José Rafael García (IMEDMAR-UCV) rep el Trident d’Or de l’Acadèmia de les ciències subaqüàtiques

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Internacional de Ciències i Tècniques Subaqüàtiques (AIST) ha concedit el premi Trident d’Or al científic José Rafael García March, pertanyent a l’Institut d’Investigació al Medi Ambient i Ciència Marina (IMEDMAR) de la Universitat Catòlica de València (UCV), segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

El guardó, creat el 1960 i considerat el Nobel de les activitats subaqüàtiques, suposa un reconeixement a la trajectòria investigadora de García March, els seus estudis per a la conservació de la nacra en el Mediterrani des del 1993 i el seu recorregut com a director científic de diversos documentals submarins.

En guanyar el premi, l’investigador de la UCV ha adquirit també el títol d’acadèmic i pansa a formar part d’aquesta prestigiosa acadèmia internacional. En aquest sentit, García March considera un “honor” haver rebut el guardó, atorgat abans a grans exploradors i divulgadors científics com Jacques Cousteau o Sylvia Earl.

“M’alegra, sobretot, que el premi és un reconeixement al treball desenvolupat en l’IMEDMAR-UCV durant tots els anys; una labor que m’ha permès créixer professionalment dins d’un grup multidisplinar junt amb grans professionals i companys. Part del premi és, sens dubte, per a l’equip de l’IMEDMAR i també per a la Universitat Catòlica de València, que ha recolzat la investigació marina d’excel·lència que estem realitzant”, ha asseverat García March.

José Rafael García March és doctor en Biologia Marina per la Universitat de València i llicenciat en Ciències Biològiques. Després d’un període com a investigador del Programa Fulbright en la Universitat de Carolina del Nord a Chapel Hill (Estats Units), el 2012 s’incorpora a la Universitat Catòlica de València (UCV) com a coordinador científic de l’estació marina de l’IMEDMAR-UCV. Actualment és l’investigador principal del grup de recerca en Biologia Marina i professor d’Ecologia Marina en el grau en Ciències del Mar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.