15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Florida Universitària recupera la presencialitat en els Cicles Formatius després de la dana

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Florida Universitària ha reobert les seues portes a l’alumnat de Cicles Formatius, reprenent la presencialitat un mes després de la dana, després del “gran esforç” realitzat, en treballar “incansablement per a reacondicionar les seues instal·lacions, prioritzant sempre la seguretat i el benestar tant de personal com del seu alumnat”.

Així ho ha ressaltat la cooperativa educativa en un comunicat, en el qual ha apuntat que, des del passat 11 de novembre, Florida Universitària havia implementat un model d’ensenyament online que va permetre mantenir el contacte entre professorat i estudiants per a garantir la continuïtat acadèmica, encara que amb la presencialitat com el principal objectiu a aconseguir.

Durant la jornada de reobertura, el Campus de Catarroja ha sigut escenari d’un minut de silenci en homenatge a les víctimes de la dana, convocat per l’Àrea d’Estudis Superiors, en un acte que “ha simbolitzat la unitat de la comunitat i també ha reconegut la destacada labor humanitària exercida pel professorat, personal administratiu i també estudiants, que ha sigut clau per a fer front a esta catàstrofe sense precedents”.

La cooperativa ha ressaltat que “valors com la resiliència, la solidaritat i la cooperació s’han destacat especialment com a part de la fórmula perquè este 3 de desembre s’haja recuperat certa normalitat al Campus de Catarroja”. D’igual manera, s’ha ressaltat l’alta assistència de l’alumnat, que “reflectix el seu compromís amb Florida Universitària i el seu desig de recuperar la normalitat acadèmica”.

La recuperació de la presencialitat ha requerit d'”intenses” labors de neteja i reacondicionament del Campus. D’altra banda, des de Florida Universitària s’ha treballat en solucions per a donar resposta a les dificultats de mobilitat ocasionades per la dana. D’esta forma, el centre ha habilitat servicis especials de transport que facilitaran l’accés des de les àrees afectades.

Així mateix, el 5 de desembre s’engegarà la plataforma Hoop Carpool, habilitada per a alumnat i personal. Esta iniciativa fomenta l’ús del cotxe compartit com a alternativa per a facilitar els desplaçaments.

Quant a la part més humana, Florida Universitària ha manifestat que manté el seu “compromís amb el benestar del seu alumnat”, i ha reforçat mesures de suport acadèmic i emocional. S’ha intensificat l’acompanyament pedagògic, oferint atenció personalitzada per als qui es troben en circumstàncies excepcionals, i el Servici d’Orientació i Benestar de l’Estudiant (OBE-ÉS) seguirà potenciant els seus recursos per a brindar suport emocional.

Últimes notícies

Novembre tanca amb 81 morts en les carreteres, 6 menys que al novembre de 2024

Al novembre s'han registrat 76 sinistres mortals i 81 morts en les carreteres espanyoles, 6 menys que un any abans. La mobilitat ha crescut un 5,49% fins a 36,4 milions de viatges i augmenten les víctimes entre usuaris vulnerables.

El tàndem Iborra-Del Moral dirigirà al Llevant esta setmana: ni interins ni definitius

Pablo Sánchez va confirmar que Álvaro Del Moral i Vicente Iborra prendran les regnes del Llevant en Copa i Lliga esta setmana. La decisió sobre la banqueta definitiva continua oberta.

Desmantellada la primera cèl·lula de The Base a Espanya amb tres detinguts a Castelló

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a tres integrants de la primera cèl·lula de The Base detectada a Espanya. Un ha ingressat a la presó i s'han confiscat armes, material tàctic i propaganda.

Zulima Pérez no ha contestat a la petició de Mus de reunir-se per la interinitat del Consell

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha rebut dos cartes de Vicente Martínez Mus per a reunir-se, però no ha respost en persistir la interinitat del Consell. Ha qüestionat la gestió de l'Executiu autonòmic i ha demanat esperar a la investidura del nou president.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la dana podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu rematar en 2026 les 17 actuacions d'emergència després de la dana del 29 d'octubre de 2024. El pla més ampli aspira a tindre la majoria de projectes en execució en 2030.

Calero s’acomiada del Llevant convençut que anava a salvar a l’equip i sense retrets al club

Julián Calero ha dit adeu al Llevant defenent que anava a salvar a l'equip i acceptant la decisió del club sense retrets. Deixa al conjunt a tres punts de la salvació després de l'ascens recent.

Rovira se’n va anar a Alacant el 29-O per la falsa tranquil·litat que atribuïx al Govern

El conseller d'Educació en funcions ha defés el seu desplaçament en plena DANA al·legant motius personals i una sensació de calma que li va traslladar la Delegació del Govern. Ha insistit que Educació no decidix tancar col·legis i que, amb dades completes de Aemet i la CHJ, s'hauria quedat a València.

Calero s’acomiada del Llevant: convencidísimo de salvar a l’equip i sense retrets

Julián Calero va assegurar en el seu adeu que estava convencidísimo de salvar al Llevant i, malgrat la mala ratxa, va dir que no retrau al club la rescissió.