Fiscalia obri diligències d’investigació penal per els tuits ‘racistes’ d’una regidora de Vox de València

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Fiscalia de delictes d’Odi i Contra la Discriminació ha obert diligències d’investigació penal per els tuits de la regidora de Vox a l’Ajuntament de València Cecilia Herrero, denunciats pel grup municipal Compromís per «racistes» i «xenòfobs», segons han confirmat fonts del ministeri públic.

L’abril passat la regidora de Compromís a l’Ajuntament de València Lucía Beamud va posar en coneixement de la Fiscalia l'»atac» que Herrero va realitzar contra l’activista pels drets humans i exdiputat de l’Assemblea de Madrid Serigne Mbaye al que li va dir en un missatge en una xarxa social: «Falta que et tornes al teu país».

Compromís va traslladar a Fiscalia que aquestes actituds «no poden quedar impunes, especialment d’una representant pública», per la qual cosa considerava que el ministeri públic «hauria de prendre les accions legals pertinents» en poder incórrer aquest missatge en un delicte d’odi tipificat en el Codi Penal que sanciona als qui «públicament fomenten, promouen o inciten directa o indirectament a l’odi, l’hostilitat, la discriminació o la violència contra un grup, part d’est o contra una persona determinada per raó de la seua pertinença a aquell, com és el cas».

Posteriorment, el passat 2 de maig el grup va anunciar que ampliava la denúncia contra l’edil de Vox «després de trobar més missatges racistes i xenòfobs» emesos per Ferrer en xarxes socials. «No podem permetre que en la ciutat es facen aquest afirmacions i queden impunes», va declarar llavors la portaveu de Compromís, Papi Robles, sobre els missatges d’Herrero.

I afegia: «Tenim clar que aquesta regidora és una racista i no solament pel seu comentari contra un activista dels drets humans sinó per l’historial que té en les seues xarxes socials», ha exposat Beamud. «És un racisme més que evident», va remarcar.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.