Ribó deixa en mans de Sanitat prendre mesures en les Falles pel Coronavirus

Joan Ribó en l'Ajuntament de València

L’alcalde de València, Joan Ribó | Twitter

 

L’alcalde de Valècia, Joan Ribó, ha parlat este matí amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, sobre la situació al voltant de la infecció per coronavirus Covid-19, especialment en relació amb la celebració de les seues festes més importants i de major afluència de persones: les Falles.

 

Ribó ha explicat este dilluns que «les autoritats sanitàries, en estos moment, marquen que les Falles es poden desenvolupar amb normalitat», però ha insistit que l’Ajuntament seguirà les directrius de la conselleria i el Ministeri de Sanitat, competents en la presa de mesures extraordinàries. 

 

A preguntes dels periodistes al final de l’acte de reconeixement a les Dones de la Festa, l’alcalde ha explicat que des de l’Ajuntament de València «continuem atents a les directrius que ens marquen la Conselleria i el Ministeri de Sanitat davant el coronavirus, i segons estes autoritats sanitàries, Espanya continua en una fase de contenció, és a dir, controlada».

 

Quant a les Falles, l’alcalde ha ratificat, després de la seua conversa amb la consellera, que «els actes fallers es desenvoluparan amb normalitat, en estos moments, sense perjuí que en un moment donat hàgem de prendre qualsevol mesura que ens dicten les autoritats sanitàries».

 

L’Ajuntament acatarà qualsevol directriu

Cal tindre en compte que són la Conselleria i el Ministeri de Sanitat les instàncies competents per a adoptar qualsevol mesura referida a la salvaguarda de la salut pública. Per això, l’alcalde ha reiterat que l’Ajuntament «acatarà qualsevol directriu de les autoritats sanitàries: Conselleria i Ministeri de Sanitat».

 

En qualsevol cas, Joan Ribó s’ha fet eco de les recomanacions difoses des de les instàncies científiques per a controlar la propagació del virus, i ha recordat que «tots i totes hem de cuidar la higiene personal, per exemple, rentant-nos les mans amb assiduïtat».

 

També ha indicat la necessitat de que «les persones majors o amb malalties prèvies, sobretot de caràcter cardiovascular o respiratori, tinguen una especial precaució i eviten les aglomeracions».

Últimes notícies

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.