La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha qualificat d’escàndal que dos diputats de Vox a Les Corts presumisquen d’usar informació privilegiada de la justícia i insulten una diputada socialista durant una comissió parlamentària, i ha avançat que el grup socialista està estudiant mesures per a exigir una investigació.
Els fets han tingut lloc este dimecres durant un recés de la Comissió d’Economia de Les Corts Valencianes. Mentres la sessió estava parada, als diputats de Vox David Muñoz i Jesús Albiol se’ls ha pogut sentir parlant perquè el micròfon de la taula continuava obert sense que ells ho saberen.
Segons ha relatat Bernabé i es veu al vídeo del canal de YouTube de Les Corts, els diputats comenten una possible informació reservada procedent de l’àmbit judicial. En la gravació es pot escoltar com diuen: ‘Què t’ha paregut l’ús d’informació privilegiada? Ningú ho sap, ho sé jo perquè m’ho ha dit la fiscal’.
A més d’estes al·lusions a una suposada informació privilegiada, en eixa mateixa conversa un dels diputats de Vox arriba a referir-se a la diputada socialista Alicia Andújar amb l’insult de ‘bruixa’, segons ha detallat la delegada del Govern.
Crítiques de Bernabé i possibles mesures del PSPV
Després de conéixer el contingut de la gravació, Pilar Bernabé ha atés els periodistes i ha carregat contra l’actitud dels representants de Vox. ‘Em pareix un escàndal esta manera de regodejar-se i fer ostentació de tindre informació privilegiada, bromejant sobre privilegis de connexions en una informació que no hauria de tindre’, ha manifestat.
La delegada del Govern ha assenyalat que el grup socialista a Les Corts està analitzant quines accions adoptarà per a depurar responsabilitats. Segons ha dit, estan estudiant mesures per a ‘arribar a les últimes conseqüències’, perquè considera que està en joc la confiança en el sistema judicial.
‘El més important és que la ciutadania puga confiar en la justícia’, ha remarcat Bernabé. En este sentit, ha advertit que ‘que un diputat de Vox presumisca i faça ostentació que té informació privilegiada de manera directa per part d’alguns membres de la justícia, com a mínim, mereix una investigació‘.
Bernabé també ha volgut destacar el to i el menyspreu cap a la diputada socialista. ‘Per no dir, a més, de quin és l’estil i la manera en què estos “señoros” es referixen a una diputada socialista’, ha criticat, abans de recordar que ‘després de parlar dels seus privilegis es permeten el luxe de dir-li bruixa a una diputada socialista de Les Corts Valencianes‘.
La delegada ha retret igualment el que considera una excusa entre els mateixos diputats de Vox. Segons ha contat, un d’ells tracta de restar importància als comentaris de l’altre dient que ‘diu les coses…’, però tot seguit manté l’insult a la parlamentària socialista.
Bernabé ha advertit que, segons ella, ‘eixa és la gent que cada dia diu que vol governar en este país’. I ha afegit: ‘Eixa (gent) que té uns privilegis, que ho han dit ells i que hauran d’explicar per què i de quina manera tenen eixos privilegis, que a més maltracta les dones de manera obscena’.
Davant les preguntes sobre la falta de cortesia parlamentària, la delegada ha sigut taxativa. Ha afirmat que, al seu juí, els diputats de Vox ‘no la tenen’ i que ‘el que tenen és que explicar quines són eixes connexions de privilegis que tenen els diputats de Vox respecte a algunes informacions que no haurien de tindre’.
El vídeo de la sessió, penjat al canal institucional de YouTube de Les Corts, ha permés comprovar literalment els comentaris captats pel micròfon obert. A partir d’esta gravació, el PSPV ha obert la porta a sol·licitar explicacions formals i a demanar una investigació sobre l’origen i l’abast d’eixa suposada informació privilegiada procedent de la justícia.







