13.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Incendi a Castelló: 20 veïns reallotjats després de l’afectació a 10 habitatges

CASTELLÓ, 17 (EUROPA PRESS) – Un incendi declarat este dimecres en un edifici situat en el carrer Fernando el Catòlic de Castelló ha afectat a deu habitatges de dos blocs diferents. Nou d’un bloc i un d’un altre han sigut el punt de partida d’una emergència que ha comportat el reallotjament de 20 veïns. L’Ajuntament ha gestionat l’allotjament en un hotel, mentre que una fundació ha proporcionat un pis a uns altres deu veïns.

Segons ha informat el portaveu de l’equip de govern del consitori, Vicent Sales, “sortosament i gràcies a la ràpida intervenció de patrulles de la Policia Nacional i Policia Local, que estaven a la zona, la resposta va ser exemplar. Hi ha danys materials però apenes va haver ferits”. L’origen del foc està en un celobert que connecta els dos blocs afectats, probablement a causa d’una càmera de poliuretà per a aïllar que va actuar com un efecte ximenera.

Les deu persones reallotjades pel servei social municipal han passat la nit a l’Hotel Jaume I. Quan el personal municipal va buscar solucions, es va decidir traslladar-los a l’Hotel Turcosa, on podran quedar-se fins al dimarts. Un dels casos a tindre en compte és el d’una família formada per pares i un xiquet, que requereix una solució provisional fins que els habitatges afectats sigan rehabilitats.

A més dels 20 reallotjats, la majoria de veïns afectats han comptat amb el suport de familiars i amics, que els han acollit en les seues cases.

El regidor ha comentat que els tècnics municipals estan revisant les 10 habitatges afectades per determinar si la seua estructura ha estat compromesa. Les assegurances també s’estan ocupant dels danys materials amb l’objectiu de facilitar la reconstrucció.

“El que va ocórrer és similar a un miracle”, va afirmar el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá, qui va remarcar la importància de la ràpida actuació dels agents que van evacuar l’edifici amb extintors abans de l’arribada dels bombers. “Han realitzat una resposta extraordinària a l’emergència”, va sentenciar.

Segons Ortolá, la Policia Científica està investigant les causes de l’incendi, que s’ha originat en el pati interior i s’ha propagat per la facena ventilada fins al terrat de l’edifici. Va afegir que durante els operatius de rescat, alguns bombers van acabar exhausts a causa de les dificultats per accedir a alguns habitatges. Només un va patir un cop de calor, però ja ha rebut l’alta.

A més, vehicles estacionats a la via pública han resultat afectats per la caiguda de material en combustió, especialment al carrer Maestro Ripollés. Els bombers també van intervenir en xalets unifamiliars pròxims per controlar el foc que va arribar fins a alguns jardins.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.