Els millors rituals per a la Nit de Sant Joan

De nou aquesta nit se celebra, sense restriccions, la nit de Sant Joan i en aquesta nit màgica i festiva es realitzen molts rituals per a atraure bona sort.

En moltes platges es tornaran a encendre les fogueres al costat de la mar per a celebrar la festivitat i l’arribada del solstici d’estiu.

Els ritus i rituals són tradicionalment realitzats a partir de la mitjanit i van associats a la màgia i a la celebració de la Nit de Sant Joan.

Els 5 rituals que has de conéixer per a celebrar la nit de Sant Joan

Hi ha dos elements imprescindibles que no poden faltar en el ritual de la Nit de Sant Joan: l’aigua i el foc.

A les platges es poden realitzar 5 rituals al voltant del foc de la foguera i en la mar.

  • Saltar 7 vegades les flames de la foguera. Això et donarà, segons diuen, protecció tot l’any. La llegenda diu que les cendres de la foguera curen malalties. El costum prové d’antics cultes pagans que pretenen allunyar els mals esperits, però també està relacionada amb la prevenció d’epidèmies pel poder que posseeix el foc.
  • Cremar el vell. En aquest ritual s’ha d’escriure en un paper el que vols que desaparega, tot el vell i negatiu del passat. El paper es doblega en 3 vegades i es crema en la foguera a partir de la mitjanit.
  • Banyar-se en la mar a la nit. Molts inauguren la temporada de banys en la nit de Sant Joan perquè es considera que a partir de les dotze l’aigua és miraculosa, cura malalties i proporciona la felicitat. De la mateixa forma que es pren l’aigua de la rosada de la nit de Sant Joan per a realitzar el primer bany del dia i assegurar un any de bona sort.
  • Saltar nou ones donant l’esquena a la mar. A Galícia, el nombre màgic és el nou com les nou vegades que cal saltar les ones a la platja per a atraure la sort i per a augmentar la fertilitat femenina.
  • Demanar tres desitjos mentre et colpegen els peus tres ones. Per a atraure nous canvis positius, salut, amor i bona sort amb el ritual dels 3 desitjos que protegeix fins a la pròxima nit de Sant Joan.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.