El valencià Víctor Benavides Escrivà guanya el Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El jove autor valencià Víctor Benavides Escrivà ha resultat guanyador del XXIII Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés de Burjassot 2024, ha anunciat l’Ajuntament de la localitat valenciana en un comunicat.

Ha obtingut el prestigiós guardó literari per l’obra presentada al certamen, ‘Estudi de les humitats’. El poemari de Benavides s’ha alçat amb el guardó d’entre les deu obres presentades al concurs, segons la resolució del jurat, reunit a la fi d’any i conformat pels poetes i escriptors Joan Mahiques Climent (guanyador XXII Premi VAE), Elm Puig Mir (guanyador XVI Premi VAE) i Albert Garcia Elena (guanyador XVII Premi VAE).

Segons consta en l’acta del jurat, que va emetre la resolució per majoria, Estudi de les Humitats «és un poemari molt bé filat que funciona com elegia d’un món que s’enfonsa a molts nivells i cada vegada més inhabitable». «La veu poètica aconseguix, de manera excel·lent, jugar al correlat entre l’estructura i les patologies d’una casa, d’una llar i la crisi d’identitat a la qual ens veiem abocats amb la pèrdua de memòria i vincles», afig la comissió avaluadora.

Víctor Benavides Escrivà (València, 1994) és gestor cultural, codirector del Festival de Poesia de València Vociferio i professor d’escriptura creativa. Destaca per la seua labor en la promoció del valencià i en la defensa de la memòria històrica, reconeguda amb premis com el Pont Jove del Mediterrani 2023.

Ha rebut diversos guardons literaris, entre ells el XLII Premi Gabriel Ferrater de Poesia pel poemari ‘Dos mil noranta’ i el VI Premi Pare Miret de Beniopa pel poema ‘Un escarabat on altres tenen un cognom’.

A més, és autor dels espectacles poètics ‘Versmemòria’ i ‘Ciutat Ofegada’. És responsable de la col·lecció de poesia i teatre Versaletes, en la qual ha dirigit antologies com ‘El que ens ve damunt’ (2023) i ‘Poetes a la València Lliure’ (2024). També lidera la col·lecció La Consentida Maula i ha estat al capdavant de cicles literaris emblemàtics com ‘A llengua de la lluna’ i ‘Slam VLC’. Escriu habitualment ressenyes literàries en diversos mitjans.

Actualment, Benavides està finalitzant la seua tesi doctoral a la Universitat de València, on ha exercit com a tutor en els màsters de Patrimoni i Estudis Hispànics Avançats. Ha publicat treballs acadèmics sobre història, educació i literatura, a més de participar en congressos nacionals i internacionals.

«VEU ACTIVA I IMPRESCINDIBLE»

Amb l’Associació Cultural Institut Obrer, ha contribuït a la creació de documentals com ‘Deu dones de bandera’, ha comissariat exposicions i ha organitzat seminaris, congressos i festivals. És també el director de la seua revista de pensament i acció social: L’IO. Com a poeta, és una figura destacada en els escenaris de València, consolidant-se com «una veu activa i imprescindible en l’escena cultural de la ciutat».

El Premi Vicent Andrés Estellés, atorgat per l’Ajuntament de Burjassot, aconseguix la seua 23 edició, amb una dotació econòmica de 9.000 euros.

El certamen, creat el mateix any en què va morir el poeta el 1991 per a honrar la seua memòria, té com a objecte seguir promocionant la figura i l’obra literària de Vicent Andrés Estellés en el poble que li va veure nàixer i, al temps, seguir promovent la creació literària. Esta edició correspon a la del 2024, any en què s’ha celebrat l’Any Estellés, a propòsit del centenari del naixement del poeta de Burjassot. Compta amb la col·laboració del SARC, Servici d’Assistència i Recursos Culturals de l’àrea de Cultura de la Diputació de València.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.