València analitza amb les immobiliàries vies de col·laboració per als afectats de Campanar

L’Ajuntament de València ha analitzat amb el sector de les immobiliàries vies de col·laboració per a ajudar als afectats per l’incendi de Campanar.

Així, l’edil d’Urbanisme i Habitatge, Juan Giner, s’ha reunit amb la presidenta de l’Associació d’Immobiliàries de la Comunitat Valenciana (ASICVAL), Nora García, amb la finalitat d’analitzar les possibilitats que es poden oferir als afectats per aquest succés i ajudar-los a trobar una alternativa residencial, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Aquesta administració local ha assenyalat que des del moment en el qual es va produir l’incendi ASICVAL es va posar en contacte amb l’Ajuntament per a oferir la seua ajuda.

Durant la reunió mantinguda amb Giner, l’entitat ha indicat que ja estan treballant amb diverses famílies que cerquen nous habitatges tant en Campanar com en altres barris pròxims.

El titular d’Urbanisme i Habitatge ha concretat que la reunió amb l’associació d’immobiliàries ha cercat, sobretot, «oferir una possibilitat més als afectats per l’incendi de Campanar«.

«En l’àmbit de les ajudes d’emergència, concedides per l’Ajuntament de València, es va habilitar l’edifici en Safranar, però moltes de les famílies ja ens han explicat que han començat a cercar altres alternatives«, ha apuntat l’edil.

Referent a això, Giner ha exposat que s’ha de «continuar aprofitant el treball de tots els sectors especialitzats» perquè els qui vulguen «finalment troben el pis o l’habitatge que més s’adapta a les seues necessitats«.

«Cada família té la seua pròpia història i unes necessitats. La proximitat amb el treball o amb els col·legis són circumstàncies que fan que una vegada superat aquest primer moment, les famílies es plantegen altres alternatives», ha asseverat el responsable municipal.

El consistori ha recordat que són 229 afectats per l’incendi en Campanar els que viuen ara en l’edifici del barri de Safranar habilitat per l’Ajuntament: 187 adults i 42 menors que s’han instal·lat en 99 de les 131 habitatges municipals disponibles en aquest immoble.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.