12 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Els millors rituals per a la Nit de Sant Joan

De nou aquesta nit se celebra, sense restriccions, la nit de Sant Joan i en aquesta nit màgica i festiva es realitzen molts rituals per a atraure bona sort.

En moltes platges es tornaran a encendre les fogueres al costat de la mar per a celebrar la festivitat i l’arribada del solstici d’estiu.

Els ritus i rituals són tradicionalment realitzats a partir de la mitjanit i van associats a la màgia i a la celebració de la Nit de Sant Joan.

Els 5 rituals que has de conéixer per a celebrar la nit de Sant Joan

Hi ha dos elements imprescindibles que no poden faltar en el ritual de la Nit de Sant Joan: l’aigua i el foc.

A les platges es poden realitzar 5 rituals al voltant del foc de la foguera i en la mar.

  • Saltar 7 vegades les flames de la foguera. Això et donarà, segons diuen, protecció tot l’any. La llegenda diu que les cendres de la foguera curen malalties. El costum prové d’antics cultes pagans que pretenen allunyar els mals esperits, però també està relacionada amb la prevenció d’epidèmies pel poder que posseeix el foc.
  • Cremar el vell. En aquest ritual s’ha d’escriure en un paper el que vols que desaparega, tot el vell i negatiu del passat. El paper es doblega en 3 vegades i es crema en la foguera a partir de la mitjanit.
  • Banyar-se en la mar a la nit. Molts inauguren la temporada de banys en la nit de Sant Joan perquè es considera que a partir de les dotze l’aigua és miraculosa, cura malalties i proporciona la felicitat. De la mateixa forma que es pren l’aigua de la rosada de la nit de Sant Joan per a realitzar el primer bany del dia i assegurar un any de bona sort.
  • Saltar nou ones donant l’esquena a la mar. A Galícia, el nombre màgic és el nou com les nou vegades que cal saltar les ones a la platja per a atraure la sort i per a augmentar la fertilitat femenina.
  • Demanar tres desitjos mentre et colpegen els peus tres ones. Per a atraure nous canvis positius, salut, amor i bona sort amb el ritual dels 3 desitjos que protegeix fins a la pròxima nit de Sant Joan.

Últimes notícies

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.

Els bombers han rescatat a un home ferit en la rocalla de la cala de Finestrat (Alacant)

Un home ha sigut rescatat després de quedar atrapat en la rocalla de la cala de Finestrat. L'operatiu ha durat quasi tres hores i ha culminat amb evacuació per mar.

1-3: el Vila-real recupera la pegada i acaba amb l’invicte de l’Elx com a local

El Vila-real es va imposar 1-3 en el Martínez Valero i va tallar la ratxa de l'Elx a casa. Un inici fulminant i la sentència de Pedraza van decidir el derbi

1-3: El Vila-real acaba amb la ratxa invicta de l’Elx en el seu estadi

El Vila-real ha trencat l'invicte de l'Elx com a local amb un 1-3 consolidat en dos colps inicials de Moleiro i Mikautadze i una sentència final de Pedraza. Martin Neto va acostar al conjunt il·licità abans del descans, però després de la represa a penes va generar perill clar.

Cavalcada de Reis a València bat rècord amb 1.300 participants i repartiment de llum, caramels i peluixos

València prepara una Cavalcada de Reis històrica amb 1.300 participants i un fort reforç artístic. Hi haurà repartiment de pals de llum, corones, caramels sense glútens i 3.000 peluixos.

El Vila-real colpeja prompte i s’avança davant l’Elx al descans (1-2)

Dos gols en tretze minuts permeten al Vila-real anar-se amb avantatge davant l'Elx; Martim Net retalla i el quadre local acaba fregant l'empat abans del descans.