El València CF ret homenatge a la seua història amb una festa de llegenda

partit llegendes

Imatge dels actes previs al ‘partit de les Llegendes’ amb els trofeus aconseguits pel València CF | EFE

 

El València CF va retre homenatge aquest diumenge als seus primers cent anys d’història amb una festa de llegenda en la qual van participar més de dos-cents jugadors que han passat pel club i que van estar envoltats pels més de 40.000 valencianistes que van omplir Mestalla per a gaudir d’una vesprada emocionant.

 

Els prolegòmens festius van precedir al partit de llegendes entre jugadors del club valencià i de la selecció espanyola, un dels actes centrals de la celebració del centenari de la fundació del club, que va tindre lloc el 18 de març de 1919.

 

Va ser una vesprada de retrobaments, somriures, abraçades i llàgrimes que va començar amb l’arribada a l’estadi dels protagonistes de l’encontre, aclamats pels seguidors que els esperaven des d’hores abans del xoc, però també amb la presència de jugadors de totes les èpoques del club valencianista.

partit llegendes València

Imatge dels jugadors de l’equip de les ‘Llegendes del València’ | EFE

 

Des de les graderies, poblades per famílies i amb una gran presència de xiquets, es va animar en tot moment als participants en els actes previs a l’encontre.

 

Va destacar la presència dels principals trofeus guanyats pel club a través de la seua història, que van ser presentats davant l’afició per més de dos-cents futbolistes de tots els temps.

 

Alguns van ser portats per familiars de jugadors ja desapareguts dels primers temps de vida del club, però a partir dels anys cinquanta ja va començar a ser constant la presència de futbolistes que havien guanyat títols amb el València.

 

Fora del terreny de joc, representants d’altres clubs espanyols, expresidents i exentrenadors del València acompanyaven els actes des de la llotja.

 

Un dels moments emocionants de la vesprada es va produir amb l’eixida de la rèplica de bandera fundacional del club portada per Mario Kempes, uns dels jugadors en els quals més afecte ha depositat l’afició del València des de la seua arribada a Mestalla en els anys setanta del passat segle.

 

Al costat d’ell van estar els capitans de l’actual equip Dani Parejo i Jaume Doménech, acompanyats per bona part de la plantilla d’aquesta temporada.

 

Amb aquests actes, que van precedir al partit de llegendes, el València CF ha tancat una setmana de celebracions que va començar el dilluns 18 amb la marxa cívica pels carrers de la ciutat, que va obrir una jornada festiva coincidint amb el penúltim dia de les Falles.

 

El València CF ha viscut el centenari en una situació esportiva a l’alça, ja que després d’un mal inici de temporada s’ha recuperat, té opcions en la Lliga d’aconseguir llocs europeus, està en quarts de final de l’Europa League i alberga el somni de guanyar la Copa del Rei en la final que disputarà el 25 de maig davant el Barcelona.

 

La seua estructura accionarial el manté en mans de l’empresari de Singapur Peter Lim, representat a València per Anil Murthy com a president del club.

 

A altres nivells, el club viu un moment dolç, perquè la seua afició està molt bolcada amb l’equip i amb la institució, la qual cosa s’ha reflectit en la forma en la qual la societat civil valenciana s’ha implicat en la commemoració del centenari de l’entitat.

Últimes notícies

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.