Emergències emet un avís especial per temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies

Avisa que este episodi suposa «la sobtada entrada del temps hivernal» i a partir del diumenge podrien caure les primeres nevades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat ha emès un avís especial relatiu al temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners acompanyats d’un notable descens de les temperatures previst per als pròxims dies.

A la Comunitat Valenciana, precisa Emergències, este temporal es notarà a partir del dissabte amb forts vents que afectaran sobretot a la província de Castelló. El descens de temperatures serà notable a partir del diumenge, quan es podran produir les primeres gelades de caràcter feble en zones de l’interior de la meitat nord.

A partir del dilluns este episodi es mantindrà, encara que amb «cert nivell d’incertesa» sobre la seua evolució, per la qual cosa Emergències demana romandre atents a la informació meteorològica, atès que no es descarta que es produïsquen les primeres nevades en zones altes de l’interior nord de Castelló.

D’esta manera, Emergències arreplega l’avís especial de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per als pròxims dies davant del temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners, que arribarà amb un descens notable de les temperatures en tot el país, especialment en la meitat nord, i que posteriorment s’estendrà a la resta d’Espanya.

Davant d’esta situació, l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha demanat als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen «la necessària atenció i seguiment de tots els avisos» que emeta durant estos dies el CCE de la Generalitat.

«REFUGIS CLIMÀTICS» EN INSTAL·LACIONS MUNICIPALS

Tot això, amb la finalitat d'»activar amb antelació» els seus plans de protecció civil i protocols d’actuació i establir «les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits, sobretot en l’atenció de col·lectius especialment sensibles» a les baixes temperatures (persones majors, amb problemes de salut i famílies desfavorides).

Per a ells es recomana tenir la possibilitat d’habilitar «refugis climàtics» en instal·lacions municipals «adequades», en cas d’aconseguir temperatures extremes.

TEMPERATURES «ANORMALMENT ALTES»

Fins hui, destaca Emergències, la Comunitat Valenciana ha gaudit d’unes temperatures «anormalment altes» per a l’època de l’any, per la qual cosa advertix que este episodi suposa «la sobtada entrada en temps hivernal».

Per això, recomana tenir molta precaució amb els sistemes de calefacció que poden produir acumulació de monòxid de carboni en espais mal ventilats, no sobrecarregar els sistemes elèctrics, parar esment a la circulació vial en zones d’ombria per la presència de plaques de gel i consultar la informació meteorològica abans de realitzar desplaçaments per carretera o activitats en la muntanya.

Últimes notícies

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.