Anuncios

El valencià Víctor Benavides Escrivà guanya el Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El jove autor valencià Víctor Benavides Escrivà ha resultat guanyador del XXIII Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024, ha anunciat l’Ajuntament de la localitat valenciana en un comunicat.

Anuncios

Ha obtingut el prestigiós guardó literari per l’obra presentada al certamen, ‘Estudi de les humitats’. El poemari de Benavides s’ha alçat amb el guardó d’entre les deu obres presentades al concurs, segons la resolució del jurat, reunit a la fi d’any i conformat pels poetes i escriptors Joan Mahiques Climent (guanyador XXII Premi VAE), Elm Puig Mir (guanyador XVI Premi VAE) i Albert Garcia Elena (guanyador XVII Premi VAE).

Segons consta en l’acta del jurat, que va emetre la resolució per majoria, Estudi de les Humitats “és un poemari molt bé filat que funciona com elegia d’un món que s’enfonsa a molts nivells i cada vegada més inhabitable”. “La veu poètica aconseguix, de manera excel·lent, jugar al correlat entre l’estructura i les patologies d’una casa, d’una llar i la crisi d’identitat a la qual ens veiem abocats amb la pèrdua de memòria i vincles”, afig la comissió avaluadora.

Víctor Benavides Escrivà (València, 1994) és gestor cultural, codirector del Festival de Poesia de València Vociferio i professor d’escriptura creativa. Destaca per la seua labor en la promoció del valencià i en la defensa de la memòria històrica, reconeguda amb premis com el Pont Jove del Mediterrani 2023.

Ha rebut diversos guardons literaris, entre ells el XLII Premi Gabriel Ferrater de Poesia pel poemari ‘Dos mil noranta’ i el VI Premi Pare Miret de Beniopa pel poema ‘Un escarabat on altres tenen un cognom’.

A més, és autor dels espectacles poètics ‘Versmemòria’ i ‘Ciutat Ofegada’. És responsable de la col·lecció de poesia i teatre Versaletes, en la qual ha dirigit antologies com ‘El que ens ve damunt’ (2023) i ‘Poetes a la València Lliure’ (2024). També lidera la col·lecció La Consentida Maula i ha estat al capdavant de cicles literaris emblemàtics com ‘A llengua de la lluna’ i ‘Slam VLC’. Escriu habitualment ressenyes literàries en diversos mitjans.

Actualment, Benavides està finalitzant la seua tesi doctoral a la Universitat de València, on ha exercit com a tutor en els màsters de Patrimoni i Estudis Hispànics Avançats. Ha publicat treballs acadèmics sobre història, educació i literatura, a més de participar en congressos nacionals i internacionals.

“VEU ACTIVA I IMPRESCINDIBLE”

Amb l’Associació Cultural Institut Obrer, ha contribuït a la creació de documentals com ‘Deu dones de bandera’, ha comissariat exposicions i ha organitzat seminaris, congressos i festivals. És també el director de la seua revista de pensament i acció social: L’IO. Com a poeta, és una figura destacada en els escenaris de València, consolidant-se com “una veu activa i imprescindible en l’escena cultural de la ciutat”.

El Premi Vicent Andrés Estellés, atorgat per l’Ajuntament de Burjassot, aconseguix la seua 23 edició, amb una dotació econòmica de 9.000 euros.

El certamen, creat el mateix any en què va morir el poeta el 1991 per a honrar la seua memòria, té com a objecte seguir promocionant la figura i l’obra literària de Vicent Andrés Estellés en el poble que li va veure nàixer i, al temps, seguir promovent la creació literària. Esta edició correspon a la del 2024, any en què s’ha celebrat l’Any Estellés, a propòsit del centenari del naixement del poeta de Burjassot. Compta amb la col·laboració del SARC, Servici d’Assistència i Recursos Culturals de l’àrea de Cultura de la Diputació de València.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Baskonia a l’aguait

El València Basket rep al Kosner Baskonia en un dol directe per la segona plaça de la Lliga Endesa, clau per a assegurar el factor pista i evitar al Reial Madrid en semifinals.

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.
Anuncios