Emergències emet un avís especial per temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies

Avisa que este episodi suposa “la sobtada entrada del temps hivernal” i a partir del diumenge podrien caure les primeres nevades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat ha emès un avís especial relatiu al temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners acompanyats d’un notable descens de les temperatures previst per als pròxims dies.

A la Comunitat Valenciana, precisa Emergències, este temporal es notarà a partir del dissabte amb forts vents que afectaran sobretot a la província de Castelló. El descens de temperatures serà notable a partir del diumenge, quan es podran produir les primeres gelades de caràcter feble en zones de l’interior de la meitat nord.

A partir del dilluns este episodi es mantindrà, encara que amb “cert nivell d’incertesa” sobre la seua evolució, per la qual cosa Emergències demana romandre atents a la informació meteorològica, atès que no es descarta que es produïsquen les primeres nevades en zones altes de l’interior nord de Castelló.

D’esta manera, Emergències arreplega l’avís especial de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per als pròxims dies davant del temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners, que arribarà amb un descens notable de les temperatures en tot el país, especialment en la meitat nord, i que posteriorment s’estendrà a la resta d’Espanya.

Davant d’esta situació, l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha demanat als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen “la necessària atenció i seguiment de tots els avisos” que emeta durant estos dies el CCE de la Generalitat.

“REFUGIS CLIMÀTICS” EN INSTAL·LACIONS MUNICIPALS

Tot això, amb la finalitat d'”activar amb antelació” els seus plans de protecció civil i protocols d’actuació i establir “les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits, sobretot en l’atenció de col·lectius especialment sensibles” a les baixes temperatures (persones majors, amb problemes de salut i famílies desfavorides).

Per a ells es recomana tenir la possibilitat d’habilitar “refugis climàtics” en instal·lacions municipals “adequades”, en cas d’aconseguir temperatures extremes.

TEMPERATURES “ANORMALMENT ALTES”

Fins hui, destaca Emergències, la Comunitat Valenciana ha gaudit d’unes temperatures “anormalment altes” per a l’època de l’any, per la qual cosa advertix que este episodi suposa “la sobtada entrada en temps hivernal”.

Per això, recomana tenir molta precaució amb els sistemes de calefacció que poden produir acumulació de monòxid de carboni en espais mal ventilats, no sobrecarregar els sistemes elèctrics, parar esment a la circulació vial en zones d’ombria per la presència de plaques de gel i consultar la informació meteorològica abans de realitzar desplaçaments per carretera o activitats en la muntanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.