Els millors rituals per a la Nit de Sant Joan

De nou aquesta nit se celebra, sense restriccions, la nit de Sant Joan i en aquesta nit màgica i festiva es realitzen molts rituals per a atraure bona sort.

En moltes platges es tornaran a encendre les fogueres al costat de la mar per a celebrar la festivitat i l’arribada del solstici d’estiu.

Els ritus i rituals són tradicionalment realitzats a partir de la mitjanit i van associats a la màgia i a la celebració de la Nit de Sant Joan.

Els 5 rituals que has de conéixer per a celebrar la nit de Sant Joan

Hi ha dos elements imprescindibles que no poden faltar en el ritual de la Nit de Sant Joan: l’aigua i el foc.

A les platges es poden realitzar 5 rituals al voltant del foc de la foguera i en la mar.

  • Saltar 7 vegades les flames de la foguera. Això et donarà, segons diuen, protecció tot l’any. La llegenda diu que les cendres de la foguera curen malalties. El costum prové d’antics cultes pagans que pretenen allunyar els mals esperits, però també està relacionada amb la prevenció d’epidèmies pel poder que posseeix el foc.
  • Cremar el vell. En aquest ritual s’ha d’escriure en un paper el que vols que desaparega, tot el vell i negatiu del passat. El paper es doblega en 3 vegades i es crema en la foguera a partir de la mitjanit.
  • Banyar-se en la mar a la nit. Molts inauguren la temporada de banys en la nit de Sant Joan perquè es considera que a partir de les dotze l’aigua és miraculosa, cura malalties i proporciona la felicitat. De la mateixa forma que es pren l’aigua de la rosada de la nit de Sant Joan per a realitzar el primer bany del dia i assegurar un any de bona sort.
  • Saltar nou ones donant l’esquena a la mar. A Galícia, el nombre màgic és el nou com les nou vegades que cal saltar les ones a la platja per a atraure la sort i per a augmentar la fertilitat femenina.
  • Demanar tres desitjos mentre et colpegen els peus tres ones. Per a atraure nous canvis positius, salut, amor i bona sort amb el ritual dels 3 desitjos que protegeix fins a la pròxima nit de Sant Joan.
Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.