10.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

El València CF ret homenatge a la seua història amb una festa de llegenda

partit llegendes

Imatge dels actes previs al ‘partit de les Llegendes’ amb els trofeus aconseguits pel València CF | EFE

 

El València CF va retre homenatge aquest diumenge als seus primers cent anys d’història amb una festa de llegenda en la qual van participar més de dos-cents jugadors que han passat pel club i que van estar envoltats pels més de 40.000 valencianistes que van omplir Mestalla per a gaudir d’una vesprada emocionant.

 

Els prolegòmens festius van precedir al partit de llegendes entre jugadors del club valencià i de la selecció espanyola, un dels actes centrals de la celebració del centenari de la fundació del club, que va tindre lloc el 18 de març de 1919.

 

Va ser una vesprada de retrobaments, somriures, abraçades i llàgrimes que va començar amb l’arribada a l’estadi dels protagonistes de l’encontre, aclamats pels seguidors que els esperaven des d’hores abans del xoc, però també amb la presència de jugadors de totes les èpoques del club valencianista.

partit llegendes València

Imatge dels jugadors de l’equip de les ‘Llegendes del València’ | EFE

 

Des de les graderies, poblades per famílies i amb una gran presència de xiquets, es va animar en tot moment als participants en els actes previs a l’encontre.

 

Va destacar la presència dels principals trofeus guanyats pel club a través de la seua història, que van ser presentats davant l’afició per més de dos-cents futbolistes de tots els temps.

 

Alguns van ser portats per familiars de jugadors ja desapareguts dels primers temps de vida del club, però a partir dels anys cinquanta ja va començar a ser constant la presència de futbolistes que havien guanyat títols amb el València.

 

Fora del terreny de joc, representants d’altres clubs espanyols, expresidents i exentrenadors del València acompanyaven els actes des de la llotja.

 

Un dels moments emocionants de la vesprada es va produir amb l’eixida de la rèplica de bandera fundacional del club portada per Mario Kempes, uns dels jugadors en els quals més afecte ha depositat l’afició del València des de la seua arribada a Mestalla en els anys setanta del passat segle.

 

Al costat d’ell van estar els capitans de l’actual equip Dani Parejo i Jaume Doménech, acompanyats per bona part de la plantilla d’aquesta temporada.

 

Amb aquests actes, que van precedir al partit de llegendes, el València CF ha tancat una setmana de celebracions que va començar el dilluns 18 amb la marxa cívica pels carrers de la ciutat, que va obrir una jornada festiva coincidint amb el penúltim dia de les Falles.

 

El València CF ha viscut el centenari en una situació esportiva a l’alça, ja que després d’un mal inici de temporada s’ha recuperat, té opcions en la Lliga d’aconseguir llocs europeus, està en quarts de final de l’Europa League i alberga el somni de guanyar la Copa del Rei en la final que disputarà el 25 de maig davant el Barcelona.

 

La seua estructura accionarial el manté en mans de l’empresari de Singapur Peter Lim, representat a València per Anil Murthy com a president del club.

 

A altres nivells, el club viu un moment dolç, perquè la seua afició està molt bolcada amb l’equip i amb la institució, la qual cosa s’ha reflectit en la forma en la qual la societat civil valenciana s’ha implicat en la commemoració del centenari de l’entitat.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.