13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El València CF ret homenatge a la seua història amb una festa de llegenda

partit llegendes

Imatge dels actes previs al ‘partit de les Llegendes’ amb els trofeus aconseguits pel València CF | EFE

 

El València CF va retre homenatge aquest diumenge als seus primers cent anys d’història amb una festa de llegenda en la qual van participar més de dos-cents jugadors que han passat pel club i que van estar envoltats pels més de 40.000 valencianistes que van omplir Mestalla per a gaudir d’una vesprada emocionant.

 

Els prolegòmens festius van precedir al partit de llegendes entre jugadors del club valencià i de la selecció espanyola, un dels actes centrals de la celebració del centenari de la fundació del club, que va tindre lloc el 18 de març de 1919.

 

Va ser una vesprada de retrobaments, somriures, abraçades i llàgrimes que va començar amb l’arribada a l’estadi dels protagonistes de l’encontre, aclamats pels seguidors que els esperaven des d’hores abans del xoc, però també amb la presència de jugadors de totes les èpoques del club valencianista.

partit llegendes València

Imatge dels jugadors de l’equip de les ‘Llegendes del València’ | EFE

 

Des de les graderies, poblades per famílies i amb una gran presència de xiquets, es va animar en tot moment als participants en els actes previs a l’encontre.

 

Va destacar la presència dels principals trofeus guanyats pel club a través de la seua història, que van ser presentats davant l’afició per més de dos-cents futbolistes de tots els temps.

 

Alguns van ser portats per familiars de jugadors ja desapareguts dels primers temps de vida del club, però a partir dels anys cinquanta ja va començar a ser constant la presència de futbolistes que havien guanyat títols amb el València.

 

Fora del terreny de joc, representants d’altres clubs espanyols, expresidents i exentrenadors del València acompanyaven els actes des de la llotja.

 

Un dels moments emocionants de la vesprada es va produir amb l’eixida de la rèplica de bandera fundacional del club portada per Mario Kempes, uns dels jugadors en els quals més afecte ha depositat l’afició del València des de la seua arribada a Mestalla en els anys setanta del passat segle.

 

Al costat d’ell van estar els capitans de l’actual equip Dani Parejo i Jaume Doménech, acompanyats per bona part de la plantilla d’aquesta temporada.

 

Amb aquests actes, que van precedir al partit de llegendes, el València CF ha tancat una setmana de celebracions que va començar el dilluns 18 amb la marxa cívica pels carrers de la ciutat, que va obrir una jornada festiva coincidint amb el penúltim dia de les Falles.

 

El València CF ha viscut el centenari en una situació esportiva a l’alça, ja que després d’un mal inici de temporada s’ha recuperat, té opcions en la Lliga d’aconseguir llocs europeus, està en quarts de final de l’Europa League i alberga el somni de guanyar la Copa del Rei en la final que disputarà el 25 de maig davant el Barcelona.

 

La seua estructura accionarial el manté en mans de l’empresari de Singapur Peter Lim, representat a València per Anil Murthy com a president del club.

 

A altres nivells, el club viu un moment dolç, perquè la seua afició està molt bolcada amb l’equip i amb la institució, la qual cosa s’ha reflectit en la forma en la qual la societat civil valenciana s’ha implicat en la commemoració del centenari de l’entitat.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.