Florida Universitària recupera la presencialitat en els Cicles Formatius després de la dana

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Florida Universitària ha reobert les seues portes a l’alumnat de Cicles Formatius, reprenent la presencialitat un mes després de la dana, després del «gran esforç» realitzat, en treballar «incansablement per a reacondicionar les seues instal·lacions, prioritzant sempre la seguretat i el benestar tant de personal com del seu alumnat».

Així ho ha ressaltat la cooperativa educativa en un comunicat, en el qual ha apuntat que, des del passat 11 de novembre, Florida Universitària havia implementat un model d’ensenyament online que va permetre mantenir el contacte entre professorat i estudiants per a garantir la continuïtat acadèmica, encara que amb la presencialitat com el principal objectiu a aconseguir.

Durant la jornada de reobertura, el Campus de Catarroja ha sigut escenari d’un minut de silenci en homenatge a les víctimes de la dana, convocat per l’Àrea d’Estudis Superiors, en un acte que «ha simbolitzat la unitat de la comunitat i també ha reconegut la destacada labor humanitària exercida pel professorat, personal administratiu i també estudiants, que ha sigut clau per a fer front a esta catàstrofe sense precedents».

La cooperativa ha ressaltat que «valors com la resiliència, la solidaritat i la cooperació s’han destacat especialment com a part de la fórmula perquè este 3 de desembre s’haja recuperat certa normalitat al Campus de Catarroja». D’igual manera, s’ha ressaltat l’alta assistència de l’alumnat, que «reflectix el seu compromís amb Florida Universitària i el seu desig de recuperar la normalitat acadèmica».

La recuperació de la presencialitat ha requerit d'»intenses» labors de neteja i reacondicionament del Campus. D’altra banda, des de Florida Universitària s’ha treballat en solucions per a donar resposta a les dificultats de mobilitat ocasionades per la dana. D’esta forma, el centre ha habilitat servicis especials de transport que facilitaran l’accés des de les àrees afectades.

Així mateix, el 5 de desembre s’engegarà la plataforma Hoop Carpool, habilitada per a alumnat i personal. Esta iniciativa fomenta l’ús del cotxe compartit com a alternativa per a facilitar els desplaçaments.

Quant a la part més humana, Florida Universitària ha manifestat que manté el seu «compromís amb el benestar del seu alumnat», i ha reforçat mesures de suport acadèmic i emocional. S’ha intensificat l’acompanyament pedagògic, oferint atenció personalitzada per als qui es troben en circumstàncies excepcionals, i el Servici d’Orientació i Benestar de l’Estudiant (OBE-ÉS) seguirà potenciant els seus recursos per a brindar suport emocional.

Últimes notícies

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.