Emergències emet un avís especial per temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies

Avisa que este episodi suposa «la sobtada entrada del temps hivernal» i a partir del diumenge podrien caure les primeres nevades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat ha emès un avís especial relatiu al temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners acompanyats d’un notable descens de les temperatures previst per als pròxims dies.

A la Comunitat Valenciana, precisa Emergències, este temporal es notarà a partir del dissabte amb forts vents que afectaran sobretot a la província de Castelló. El descens de temperatures serà notable a partir del diumenge, quan es podran produir les primeres gelades de caràcter feble en zones de l’interior de la meitat nord.

A partir del dilluns este episodi es mantindrà, encara que amb «cert nivell d’incertesa» sobre la seua evolució, per la qual cosa Emergències demana romandre atents a la informació meteorològica, atès que no es descarta que es produïsquen les primeres nevades en zones altes de l’interior nord de Castelló.

D’esta manera, Emergències arreplega l’avís especial de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per als pròxims dies davant del temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners, que arribarà amb un descens notable de les temperatures en tot el país, especialment en la meitat nord, i que posteriorment s’estendrà a la resta d’Espanya.

Davant d’esta situació, l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha demanat als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen «la necessària atenció i seguiment de tots els avisos» que emeta durant estos dies el CCE de la Generalitat.

«REFUGIS CLIMÀTICS» EN INSTAL·LACIONS MUNICIPALS

Tot això, amb la finalitat d'»activar amb antelació» els seus plans de protecció civil i protocols d’actuació i establir «les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits, sobretot en l’atenció de col·lectius especialment sensibles» a les baixes temperatures (persones majors, amb problemes de salut i famílies desfavorides).

Per a ells es recomana tenir la possibilitat d’habilitar «refugis climàtics» en instal·lacions municipals «adequades», en cas d’aconseguir temperatures extremes.

TEMPERATURES «ANORMALMENT ALTES»

Fins hui, destaca Emergències, la Comunitat Valenciana ha gaudit d’unes temperatures «anormalment altes» per a l’època de l’any, per la qual cosa advertix que este episodi suposa «la sobtada entrada en temps hivernal».

Per això, recomana tenir molta precaució amb els sistemes de calefacció que poden produir acumulació de monòxid de carboni en espais mal ventilats, no sobrecarregar els sistemes elèctrics, parar esment a la circulació vial en zones d’ombria per la presència de plaques de gel i consultar la informació meteorològica abans de realitzar desplaçaments per carretera o activitats en la muntanya.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU