Els agricultors tallen l’A-3 a l’altura de Xiva en el cinquè dia consecutiu de protestes

Les protestes dels agricultors continuen aquest dissabte a València, en el qual és el cinquè dia consecutiu de mobilitzacions del sector, i han provocat el bloqueig de l’autovia A-3 a l’altura de la localitat valenciana de Xiva, segons han informat fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT).

El bloqueig de la carretera s’havia produït en el quilòmetre 327, en direcció a Madrid, des de primera hora del matí, concretament a partir de les 07.00 hores. La via es trobava totalment col·lapsada, amb retencions d’un quilòmetre, encara que puntualment es permetia circular per un carril.

Sobre les 09.30 hores, la Guàrdia Civil ha procedit a desallotjar als agricultors, un grup d’unes 20 persones. Després de la intervenció, la circulació ha quedat completament restablerta en l’autovia, segons han confirmat fonts de Delegació del Govern.

Els agricultors prosseguiran amb les seves protestes i ‘tractoradas’ durant aquest cap de setmana amb la mirada posada en la Gala dels Goya, que se celebra aquest dissabte a Valladolid, i la possibilitat d’arribar a Madrid amb els seus tractors.

En la Comunitat Valenciana, s’han convocat mobilitzacions dilluns que ve 12 de febrer a Alacant, el dijous 15 en el Port de Castelló de la Plana i el dia 22 en el de València.

La plataforma 6-F, que havia instat a prendre la capital espanyola aquest dissabte, finalment ha cridat a votar en el cinquè dia consecutiu de protestes a l’esplanada de l’estadi Metropolità a Madrid si paralitzen les manifestacions i concentracions d’agricultors i ramaders o continuen amb una vaga massiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.