El València CF ret homenatge a la seua història amb una festa de llegenda

partit llegendes

Imatge dels actes previs al ‘partit de les Llegendes’ amb els trofeus aconseguits pel València CF | EFE

 

El València CF va retre homenatge aquest diumenge als seus primers cent anys d’història amb una festa de llegenda en la qual van participar més de dos-cents jugadors que han passat pel club i que van estar envoltats pels més de 40.000 valencianistes que van omplir Mestalla per a gaudir d’una vesprada emocionant.

 

Els prolegòmens festius van precedir al partit de llegendes entre jugadors del club valencià i de la selecció espanyola, un dels actes centrals de la celebració del centenari de la fundació del club, que va tindre lloc el 18 de març de 1919.

 

Va ser una vesprada de retrobaments, somriures, abraçades i llàgrimes que va començar amb l’arribada a l’estadi dels protagonistes de l’encontre, aclamats pels seguidors que els esperaven des d’hores abans del xoc, però també amb la presència de jugadors de totes les èpoques del club valencianista.

partit llegendes València

Imatge dels jugadors de l’equip de les ‘Llegendes del València’ | EFE

 

Des de les graderies, poblades per famílies i amb una gran presència de xiquets, es va animar en tot moment als participants en els actes previs a l’encontre.

 

Va destacar la presència dels principals trofeus guanyats pel club a través de la seua història, que van ser presentats davant l’afició per més de dos-cents futbolistes de tots els temps.

 

Alguns van ser portats per familiars de jugadors ja desapareguts dels primers temps de vida del club, però a partir dels anys cinquanta ja va començar a ser constant la presència de futbolistes que havien guanyat títols amb el València.

 

Fora del terreny de joc, representants d’altres clubs espanyols, expresidents i exentrenadors del València acompanyaven els actes des de la llotja.

 

Un dels moments emocionants de la vesprada es va produir amb l’eixida de la rèplica de bandera fundacional del club portada per Mario Kempes, uns dels jugadors en els quals més afecte ha depositat l’afició del València des de la seua arribada a Mestalla en els anys setanta del passat segle.

 

Al costat d’ell van estar els capitans de l’actual equip Dani Parejo i Jaume Doménech, acompanyats per bona part de la plantilla d’aquesta temporada.

 

Amb aquests actes, que van precedir al partit de llegendes, el València CF ha tancat una setmana de celebracions que va començar el dilluns 18 amb la marxa cívica pels carrers de la ciutat, que va obrir una jornada festiva coincidint amb el penúltim dia de les Falles.

 

El València CF ha viscut el centenari en una situació esportiva a l’alça, ja que després d’un mal inici de temporada s’ha recuperat, té opcions en la Lliga d’aconseguir llocs europeus, està en quarts de final de l’Europa League i alberga el somni de guanyar la Copa del Rei en la final que disputarà el 25 de maig davant el Barcelona.

 

La seua estructura accionarial el manté en mans de l’empresari de Singapur Peter Lim, representat a València per Anil Murthy com a president del club.

 

A altres nivells, el club viu un moment dolç, perquè la seua afició està molt bolcada amb l’equip i amb la institució, la qual cosa s’ha reflectit en la forma en la qual la societat civil valenciana s’ha implicat en la commemoració del centenari de l’entitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dimarts estable en la Comunitat Valenciana amb augment de núvols a la vesprada

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts d'ambient estable, cels poc nuvolosos al matí i augment de la nuvolositat a la vesprada, amb temperatures sense grans canvis i vents fluixos de component este.

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.