Els agricultors tallen l’A-3 a l’altura de Xiva en el cinquè dia consecutiu de protestes

Les protestes dels agricultors continuen aquest dissabte a València, en el qual és el cinquè dia consecutiu de mobilitzacions del sector, i han provocat el bloqueig de l’autovia A-3 a l’altura de la localitat valenciana de Xiva, segons han informat fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT).

El bloqueig de la carretera s’havia produït en el quilòmetre 327, en direcció a Madrid, des de primera hora del matí, concretament a partir de les 07.00 hores. La via es trobava totalment col·lapsada, amb retencions d’un quilòmetre, encara que puntualment es permetia circular per un carril.

Sobre les 09.30 hores, la Guàrdia Civil ha procedit a desallotjar als agricultors, un grup d’unes 20 persones. Després de la intervenció, la circulació ha quedat completament restablerta en l’autovia, segons han confirmat fonts de Delegació del Govern.

Els agricultors prosseguiran amb les seves protestes i ‘tractoradas’ durant aquest cap de setmana amb la mirada posada en la Gala dels Goya, que se celebra aquest dissabte a Valladolid, i la possibilitat d’arribar a Madrid amb els seus tractors.

En la Comunitat Valenciana, s’han convocat mobilitzacions dilluns que ve 12 de febrer a Alacant, el dijous 15 en el Port de Castelló de la Plana i el dia 22 en el de València.

La plataforma 6-F, que havia instat a prendre la capital espanyola aquest dissabte, finalment ha cridat a votar en el cinquè dia consecutiu de protestes a l’esplanada de l’estadi Metropolità a Madrid si paralitzen les manifestacions i concentracions d’agricultors i ramaders o continuen amb una vaga massiva.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.