Jordi Xammar i Nico Rodríguez, medalla de bronze en 470

 

Espanya ha aconseguit una nova medalla en els ‘Jocs Olímpics’ de Tòquio. El català Jordi Xammar i el gallec Nico Rodríguez han guanyat la medalla de bronze per a la vela espanyola. La parella partia des del tercer lloc, a només quatre punts de distància dels suecs, que anaven segons.

 

Per als espanyols, aconseguir l’or era impossible, però la plata i el bronze estaven en joc. Finalment van ser bronze, metall que des de fa uns dies acariciaven, encara que no es van voler confiar després de veure com els seus companys de l’equip espanyol, Diego Botín i Iago López es quedaven sense premi.

 

Jordi Xammar i Nico Rodríguez ho van donar tot en l’última mànega. Tindrem un ull en els nostres rivals, però volem estar lliures i situar-nos al cap, que és el que ens assegura la medalla», va detallar el gallec. La parella va fer una bona eixida, no van parar de remar i van competir sempre amb vent lliure, però controlant als suecs i neozelandesos, els seus rivals directes per les medalles en una flota que va liderar als australians, com ha ocorregut durant tots els Jocs.

 

Xammar i Rodríguez es van col·locar en la boia en tercera posició, caient fins al cinqué en l’última popa, acabant així la medal race que li donava matemàticament el bronze. Finalment, Nico Rodríguez i Jordi Xammar han complit el seu somni d’unir els seus noms a medallistes com Antonio Gorostegui i Pedro Millet -plata a Montreal- o Francisco Sánchez -or a Barcelona 1992-.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.