Els millors rituals per a la Nit de Sant Joan

De nou aquesta nit se celebra, sense restriccions, la nit de Sant Joan i en aquesta nit màgica i festiva es realitzen molts rituals per a atraure bona sort.

En moltes platges es tornaran a encendre les fogueres al costat de la mar per a celebrar la festivitat i l’arribada del solstici d’estiu.

Els ritus i rituals són tradicionalment realitzats a partir de la mitjanit i van associats a la màgia i a la celebració de la Nit de Sant Joan.

Els 5 rituals que has de conéixer per a celebrar la nit de Sant Joan

Hi ha dos elements imprescindibles que no poden faltar en el ritual de la Nit de Sant Joan: l’aigua i el foc.

A les platges es poden realitzar 5 rituals al voltant del foc de la foguera i en la mar.

  • Saltar 7 vegades les flames de la foguera. Això et donarà, segons diuen, protecció tot l’any. La llegenda diu que les cendres de la foguera curen malalties. El costum prové d’antics cultes pagans que pretenen allunyar els mals esperits, però també està relacionada amb la prevenció d’epidèmies pel poder que posseeix el foc.
  • Cremar el vell. En aquest ritual s’ha d’escriure en un paper el que vols que desaparega, tot el vell i negatiu del passat. El paper es doblega en 3 vegades i es crema en la foguera a partir de la mitjanit.
  • Banyar-se en la mar a la nit. Molts inauguren la temporada de banys en la nit de Sant Joan perquè es considera que a partir de les dotze l’aigua és miraculosa, cura malalties i proporciona la felicitat. De la mateixa forma que es pren l’aigua de la rosada de la nit de Sant Joan per a realitzar el primer bany del dia i assegurar un any de bona sort.
  • Saltar nou ones donant l’esquena a la mar. A Galícia, el nombre màgic és el nou com les nou vegades que cal saltar les ones a la platja per a atraure la sort i per a augmentar la fertilitat femenina.
  • Demanar tres desitjos mentre et colpegen els peus tres ones. Per a atraure nous canvis positius, salut, amor i bona sort amb el ritual dels 3 desitjos que protegeix fins a la pròxima nit de Sant Joan.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU