Incendi a Castelló: 20 veïns reallotjats després de l’afectació a 10 habitatges

CASTELLÓ, 17 (EUROPA PRESS) – Un incendi declarat este dimecres en un edifici situat en el carrer Fernando el Catòlic de Castelló ha afectat a deu habitatges de dos blocs diferents. Nou d’un bloc i un d’un altre han sigut el punt de partida d’una emergència que ha comportat el reallotjament de 20 veïns. L’Ajuntament ha gestionat l’allotjament en un hotel, mentre que una fundació ha proporcionat un pis a uns altres deu veïns.

Segons ha informat el portaveu de l’equip de govern del consitori, Vicent Sales, «sortosament i gràcies a la ràpida intervenció de patrulles de la Policia Nacional i Policia Local, que estaven a la zona, la resposta va ser exemplar. Hi ha danys materials però apenes va haver ferits». L’origen del foc està en un celobert que connecta els dos blocs afectats, probablement a causa d’una càmera de poliuretà per a aïllar que va actuar com un efecte ximenera.

Les deu persones reallotjades pel servei social municipal han passat la nit a l’Hotel Jaume I. Quan el personal municipal va buscar solucions, es va decidir traslladar-los a l’Hotel Turcosa, on podran quedar-se fins al dimarts. Un dels casos a tindre en compte és el d’una família formada per pares i un xiquet, que requereix una solució provisional fins que els habitatges afectats sigan rehabilitats.

A més dels 20 reallotjats, la majoria de veïns afectats han comptat amb el suport de familiars i amics, que els han acollit en les seues cases.

El regidor ha comentat que els tècnics municipals estan revisant les 10 habitatges afectades per determinar si la seua estructura ha estat compromesa. Les assegurances també s’estan ocupant dels danys materials amb l’objectiu de facilitar la reconstrucció.

«El que va ocórrer és similar a un miracle», va afirmar el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá, qui va remarcar la importància de la ràpida actuació dels agents que van evacuar l’edifici amb extintors abans de l’arribada dels bombers. «Han realitzat una resposta extraordinària a l’emergència», va sentenciar.

Segons Ortolá, la Policia Científica està investigant les causes de l’incendi, que s’ha originat en el pati interior i s’ha propagat per la facena ventilada fins al terrat de l’edifici. Va afegir que durante els operatius de rescat, alguns bombers van acabar exhausts a causa de les dificultats per accedir a alguns habitatges. Només un va patir un cop de calor, però ja ha rebut l’alta.

A més, vehicles estacionats a la via pública han resultat afectats per la caiguda de material en combustió, especialment al carrer Maestro Ripollés. Els bombers també van intervenir en xalets unifamiliars pròxims per controlar el foc que va arribar fins a alguns jardins.

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.