Cinc falses creences entorn de la grip i al coronavirus

 

Els virus de la grip i la COVID-19 circulen de manera simultània. Aquest fet continua generant molts dubtes en la població sobre com actuar, tenint en compte que totes dos infeccions afecten les vies respiratòries i es transmeten en tossir, esternudar, parlar o simplement en tocar alguna cosa que estiga contagiat pel virus.

Segons han avançat els experts, enguany s’espera una temporada de grip estacional més intensa que l’anterior a causa de no haver desenvolupat una immunitat natural durant la pandèmia. Per això, és clau continuar aplicant totes les mesures de prevenció contra la COVID-19 per a evitar el contagi de tots dos virus.

A causa de la quantitat de mites que circulen, és clau derrocar teories errònies sobre tots dos virus per a evitar el contagi o, en cas d’infecció, aplicar el tractament adequat al més prompte possible.

Algunes de les falses creences generades entorn d’aquesta mena d’infeccions són la impossibilitat de contagi per portar màscara, la poca gravetat de la grip o la incompatibilitat entre vacunes.

 

Falses creences que s’han instaurat en la societat

 

 Contagiar-se de la grip no serà un problema enguany en continuar portant màscares. Ara, les reunions amb persones de diferents cercles s’han recuperat i la màscara no és obligatòria en tots els espais.

Això facilita que els aerosols carregats amb partícules virals de qualsevol mena puguen romandre en l’aire durant hores. Per això, és important mantindre alguns dels hàbits d’higiene adequats, com llavar-se les mans per a evitar gèrmens i protegir-se de malalties o l’ús de les màscares en espais tancats o davant aglomeracions.

 Rebre la vacuna de la grip i de la COVID-19 fa més vulnerables a les persones. Les inoculacions ofereixen la millor protecció contra els virus, per la qual cosa no hi ha motius per a pensar que combinar

totes dos vacunes implique un risc per a la salut de les persones. És possible que una vegada rebuda una de les dos vacunes es comencen a sentir uns certs símptomes similars als d’aquestes infeccions, però és una reacció natural de l’organisme en generar anticossos.

 Infectar-se del coronavirus no és pitjor que el de la grip estacional. Encara que totes dos infeccions es consideren malalties respiratòries i presenten una simptomatologia similar, són causades per virus diferents, per la qual cosa és important no desestimar el risc de cap de les dos malalties ni tractar-les de la mateixa manera.

Per a començar, a diferència de la grip, que és un virus estacional, la COVID-19 està activa durant tot l’any. D’altra banda, aquest segon virus es propaga amb més rapidesa que la grip estacional i pot tindre una taxa de mortalitat major. Però la grip també s’associa amb determinades complicacions.

 No prendre mesures contra la COVID-19 o la grip és millor per a aconseguir la immunitat de ramat. Encara que algunes persones puguen desenvolupar un cas lleu de COVID-19 o no mostrar cap símptoma, no és possible predir com reaccionarà el cos en cas d’infecció. El mateix ocorre amb la grip.

 Preparar remeis casolans de protecció tenen major efecte que altres pautes per a previndre aquestes  infeccions: també és fals. Aquesta creença va sorgir des dels inicis de la pandèmia i encara no és possible erradicar-la. No hi ha evidències que infusions o receptes casolanes tinguen un efecte directe per a previndre una d’aquestes dos malalties.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.