Els millors rituals per a la Nit de Sant Joan

De nou aquesta nit se celebra, sense restriccions, la nit de Sant Joan i en aquesta nit màgica i festiva es realitzen molts rituals per a atraure bona sort.

En moltes platges es tornaran a encendre les fogueres al costat de la mar per a celebrar la festivitat i l’arribada del solstici d’estiu.

Els ritus i rituals són tradicionalment realitzats a partir de la mitjanit i van associats a la màgia i a la celebració de la Nit de Sant Joan.

Els 5 rituals que has de conéixer per a celebrar la nit de Sant Joan

Hi ha dos elements imprescindibles que no poden faltar en el ritual de la Nit de Sant Joan: l’aigua i el foc.

A les platges es poden realitzar 5 rituals al voltant del foc de la foguera i en la mar.

  • Saltar 7 vegades les flames de la foguera. Això et donarà, segons diuen, protecció tot l’any. La llegenda diu que les cendres de la foguera curen malalties. El costum prové d’antics cultes pagans que pretenen allunyar els mals esperits, però també està relacionada amb la prevenció d’epidèmies pel poder que posseeix el foc.
  • Cremar el vell. En aquest ritual s’ha d’escriure en un paper el que vols que desaparega, tot el vell i negatiu del passat. El paper es doblega en 3 vegades i es crema en la foguera a partir de la mitjanit.
  • Banyar-se en la mar a la nit. Molts inauguren la temporada de banys en la nit de Sant Joan perquè es considera que a partir de les dotze l’aigua és miraculosa, cura malalties i proporciona la felicitat. De la mateixa forma que es pren l’aigua de la rosada de la nit de Sant Joan per a realitzar el primer bany del dia i assegurar un any de bona sort.
  • Saltar nou ones donant l’esquena a la mar. A Galícia, el nombre màgic és el nou com les nou vegades que cal saltar les ones a la platja per a atraure la sort i per a augmentar la fertilitat femenina.
  • Demanar tres desitjos mentre et colpegen els peus tres ones. Per a atraure nous canvis positius, salut, amor i bona sort amb el ritual dels 3 desitjos que protegeix fins a la pròxima nit de Sant Joan.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.