Les ‘Kellys’ de Benidorm amenacen amb una vaga que podria deixar sense servei a 21.000 habitacions

 

El col·lectiu de cambreres de pis, conegudes com ‘Les Kellys’, Es van concentrar ahir a Benidorm en el Dia Mundial del Turisme «per dir que nosaltres també som turisme, també ho fem possible», així ho explica Yolanda García, portaveu de Les Kellys de Benidorm en els seus escassos 10 minuts de descans.

«Fem possible que els hotels tinguen habitacions netes i es beneficien«, afirma en nom del col·lectiu, que va eixir al carrer «per parlar del conveni de la Costa Blanca». Este conveni, perllongat per la pandèmia, es començarà a negociar a partir d’octubre. Per això, Les Kellys han volgut expressar «quines són les línies que volem que queden reflectides en este proper conveni», afegeix Yolanda. Conveni, per cert, que les regirà durant els propers quatre anys.

«No volem un conveni com el que teníem anteriorment», Afirma Yolanda García. «Sortim a dir que volem que quede reflectit que no es puga externalitzar el departament de pisos. Això sí que és viable, aleshores ja apareix en el conveni, per exemple, de Tenerife i les Illes Balears», assegura des de Las Kellys de Benidorm.

Una altra de les reivindicacions fa referència a la prevenció de riscos laborals. «Les cambreres de pisos ens lesionem, la sobrecàrrega de treball ens produeix malalties», explica Yolanda. A més, reforça estes afirmacions amb un informe de l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). En ell, un 67% de les cambreres de pis pateixen malalties cròniques derivades de la càrrega de treball.

«Demanem, en compliment de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, que este treball no acabe sent lesiu per a la nostra salut», demana Yolanda García en nom de les seues companyes. Yolanda parla, a més, dels estudis ergonòmics psicosocials necessaris per a calcular quantes habitacions haurien de fer perquè siga «un treball normal i no arribar trencada a casa».

«Estes són les dos línies vermelles que no es poden creuar i que demanem als sindicats que se senten a la taula de negociació que lluiten per això», afegeix la portaveu de Les Kellys de Benidorm.

Pel que fa a esta taula de negociació, des d’este col·lectiu de treballadores entenen que «l’empresari va tenir la paella pel mànec per la situació de la pandèmia». Però Yolanda també assegura haver-ho patit, fins i tot «molt més que ells». «Hem tornat a treballar després de la pandèmia amb més càrrega de treball. No només hem de netejar, sinó també desinfectar amb els protocols sanitaris exigits», afirma.

«Nosaltres volem un conveni que ens represente, I per això sortim al carrer. Tindrem reunions amb els sindicats. Però també recordem que si no hi ha solució, si any rere any seguim amb la mateixa càrrega de treball, si res no canvia, caldrà plantejar-parar, fer vaga … Perquè nosaltres no podem seguir així», denuncia Yolanda García. «Ja no és només físicament, sinó l’estat d’ansietat i estrés de les companyes, que no és normal», assegura.

 

Suport a la taxa turística

 

«Estem a favor de la taxa turística, que podria ajudar a millorar les condicions d’una ciutat com Benidorm, on hi ha molt turisme», explica Yolanda González.

«La ciutat també es ressent, cal netejar-la més, les platges també. Tot això repercuteix en els impostos dels treballadors, els que vivim en esta població turística. La taxa podria beneficiar la pròpia població «, assegura. A més, la portaveu de Les Kellys de Benidorm afirma que esta taxa podria servir per a contractar més metges de cara a l’ocupació d’estiu, «que sempre tenim la sanitat saturada». També per endreçar tot el que suposa rebre tanta quantitat de turisme, netejar les platges … «.

A més, Yolanda defensa la taxa turística amb un clar discurs: «La taxa turística no vol dir que vagen a venir menys turistes. Aquí el turisme no és estacional, sinó durant tot l’any. La taxa suposaria un benefici per al qual viu aquí, el que suporta els sorolls … » conclou.

Últimes notícies

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.