Jordi Xammar i Nico Rodríguez, medalla de bronze en 470

 

Espanya ha aconseguit una nova medalla en els ‘Jocs Olímpics’ de Tòquio. El català Jordi Xammar i el gallec Nico Rodríguez han guanyat la medalla de bronze per a la vela espanyola. La parella partia des del tercer lloc, a només quatre punts de distància dels suecs, que anaven segons.

 

Per als espanyols, aconseguir l’or era impossible, però la plata i el bronze estaven en joc. Finalment van ser bronze, metall que des de fa uns dies acariciaven, encara que no es van voler confiar després de veure com els seus companys de l’equip espanyol, Diego Botín i Iago López es quedaven sense premi.

 

Jordi Xammar i Nico Rodríguez ho van donar tot en l’última mànega. Tindrem un ull en els nostres rivals, però volem estar lliures i situar-nos al cap, que és el que ens assegura la medalla», va detallar el gallec. La parella va fer una bona eixida, no van parar de remar i van competir sempre amb vent lliure, però controlant als suecs i neozelandesos, els seus rivals directes per les medalles en una flota que va liderar als australians, com ha ocorregut durant tots els Jocs.

 

Xammar i Rodríguez es van col·locar en la boia en tercera posició, caient fins al cinqué en l’última popa, acabant així la medal race que li donava matemàticament el bronze. Finalment, Nico Rodríguez i Jordi Xammar han complit el seu somni d’unir els seus noms a medallistes com Antonio Gorostegui i Pedro Millet -plata a Montreal- o Francisco Sánchez -or a Barcelona 1992-.

Últimes notícies

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.

Costa Blanca reforça la seua estratègia per a atraure al turista nord-americà

El Patronat de Turisme Costa Blanca participa en unes jornades a Mont-real per a consolidar la seua presència en el mercat nord-americà i millorar la connectivitat aèria amb la província.

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.