Els Gai Games València 2026 superen els 1.100 participants en dos mesos d’inscripcions

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Les inscripcions en activitats esportives dels Gai Games València, que se celebraran del 27 de juny al 5 de juliol del 2026, han aconseguit un total d’1.163 participants. Este esdeveniment, el termini del qual d’inscripció es va obrir el passat 1 d’octubre, ja ha superat en apenes dos mesos els mil participants.

Per a l’Ajuntament de València, es tracta d’una xifra «molt positiva» que respon «a tots els esforços que s’estan duent a terme en la planificació coordinada d’este esdeveniment per a la ciutat».

Este dimarts s’ha reunit el comitè organitzador dels Gai Games València, en sessió ordinària, per a seguir avançant en l’elaboració de la programació i planificació d’este esdeveniment esportiu.

Comptarà amb 37 disciplines esportives i amb activitats de dos esports amb arrelament local, com el colpbol i la pilota valenciana. Fins al moment, les disciplines més destacades en les inscripcions són el running, el tennis, el volleyball i els esports aquàtics.

Per nacionalitats, destaquen les nombroses inscripcions de persones procedents d’Estats Units (327), Austràlia (169), Canadà (152), Regne Unit (133) i França (106).

En la sessió s’ha aprovat de la incorporació de l’associació d’empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana (AVEGAL) al comitè d’organització en els pròxims mesos.

Esta incorporació s’ha posat en valor en la sessió com a mostra que a València existix un «full de ruta comú» que passa per unir esforços per a albergar la «millor» celebració d’estos jocs en la ciutat.

En la reunió han participat el president d’AVEGAL, Juan Velasco; el director general de Diversitat, Stephan Soriano; la regidora d’Igualtat i Esports, Rocío Gil, la gerent de la Fundació Esportiva Municipal i representants i tècnics de les àrees de Turisme i Cultura de l’Ajuntament de València i la Generalitat.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.