Jordi Xammar i Nico Rodríguez, medalla de bronze en 470

 

Espanya ha aconseguit una nova medalla en els ‘Jocs Olímpics’ de Tòquio. El català Jordi Xammar i el gallec Nico Rodríguez han guanyat la medalla de bronze per a la vela espanyola. La parella partia des del tercer lloc, a només quatre punts de distància dels suecs, que anaven segons.

 

Per als espanyols, aconseguir l’or era impossible, però la plata i el bronze estaven en joc. Finalment van ser bronze, metall que des de fa uns dies acariciaven, encara que no es van voler confiar després de veure com els seus companys de l’equip espanyol, Diego Botín i Iago López es quedaven sense premi.

 

Jordi Xammar i Nico Rodríguez ho van donar tot en l’última mànega. Tindrem un ull en els nostres rivals, però volem estar lliures i situar-nos al cap, que és el que ens assegura la medalla», va detallar el gallec. La parella va fer una bona eixida, no van parar de remar i van competir sempre amb vent lliure, però controlant als suecs i neozelandesos, els seus rivals directes per les medalles en una flota que va liderar als australians, com ha ocorregut durant tots els Jocs.

 

Xammar i Rodríguez es van col·locar en la boia en tercera posició, caient fins al cinqué en l’última popa, acabant així la medal race que li donava matemàticament el bronze. Finalment, Nico Rodríguez i Jordi Xammar han complit el seu somni d’unir els seus noms a medallistes com Antonio Gorostegui i Pedro Millet -plata a Montreal- o Francisco Sánchez -or a Barcelona 1992-.

Últimes notícies

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.

Bustinduy agraïx al professorat valencià la seua valentia en la defensa de l’escola pública

El ministre Pablo Bustinduy ha expressat la seua gratitud al professorat valencià en vaga indefinida per defensar l’educació pública i ha demanat a la Generalitat que escolte les seues reivindicacions.