Incendi a Castelló: 20 veïns reallotjats després de l’afectació a 10 habitatges

CASTELLÓ, 17 (EUROPA PRESS) – Un incendi declarat este dimecres en un edifici situat en el carrer Fernando el Catòlic de Castelló ha afectat a deu habitatges de dos blocs diferents. Nou d’un bloc i un d’un altre han sigut el punt de partida d’una emergència que ha comportat el reallotjament de 20 veïns. L’Ajuntament ha gestionat l’allotjament en un hotel, mentre que una fundació ha proporcionat un pis a uns altres deu veïns.

Segons ha informat el portaveu de l’equip de govern del consitori, Vicent Sales, “sortosament i gràcies a la ràpida intervenció de patrulles de la Policia Nacional i Policia Local, que estaven a la zona, la resposta va ser exemplar. Hi ha danys materials però apenes va haver ferits”. L’origen del foc està en un celobert que connecta els dos blocs afectats, probablement a causa d’una càmera de poliuretà per a aïllar que va actuar com un efecte ximenera.

Les deu persones reallotjades pel servei social municipal han passat la nit a l’Hotel Jaume I. Quan el personal municipal va buscar solucions, es va decidir traslladar-los a l’Hotel Turcosa, on podran quedar-se fins al dimarts. Un dels casos a tindre en compte és el d’una família formada per pares i un xiquet, que requereix una solució provisional fins que els habitatges afectats sigan rehabilitats.

A més dels 20 reallotjats, la majoria de veïns afectats han comptat amb el suport de familiars i amics, que els han acollit en les seues cases.

El regidor ha comentat que els tècnics municipals estan revisant les 10 habitatges afectades per determinar si la seua estructura ha estat compromesa. Les assegurances també s’estan ocupant dels danys materials amb l’objectiu de facilitar la reconstrucció.

“El que va ocórrer és similar a un miracle”, va afirmar el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá, qui va remarcar la importància de la ràpida actuació dels agents que van evacuar l’edifici amb extintors abans de l’arribada dels bombers. “Han realitzat una resposta extraordinària a l’emergència”, va sentenciar.

Segons Ortolá, la Policia Científica està investigant les causes de l’incendi, que s’ha originat en el pati interior i s’ha propagat per la facena ventilada fins al terrat de l’edifici. Va afegir que durante els operatius de rescat, alguns bombers van acabar exhausts a causa de les dificultats per accedir a alguns habitatges. Només un va patir un cop de calor, però ja ha rebut l’alta.

A més, vehicles estacionats a la via pública han resultat afectats per la caiguda de material en combustió, especialment al carrer Maestro Ripollés. Els bombers també van intervenir en xalets unifamiliars pròxims per controlar el foc que va arribar fins a alguns jardins.

Anuncios

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.