Les ‘Kellys’ de Benidorm amenacen amb una vaga que podria deixar sense servei a 21.000 habitacions

 

El col·lectiu de cambreres de pis, conegudes com ‘Les Kellys’, Es van concentrar ahir a Benidorm en el Dia Mundial del Turisme «per dir que nosaltres també som turisme, també ho fem possible», així ho explica Yolanda García, portaveu de Les Kellys de Benidorm en els seus escassos 10 minuts de descans.

«Fem possible que els hotels tinguen habitacions netes i es beneficien«, afirma en nom del col·lectiu, que va eixir al carrer «per parlar del conveni de la Costa Blanca». Este conveni, perllongat per la pandèmia, es començarà a negociar a partir d’octubre. Per això, Les Kellys han volgut expressar «quines són les línies que volem que queden reflectides en este proper conveni», afegeix Yolanda. Conveni, per cert, que les regirà durant els propers quatre anys.

«No volem un conveni com el que teníem anteriorment», Afirma Yolanda García. «Sortim a dir que volem que quede reflectit que no es puga externalitzar el departament de pisos. Això sí que és viable, aleshores ja apareix en el conveni, per exemple, de Tenerife i les Illes Balears», assegura des de Las Kellys de Benidorm.

Una altra de les reivindicacions fa referència a la prevenció de riscos laborals. «Les cambreres de pisos ens lesionem, la sobrecàrrega de treball ens produeix malalties», explica Yolanda. A més, reforça estes afirmacions amb un informe de l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). En ell, un 67% de les cambreres de pis pateixen malalties cròniques derivades de la càrrega de treball.

«Demanem, en compliment de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, que este treball no acabe sent lesiu per a la nostra salut», demana Yolanda García en nom de les seues companyes. Yolanda parla, a més, dels estudis ergonòmics psicosocials necessaris per a calcular quantes habitacions haurien de fer perquè siga «un treball normal i no arribar trencada a casa».

«Estes són les dos línies vermelles que no es poden creuar i que demanem als sindicats que se senten a la taula de negociació que lluiten per això», afegeix la portaveu de Les Kellys de Benidorm.

Pel que fa a esta taula de negociació, des d’este col·lectiu de treballadores entenen que «l’empresari va tenir la paella pel mànec per la situació de la pandèmia». Però Yolanda també assegura haver-ho patit, fins i tot «molt més que ells». «Hem tornat a treballar després de la pandèmia amb més càrrega de treball. No només hem de netejar, sinó també desinfectar amb els protocols sanitaris exigits», afirma.

«Nosaltres volem un conveni que ens represente, I per això sortim al carrer. Tindrem reunions amb els sindicats. Però també recordem que si no hi ha solució, si any rere any seguim amb la mateixa càrrega de treball, si res no canvia, caldrà plantejar-parar, fer vaga … Perquè nosaltres no podem seguir així», denuncia Yolanda García. «Ja no és només físicament, sinó l’estat d’ansietat i estrés de les companyes, que no és normal», assegura.

 

Suport a la taxa turística

 

«Estem a favor de la taxa turística, que podria ajudar a millorar les condicions d’una ciutat com Benidorm, on hi ha molt turisme», explica Yolanda González.

«La ciutat també es ressent, cal netejar-la més, les platges també. Tot això repercuteix en els impostos dels treballadors, els que vivim en esta població turística. La taxa podria beneficiar la pròpia població «, assegura. A més, la portaveu de Les Kellys de Benidorm afirma que esta taxa podria servir per a contractar més metges de cara a l’ocupació d’estiu, «que sempre tenim la sanitat saturada». També per endreçar tot el que suposa rebre tanta quantitat de turisme, netejar les platges … «.

A més, Yolanda defensa la taxa turística amb un clar discurs: «La taxa turística no vol dir que vagen a venir menys turistes. Aquí el turisme no és estacional, sinó durant tot l’any. La taxa suposaria un benefici per al qual viu aquí, el que suporta els sorolls … » conclou.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.