La Generalitat descarta un confinament en Rafelbunyol perquè «el brot està encapsulat»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha descartat este dilluns la possibilitat d’aplicar un confinament específic en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València), perquè el brot detectat la setmana passada està «encapsulat».

 

A demés, l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, va confirmar que la família en la que es va originar el brot no és resident en Rafelbunyol i que l’empresa està a dos quilòmetres del nucli poblacional, «pel que la intensitat de transmissió és baixíssima».

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir diumenge de set nous casos de coronavirus relacionats amb el brot epidemiològic en una empresa càrnia de Rafelbunyol, de manera que s’eleven a 14 els positius confirmats vinculats.

 

En roda de premsa, Puig ha defés que «en principi» no es plantegen la possibilitat d’aplicar en esta localitat d’uns 9.000 habitants un confinament «quirúrgic» com ha plantejat este dilluns el ministre Salvador Illa per a aïllar col·lectius, edificis i zones exposades.

 

Puig ha recordat que el brot va sorgir d’una família i que s’han fet més de 400 tests sense «cap situació greu» entre els infectats. «No pareix que calga prendre cap mesura més en este moment», ha subratllat.

 

En qualsevol cas, el president valencià ha insistit que tot dependrà de l’evolució de la pandèmia i de les decisions que prenga la Conselleria de Sanitat «amb la màxima col·laboració del Ministeri».

 

«Tindrem rebrots, sabem que serà d’esta manera, es tracta d’encapsular-los com s’ha fet en Rafelbunyol», ha insistit, amb l’objectiu de detectar «immediatament» els contagis de manera precoç per a mantindre la traçabilitat.

 

Com a mesura de precaució, encara que cap dels casos ha presentat símptomes recentment, Sanitat va recomanar aïllament als 14 fins a conéixer el resultat de les noves proves en els pròxims dies.

Últimes notícies

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.