Les ‘Kellys’ de Benidorm amenacen amb una vaga que podria deixar sense servei a 21.000 habitacions

 

El col·lectiu de cambreres de pis, conegudes com ‘Les Kellys’, Es van concentrar ahir a Benidorm en el Dia Mundial del Turisme “per dir que nosaltres també som turisme, també ho fem possible”, així ho explica Yolanda García, portaveu de Les Kellys de Benidorm en els seus escassos 10 minuts de descans.

“Fem possible que els hotels tinguen habitacions netes i es beneficien“, afirma en nom del col·lectiu, que va eixir al carrer “per parlar del conveni de la Costa Blanca”. Este conveni, perllongat per la pandèmia, es començarà a negociar a partir d’octubre. Per això, Les Kellys han volgut expressar “quines són les línies que volem que queden reflectides en este proper conveni”, afegeix Yolanda. Conveni, per cert, que les regirà durant els propers quatre anys.

“No volem un conveni com el que teníem anteriorment”, Afirma Yolanda García. “Sortim a dir que volem que quede reflectit que no es puga externalitzar el departament de pisos. Això sí que és viable, aleshores ja apareix en el conveni, per exemple, de Tenerife i les Illes Balears”, assegura des de Las Kellys de Benidorm.

Una altra de les reivindicacions fa referència a la prevenció de riscos laborals. “Les cambreres de pisos ens lesionem, la sobrecàrrega de treball ens produeix malalties”, explica Yolanda. A més, reforça estes afirmacions amb un informe de l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). En ell, un 67% de les cambreres de pis pateixen malalties cròniques derivades de la càrrega de treball.

“Demanem, en compliment de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, que este treball no acabe sent lesiu per a la nostra salut”, demana Yolanda García en nom de les seues companyes. Yolanda parla, a més, dels estudis ergonòmics psicosocials necessaris per a calcular quantes habitacions haurien de fer perquè siga “un treball normal i no arribar trencada a casa”.

“Estes són les dos línies vermelles que no es poden creuar i que demanem als sindicats que se senten a la taula de negociació que lluiten per això”, afegeix la portaveu de Les Kellys de Benidorm.

Pel que fa a esta taula de negociació, des d’este col·lectiu de treballadores entenen que “l’empresari va tenir la paella pel mànec per la situació de la pandèmia”. Però Yolanda també assegura haver-ho patit, fins i tot “molt més que ells”. “Hem tornat a treballar després de la pandèmia amb més càrrega de treball. No només hem de netejar, sinó també desinfectar amb els protocols sanitaris exigits”, afirma.

“Nosaltres volem un conveni que ens represente, I per això sortim al carrer. Tindrem reunions amb els sindicats. Però també recordem que si no hi ha solució, si any rere any seguim amb la mateixa càrrega de treball, si res no canvia, caldrà plantejar-parar, fer vaga … Perquè nosaltres no podem seguir així”, denuncia Yolanda García. “Ja no és només físicament, sinó l’estat d’ansietat i estrés de les companyes, que no és normal”, assegura.

 

Suport a la taxa turística

 

“Estem a favor de la taxa turística, que podria ajudar a millorar les condicions d’una ciutat com Benidorm, on hi ha molt turisme”, explica Yolanda González.

“La ciutat també es ressent, cal netejar-la més, les platges també. Tot això repercuteix en els impostos dels treballadors, els que vivim en esta població turística. La taxa podria beneficiar la pròpia població “, assegura. A més, la portaveu de Les Kellys de Benidorm afirma que esta taxa podria servir per a contractar més metges de cara a l’ocupació d’estiu, “que sempre tenim la sanitat saturada”. També per endreçar tot el que suposa rebre tanta quantitat de turisme, netejar les platges … “.

A més, Yolanda defensa la taxa turística amb un clar discurs: “La taxa turística no vol dir que vagen a venir menys turistes. Aquí el turisme no és estacional, sinó durant tot l’any. La taxa suposaria un benefici per al qual viu aquí, el que suporta els sorolls … ” conclou.

Últimes notícies

Avís groc a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

L'Agència Estatal de Meteorologia manté l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h segons la zona i l'horari.

Març s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més calor i vent molt fort en el nord

El final de març arriba a la Comunitat Valenciana amb ambient més temperat, cel poc nuvolós i ratxes de vent molt forts a Castelló i l'interior nord de València, tant a l'interior com en el litoral.

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.