15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El València CF ret homenatge a la seua història amb una festa de llegenda

partit llegendes

Imatge dels actes previs al ‘partit de les Llegendes’ amb els trofeus aconseguits pel València CF | EFE

 

El València CF va retre homenatge aquest diumenge als seus primers cent anys d’història amb una festa de llegenda en la qual van participar més de dos-cents jugadors que han passat pel club i que van estar envoltats pels més de 40.000 valencianistes que van omplir Mestalla per a gaudir d’una vesprada emocionant.

 

Els prolegòmens festius van precedir al partit de llegendes entre jugadors del club valencià i de la selecció espanyola, un dels actes centrals de la celebració del centenari de la fundació del club, que va tindre lloc el 18 de març de 1919.

 

Va ser una vesprada de retrobaments, somriures, abraçades i llàgrimes que va començar amb l’arribada a l’estadi dels protagonistes de l’encontre, aclamats pels seguidors que els esperaven des d’hores abans del xoc, però també amb la presència de jugadors de totes les èpoques del club valencianista.

partit llegendes València

Imatge dels jugadors de l’equip de les ‘Llegendes del València’ | EFE

 

Des de les graderies, poblades per famílies i amb una gran presència de xiquets, es va animar en tot moment als participants en els actes previs a l’encontre.

 

Va destacar la presència dels principals trofeus guanyats pel club a través de la seua història, que van ser presentats davant l’afició per més de dos-cents futbolistes de tots els temps.

 

Alguns van ser portats per familiars de jugadors ja desapareguts dels primers temps de vida del club, però a partir dels anys cinquanta ja va començar a ser constant la presència de futbolistes que havien guanyat títols amb el València.

 

Fora del terreny de joc, representants d’altres clubs espanyols, expresidents i exentrenadors del València acompanyaven els actes des de la llotja.

 

Un dels moments emocionants de la vesprada es va produir amb l’eixida de la rèplica de bandera fundacional del club portada per Mario Kempes, uns dels jugadors en els quals més afecte ha depositat l’afició del València des de la seua arribada a Mestalla en els anys setanta del passat segle.

 

Al costat d’ell van estar els capitans de l’actual equip Dani Parejo i Jaume Doménech, acompanyats per bona part de la plantilla d’aquesta temporada.

 

Amb aquests actes, que van precedir al partit de llegendes, el València CF ha tancat una setmana de celebracions que va començar el dilluns 18 amb la marxa cívica pels carrers de la ciutat, que va obrir una jornada festiva coincidint amb el penúltim dia de les Falles.

 

El València CF ha viscut el centenari en una situació esportiva a l’alça, ja que després d’un mal inici de temporada s’ha recuperat, té opcions en la Lliga d’aconseguir llocs europeus, està en quarts de final de l’Europa League i alberga el somni de guanyar la Copa del Rei en la final que disputarà el 25 de maig davant el Barcelona.

 

La seua estructura accionarial el manté en mans de l’empresari de Singapur Peter Lim, representat a València per Anil Murthy com a president del club.

 

A altres nivells, el club viu un moment dolç, perquè la seua afició està molt bolcada amb l’equip i amb la institució, la qual cosa s’ha reflectit en la forma en la qual la societat civil valenciana s’ha implicat en la commemoració del centenari de l’entitat.

Últimes notícies

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.