13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Els Gai Games València 2026 superen els 1.100 participants en dos mesos d’inscripcions

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Les inscripcions en activitats esportives dels Gai Games València, que se celebraran del 27 de juny al 5 de juliol del 2026, han aconseguit un total d’1.163 participants. Este esdeveniment, el termini del qual d’inscripció es va obrir el passat 1 d’octubre, ja ha superat en apenes dos mesos els mil participants.

Per a l’Ajuntament de València, es tracta d’una xifra “molt positiva” que respon “a tots els esforços que s’estan duent a terme en la planificació coordinada d’este esdeveniment per a la ciutat”.

Este dimarts s’ha reunit el comitè organitzador dels Gai Games València, en sessió ordinària, per a seguir avançant en l’elaboració de la programació i planificació d’este esdeveniment esportiu.

Comptarà amb 37 disciplines esportives i amb activitats de dos esports amb arrelament local, com el colpbol i la pilota valenciana. Fins al moment, les disciplines més destacades en les inscripcions són el running, el tennis, el volleyball i els esports aquàtics.

Per nacionalitats, destaquen les nombroses inscripcions de persones procedents d’Estats Units (327), Austràlia (169), Canadà (152), Regne Unit (133) i França (106).

En la sessió s’ha aprovat de la incorporació de l’associació d’empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana (AVEGAL) al comitè d’organització en els pròxims mesos.

Esta incorporació s’ha posat en valor en la sessió com a mostra que a València existix un “full de ruta comú” que passa per unir esforços per a albergar la “millor” celebració d’estos jocs en la ciutat.

En la reunió han participat el president d’AVEGAL, Juan Velasco; el director general de Diversitat, Stephan Soriano; la regidora d’Igualtat i Esports, Rocío Gil, la gerent de la Fundació Esportiva Municipal i representants i tècnics de les àrees de Turisme i Cultura de l’Ajuntament de València i la Generalitat.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.