Jordi Xammar i Nico Rodríguez, medalla de bronze en 470

 

Espanya ha aconseguit una nova medalla en els ‘Jocs Olímpics’ de Tòquio. El català Jordi Xammar i el gallec Nico Rodríguez han guanyat la medalla de bronze per a la vela espanyola. La parella partia des del tercer lloc, a només quatre punts de distància dels suecs, que anaven segons.

 

Per als espanyols, aconseguir l’or era impossible, però la plata i el bronze estaven en joc. Finalment van ser bronze, metall que des de fa uns dies acariciaven, encara que no es van voler confiar després de veure com els seus companys de l’equip espanyol, Diego Botín i Iago López es quedaven sense premi.

 

Jordi Xammar i Nico Rodríguez ho van donar tot en l’última mànega. Tindrem un ull en els nostres rivals, però volem estar lliures i situar-nos al cap, que és el que ens assegura la medalla», va detallar el gallec. La parella va fer una bona eixida, no van parar de remar i van competir sempre amb vent lliure, però controlant als suecs i neozelandesos, els seus rivals directes per les medalles en una flota que va liderar als australians, com ha ocorregut durant tots els Jocs.

 

Xammar i Rodríguez es van col·locar en la boia en tercera posició, caient fins al cinqué en l’última popa, acabant així la medal race que li donava matemàticament el bronze. Finalment, Nico Rodríguez i Jordi Xammar han complit el seu somni d’unir els seus noms a medallistes com Antonio Gorostegui i Pedro Millet -plata a Montreal- o Francisco Sánchez -or a Barcelona 1992-.

Últimes notícies

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.