16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Emergències emet un avís especial per temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies

Avisa que este episodi suposa “la sobtada entrada del temps hivernal” i a partir del diumenge podrien caure les primeres nevades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat ha emès un avís especial relatiu al temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners acompanyats d’un notable descens de les temperatures previst per als pròxims dies.

A la Comunitat Valenciana, precisa Emergències, este temporal es notarà a partir del dissabte amb forts vents que afectaran sobretot a la província de Castelló. El descens de temperatures serà notable a partir del diumenge, quan es podran produir les primeres gelades de caràcter feble en zones de l’interior de la meitat nord.

A partir del dilluns este episodi es mantindrà, encara que amb “cert nivell d’incertesa” sobre la seua evolució, per la qual cosa Emergències demana romandre atents a la informació meteorològica, atès que no es descarta que es produïsquen les primeres nevades en zones altes de l’interior nord de Castelló.

D’esta manera, Emergències arreplega l’avís especial de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per als pròxims dies davant del temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners, que arribarà amb un descens notable de les temperatures en tot el país, especialment en la meitat nord, i que posteriorment s’estendrà a la resta d’Espanya.

Davant d’esta situació, l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha demanat als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen “la necessària atenció i seguiment de tots els avisos” que emeta durant estos dies el CCE de la Generalitat.

“REFUGIS CLIMÀTICS” EN INSTAL·LACIONS MUNICIPALS

Tot això, amb la finalitat d'”activar amb antelació” els seus plans de protecció civil i protocols d’actuació i establir “les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits, sobretot en l’atenció de col·lectius especialment sensibles” a les baixes temperatures (persones majors, amb problemes de salut i famílies desfavorides).

Per a ells es recomana tenir la possibilitat d’habilitar “refugis climàtics” en instal·lacions municipals “adequades”, en cas d’aconseguir temperatures extremes.

TEMPERATURES “ANORMALMENT ALTES”

Fins hui, destaca Emergències, la Comunitat Valenciana ha gaudit d’unes temperatures “anormalment altes” per a l’època de l’any, per la qual cosa advertix que este episodi suposa “la sobtada entrada en temps hivernal”.

Per això, recomana tenir molta precaució amb els sistemes de calefacció que poden produir acumulació de monòxid de carboni en espais mal ventilats, no sobrecarregar els sistemes elèctrics, parar esment a la circulació vial en zones d’ombria per la presència de plaques de gel i consultar la informació meteorològica abans de realitzar desplaçaments per carretera o activitats en la muntanya.

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.