València analitza amb les immobiliàries vies de col·laboració per als afectats de Campanar

L’Ajuntament de València ha analitzat amb el sector de les immobiliàries vies de col·laboració per a ajudar als afectats per l’incendi de Campanar.

Així, l’edil d’Urbanisme i Habitatge, Juan Giner, s’ha reunit amb la presidenta de l’Associació d’Immobiliàries de la Comunitat Valenciana (ASICVAL), Nora García, amb la finalitat d’analitzar les possibilitats que es poden oferir als afectats per aquest succés i ajudar-los a trobar una alternativa residencial, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Aquesta administració local ha assenyalat que des del moment en el qual es va produir l’incendi ASICVAL es va posar en contacte amb l’Ajuntament per a oferir la seua ajuda.

Durant la reunió mantinguda amb Giner, l’entitat ha indicat que ja estan treballant amb diverses famílies que cerquen nous habitatges tant en Campanar com en altres barris pròxims.

El titular d’Urbanisme i Habitatge ha concretat que la reunió amb l’associació d’immobiliàries ha cercat, sobretot, «oferir una possibilitat més als afectats per l’incendi de Campanar«.

«En l’àmbit de les ajudes d’emergència, concedides per l’Ajuntament de València, es va habilitar l’edifici en Safranar, però moltes de les famílies ja ens han explicat que han començat a cercar altres alternatives«, ha apuntat l’edil.

Referent a això, Giner ha exposat que s’ha de «continuar aprofitant el treball de tots els sectors especialitzats» perquè els qui vulguen «finalment troben el pis o l’habitatge que més s’adapta a les seues necessitats«.

«Cada família té la seua pròpia història i unes necessitats. La proximitat amb el treball o amb els col·legis són circumstàncies que fan que una vegada superat aquest primer moment, les famílies es plantegen altres alternatives», ha asseverat el responsable municipal.

El consistori ha recordat que són 229 afectats per l’incendi en Campanar els que viuen ara en l’edifici del barri de Safranar habilitat per l’Ajuntament: 187 adults i 42 menors que s’han instal·lat en 99 de les 131 habitatges municipals disponibles en aquest immoble.

Últimes notícies

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.