El València CF s’aproxima a les semifinals després de guanyar 1-3 al Vila-Real

 

El València CF viatjava este dijous a Vila-real per a disputar els quarts de final de la UEFA Europa League. Un viatge curt, però un viatge europeu que podia servir per a posar peu i mig en les semifinals. Els de Javi Calleja no volien donar el partit per perdut, però és cert que la seua prioritat és la salvació en Lliga.

El partit no arrancaria gens mal per als de Marcelino. En el minut 5, un penalti sobre Guedes seria el precedent del primer gol. El capità, Dani Parejo, fallava la pena màxima, però un Guedes atent agafava el rebuig per a superar a Andrés Fernández i posar el primer al marcador. Guedes tindria el segon en les seues botes, però un defensa groguet ho evitava en l’últim sospir.

L’equip submarí també tindria les seues oportunitats, encara que sense perill. De fet, no agafaven ni porteria. Els locals dominaven després de rebre el primer gol, però no aconseguien fer bona l’última decisió. Seria en el 36 quan Cazorla empataria des dels 11 metres després d’un penalti de Garay sobre Iborra. Inclús Neto, seguidament, evitaria el segon per partida doble abans del descans.

El Vila-real arrancaria amb intensitat la segona meitat i buscant el segon gol. Per ocasions no seria, però Neto demostrava que no anava a ser fàcil superar-lo. El València CF estava apagat, a mig gas i sense dominar en cap moment. Guedes tindria una oportunitat passant els 70 minuts però el baló se n’anava alt. Marcelino menejava la banqueta però ni així semblava reaccionar l’equip, que mostrava una mala imatge durant gran part del partit.

La sorpresa arribaria en el 90 i quan ningú ho esperava. Wass feia l’1 a 2 després d’un centre de Gayà amb un xut potent i ben colocat. El porter local es quedava mirant el baló. Però no acabava ahí, i és que en un contraatac en el 93, Guedes sentenciava el partit i silenciava l’estadi de la Ceràmica. El València CF s’enduia una victòria inesperada. Tocarà defensar este resultat el pròxim dia 18 per a tindre un lloc en semifinals.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.