Incendi a Castelló: 20 veïns reallotjats després de l’afectació a 10 habitatges

CASTELLÓ, 17 (EUROPA PRESS) – Un incendi declarat este dimecres en un edifici situat en el carrer Fernando el Catòlic de Castelló ha afectat a deu habitatges de dos blocs diferents. Nou d’un bloc i un d’un altre han sigut el punt de partida d’una emergència que ha comportat el reallotjament de 20 veïns. L’Ajuntament ha gestionat l’allotjament en un hotel, mentre que una fundació ha proporcionat un pis a uns altres deu veïns.

Segons ha informat el portaveu de l’equip de govern del consitori, Vicent Sales, «sortosament i gràcies a la ràpida intervenció de patrulles de la Policia Nacional i Policia Local, que estaven a la zona, la resposta va ser exemplar. Hi ha danys materials però apenes va haver ferits». L’origen del foc està en un celobert que connecta els dos blocs afectats, probablement a causa d’una càmera de poliuretà per a aïllar que va actuar com un efecte ximenera.

Les deu persones reallotjades pel servei social municipal han passat la nit a l’Hotel Jaume I. Quan el personal municipal va buscar solucions, es va decidir traslladar-los a l’Hotel Turcosa, on podran quedar-se fins al dimarts. Un dels casos a tindre en compte és el d’una família formada per pares i un xiquet, que requereix una solució provisional fins que els habitatges afectats sigan rehabilitats.

A més dels 20 reallotjats, la majoria de veïns afectats han comptat amb el suport de familiars i amics, que els han acollit en les seues cases.

El regidor ha comentat que els tècnics municipals estan revisant les 10 habitatges afectades per determinar si la seua estructura ha estat compromesa. Les assegurances també s’estan ocupant dels danys materials amb l’objectiu de facilitar la reconstrucció.

«El que va ocórrer és similar a un miracle», va afirmar el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá, qui va remarcar la importància de la ràpida actuació dels agents que van evacuar l’edifici amb extintors abans de l’arribada dels bombers. «Han realitzat una resposta extraordinària a l’emergència», va sentenciar.

Segons Ortolá, la Policia Científica està investigant les causes de l’incendi, que s’ha originat en el pati interior i s’ha propagat per la facena ventilada fins al terrat de l’edifici. Va afegir que durante els operatius de rescat, alguns bombers van acabar exhausts a causa de les dificultats per accedir a alguns habitatges. Només un va patir un cop de calor, però ja ha rebut l’alta.

A més, vehicles estacionats a la via pública han resultat afectats per la caiguda de material en combustió, especialment al carrer Maestro Ripollés. Els bombers també van intervenir en xalets unifamiliars pròxims per controlar el foc que va arribar fins a alguns jardins.

Últimes notícies

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.

Les víctimes de la DANA preparen noves accions legals després de la personació de Mazón

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que divendres detallaran noves iniciatives judicials després d’haver-se personat Carlos Mazón en la causa de Catarroja i de fer-se públics els missatges del grup de WhatsApp del Govern valencià el dia de la catàstrofe.

La compravenda d’habitatges baixa un 11,5 % en la Comunitat en l’inici de 2026

La compravenda d’habitatges en la Comunitat Valenciana ha baixat un 11,5 % en el primer trimestre de 2026, fins a 24.744 operacions, en línia amb la caiguda del mercat espanyol.

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.