Emergències emet un avís especial per temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners per als pròxims dies

Avisa que este episodi suposa «la sobtada entrada del temps hivernal» i a partir del diumenge podrien caure les primeres nevades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat ha emès un avís especial relatiu al temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners acompanyats d’un notable descens de les temperatures previst per als pròxims dies.

A la Comunitat Valenciana, precisa Emergències, este temporal es notarà a partir del dissabte amb forts vents que afectaran sobretot a la província de Castelló. El descens de temperatures serà notable a partir del diumenge, quan es podran produir les primeres gelades de caràcter feble en zones de l’interior de la meitat nord.

A partir del dilluns este episodi es mantindrà, encara que amb «cert nivell d’incertesa» sobre la seua evolució, per la qual cosa Emergències demana romandre atents a la informació meteorològica, atès que no es descarta que es produïsquen les primeres nevades en zones altes de l’interior nord de Castelló.

D’esta manera, Emergències arreplega l’avís especial de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per als pròxims dies davant del temporal de neu, pluja, vent i fenòmens costaners, que arribarà amb un descens notable de les temperatures en tot el país, especialment en la meitat nord, i que posteriorment s’estendrà a la resta d’Espanya.

Davant d’esta situació, l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha demanat als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen «la necessària atenció i seguiment de tots els avisos» que emeta durant estos dies el CCE de la Generalitat.

«REFUGIS CLIMÀTICS» EN INSTAL·LACIONS MUNICIPALS

Tot això, amb la finalitat d'»activar amb antelació» els seus plans de protecció civil i protocols d’actuació i establir «les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits, sobretot en l’atenció de col·lectius especialment sensibles» a les baixes temperatures (persones majors, amb problemes de salut i famílies desfavorides).

Per a ells es recomana tenir la possibilitat d’habilitar «refugis climàtics» en instal·lacions municipals «adequades», en cas d’aconseguir temperatures extremes.

TEMPERATURES «ANORMALMENT ALTES»

Fins hui, destaca Emergències, la Comunitat Valenciana ha gaudit d’unes temperatures «anormalment altes» per a l’època de l’any, per la qual cosa advertix que este episodi suposa «la sobtada entrada en temps hivernal».

Per això, recomana tenir molta precaució amb els sistemes de calefacció que poden produir acumulació de monòxid de carboni en espais mal ventilats, no sobrecarregar els sistemes elèctrics, parar esment a la circulació vial en zones d’ombria per la presència de plaques de gel i consultar la informació meteorològica abans de realitzar desplaçaments per carretera o activitats en la muntanya.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.