens veiem abocats amb la pèrdua de memòria i vincles», afig la comissió avaluadora.

Víctor Benavides Escrivà (València, 1994) és gestor cultural, codirector del Festival de Poesia de València Vociferio i professor d’escriptura creativa. Destaca per la seua labor en la promoció del valencià i en la defensa de la memòria històrica, reconeguda amb premis com el Pont Jove del Mediterrani 2023.

Ha rebut diversos guardons literaris, entre ells el XLII Premi Gabriel Ferrater de Poesia pel poemari ‘Dos mil noranta’ i el VI Premi Pare Miret de Beniopa pel poema ‘Un escarabat on altres tenen un cognom’.

A més, és autor dels espectacles poètics ‘Versmemòria’ i ‘Ciutat Ofegada’. És responsable de la col·lecció de poesia i teatre Versaletes, en la qual ha dirigit antologies com ‘El que ens ve damunt’ (2023) i ‘Poetes a la València Lliure’ (2024). També lidera la col·lecció La Consentida Maula i ha estat al capdavant de cicles literaris emblemàtics com ‘A llengua de la lluna’ i ‘Slam VLC’. Escriu habitualment ressenyes literàries en diversos mitjans.

Actualment, Benavides està finalitzant la seua tesi doctoral a la Universitat de València, on ha exercit com a tutor en els màsters de Patrimoni i Estudis Hispànics Avançats. Ha publicat treballs acadèmics sobre història, educació i literatura, a més de participar en congressos nacionals i internacionals.

«VEU ACTIVA I IMPRESCINDIBLE»

Amb l’Associació Cultural Institut Obrer, ha contribuït a la creació de documentals com ‘Deu dones de bandera’, ha comissariat exposicions i ha organitzat seminaris, congressos i festivals. És també el director de la seua revista de pensament i acció social: L’IO. Com a poeta, és una figura destacada en els escenaris de València, consolidant-se com «una veu activa i imprescindible en l’escena cultural de la ciutat».

El Premi Vicent Andrés Estellés, atorgat per l’Ajuntament de Burjassot, aconseguix la seua 23 edició, amb una dotació econòmica de 9.000 euros.

El certamen, creat el mateix any en què va morir el poeta el 1991 per a honrar la seua memòria, té com a objecte seguir promocionant la figura i l’obra literària de Vicent Andrés Estellés en el poble que li va veure nàixer i, al temps, seguir promovent la creació literària. Esta edició correspon a la del 2024, any en què s’ha celebrat l’Any Estellés, a propòsit del centenari del naixement del poeta de Burjassot. Compta amb la col·laboració del SARC, Servici d’Assistència i Recursos Culturals de l’àrea de Cultura de la Diputació de València.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.