José Rafael García (IMEDMAR-UCV) rep el Trident d’Or de l’Acadèmia de les ciències subaqüàtiques

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Internacional de Ciències i Tècniques Subaqüàtiques (AIST) ha concedit el premi Trident d’Or al científic José Rafael García March, pertanyent a l’Institut d’Investigació al Medi Ambient i Ciència Marina (IMEDMAR) de la Universitat Catòlica de València (UCV), segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

El guardó, creat el 1960 i considerat el Nobel de les activitats subaqüàtiques, suposa un reconeixement a la trajectòria investigadora de García March, els seus estudis per a la conservació de la nacra en el Mediterrani des del 1993 i el seu recorregut com a director científic de diversos documentals submarins.

En guanyar el premi, l’investigador de la UCV ha adquirit també el títol d’acadèmic i pansa a formar part d’aquesta prestigiosa acadèmia internacional. En aquest sentit, García March considera un «honor» haver rebut el guardó, atorgat abans a grans exploradors i divulgadors científics com Jacques Cousteau o Sylvia Earl.

«M’alegra, sobretot, que el premi és un reconeixement al treball desenvolupat en l’IMEDMAR-UCV durant tots els anys; una labor que m’ha permès créixer professionalment dins d’un grup multidisplinar junt amb grans professionals i companys. Part del premi és, sens dubte, per a l’equip de l’IMEDMAR i també per a la Universitat Catòlica de València, que ha recolzat la investigació marina d’excel·lència que estem realitzant», ha asseverat García March.

José Rafael García March és doctor en Biologia Marina per la Universitat de València i llicenciat en Ciències Biològiques. Després d’un període com a investigador del Programa Fulbright en la Universitat de Carolina del Nord a Chapel Hill (Estats Units), el 2012 s’incorpora a la Universitat Catòlica de València (UCV) com a coordinador científic de l’estació marina de l’IMEDMAR-UCV. Actualment és l’investigador principal del grup de recerca en Biologia Marina i professor d’Ecologia Marina en el grau en Ciències del Mar.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU