ALACANT, 15 (EUROPA PRESS)
L’escriptor Jordi Colonques ha estat reconegut amb el Premi Enric Valor de Novel·la en Valencià corresponent a 2024 gràcies a la seua obra ‘Carnívora’, en una gala celebrada a l’Auditori Municipal de Castalla. Aquest premi, impulsat per la Diputació d’Alacant, té com a objectiu recolzar la literatura en valencià i promoure la riquesa lingüística i cultural de la Comunitat Valenciana.
La novel·la ‘Carnívora’ ha superat altres 15 treballs que van participar en el certamen. Segons les paraules del propi autor, Jordi Colonques, es tracta d’una novel·la de crònica social amb un marcat enfocament mediambiental, ambientada a València.
Definida com un thriller distòpic, ‘Carnívora’ explora les repercussions del canvi climàtic i altres problemàtiques socials entre les quals destaca una plaga d’insectes que afecta la població humana. Aquesta obra no només entrellaça entreteniment, sinó que també convida a la reflexió sobre la nostra relació amb el medi ambient.
Nascut a Castelló l’any 1976 i actualment establert a València, Jordi Colonques, qui ha obtingut el doctorat en Biologia, es va presentar al premi amb el pseudònim Silva. La seua trajectòria literària és destacable, amb un currículum que inclou múltiples premis i reconeixements, tal com ha ressaltat la Diputació d’Alacant.












