11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Jordi Xammar i Nico Rodríguez, medalla de bronze en 470

 

Espanya ha aconseguit una nova medalla en els ‘Jocs Olímpics’ de Tòquio. El català Jordi Xammar i el gallec Nico Rodríguez han guanyat la medalla de bronze per a la vela espanyola. La parella partia des del tercer lloc, a només quatre punts de distància dels suecs, que anaven segons.

 

Per als espanyols, aconseguir l’or era impossible, però la plata i el bronze estaven en joc. Finalment van ser bronze, metall que des de fa uns dies acariciaven, encara que no es van voler confiar després de veure com els seus companys de l’equip espanyol, Diego Botín i Iago López es quedaven sense premi.

 

Jordi Xammar i Nico Rodríguez ho van donar tot en l’última mànega. Tindrem un ull en els nostres rivals, però volem estar lliures i situar-nos al cap, que és el que ens assegura la medalla», va detallar el gallec. La parella va fer una bona eixida, no van parar de remar i van competir sempre amb vent lliure, però controlant als suecs i neozelandesos, els seus rivals directes per les medalles en una flota que va liderar als australians, com ha ocorregut durant tots els Jocs.

 

Xammar i Rodríguez es van col·locar en la boia en tercera posició, caient fins al cinqué en l’última popa, acabant així la medal race que li donava matemàticament el bronze. Finalment, Nico Rodríguez i Jordi Xammar han complit el seu somni d’unir els seus noms a medallistes com Antonio Gorostegui i Pedro Millet -plata a Montreal- o Francisco Sánchez -or a Barcelona 1992-.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs