La Fibromiàlgia, la malaltia ‘desconeguda’ que pateixen 20.000 persones a la Comunitat

Este divendres 12 de maig se celebra el Dia Internacional de la Fibromiàlgia, una malaltia que pateixen al voltant de 20.000 persones a la Comunitat Valenciana, tal com ha detallat este diari Minerva Morales, presidenta de l’Associació Valenciana d’Afectats de Fibromiàlgia (AVAFI). 

Esta patologia afecta més les dones que els homes i es caracteritza per un dolor generalitzat intens i crònic, una fatiga que no millora ni amb el repòs i insomni i “altres molts símptomes”, detalla Manuela González, vocal d’esta entitat. Així mateix, és d’etiologia desconeguda i afecta principalment les parts toves, és a dir, músculs, lligaments i tendons. 

Així mateix, tal com explica González entre els factors que poden desencadenar esta malaltia es troba “tindre un part traumàtic, un accident, tindre algun familiar amb malaltia greu o que haja tingut una mort súbdita”. Tot i això detalla que “hi ha molts desencadenants perquè realment no hi ha cap factor clau per saber d’on procedeix, ja que no hi ha cap investigació que ho demostri”.

Per tant, com s’identifica? Tal com ha detallat Morales el metge de família ha de ser el que inicia el diagnòstic i després d’això, “derivarà el pacient a l’especialista corresponent”. Després d’això, es fa una exploració física i es té en compte la història del pacient, ja que no hi ha proves definitives ni de radiodiagnòstic objectives per arribar a l’origen, per tant se sol diagnosticar “eliminant altres patologies”.

Què fer si has estat diagnosticat?

Pel que fa a les pautes a seguir, des de l’associació assenyalen les següents

1. Acceptar el dolor: El primer pas que cal fer és acceptar-la i assumir que formarà part de la nostra vida. 

2. Controlar les emocions i evitar sentiments de culpa perquè no es convertisquen en un problema afegit.

3. Controlar l’estrés, ja que este és la resposta de l’organisme davant d’una situació de conflicte, tensió i perill en situacions de la nostra vida. 

4. Evitar la fatiga, cal evitar realitzar un nombre excessiu de tasques, però tampoc s’ha de romandre inactiu, l’equilibri és el millor. 

5. Fer exercici, este manté en forma els músculs i posa a punt el sistema cardiovascular, afavoreix el terra i disminueix l’ansietat o la depressió. Tot i això, el millor per al control d’esta malaltia és fer exercici aeròbic com caminar, córrer, bicicleta o natació.

7. Protegir la salut i evitar consumir tabac, cafeïna, alcohol, automedicació, sobre pes i manca d’exercici anteriorment esmentada. 

8. Usar en tot moment els medicaments prescrits amb el metge amb precaució, ja que molts dels símptomes de la fibromiàlgia es poden agreujar si no se’n fa un bon ús. No obstant això, la majoria se solen receptar els anticonvulsionants, antidepressius analgèsics i antiinflamatoris. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.