José Rafael García (IMEDMAR-UCV) rep el Trident d’Or de l’Acadèmia de les ciències subaqüàtiques

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Internacional de Ciències i Tècniques Subaqüàtiques (AIST) ha concedit el premi Trident d’Or al científic José Rafael García March, pertanyent a l’Institut d’Investigació al Medi Ambient i Ciència Marina (IMEDMAR) de la Universitat Catòlica de València (UCV), segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

El guardó, creat el 1960 i considerat el Nobel de les activitats subaqüàtiques, suposa un reconeixement a la trajectòria investigadora de García March, els seus estudis per a la conservació de la nacra en el Mediterrani des del 1993 i el seu recorregut com a director científic de diversos documentals submarins.

En guanyar el premi, l’investigador de la UCV ha adquirit també el títol d’acadèmic i pansa a formar part d’aquesta prestigiosa acadèmia internacional. En aquest sentit, García March considera un «honor» haver rebut el guardó, atorgat abans a grans exploradors i divulgadors científics com Jacques Cousteau o Sylvia Earl.

«M’alegra, sobretot, que el premi és un reconeixement al treball desenvolupat en l’IMEDMAR-UCV durant tots els anys; una labor que m’ha permès créixer professionalment dins d’un grup multidisplinar junt amb grans professionals i companys. Part del premi és, sens dubte, per a l’equip de l’IMEDMAR i també per a la Universitat Catòlica de València, que ha recolzat la investigació marina d’excel·lència que estem realitzant», ha asseverat García March.

José Rafael García March és doctor en Biologia Marina per la Universitat de València i llicenciat en Ciències Biològiques. Després d’un període com a investigador del Programa Fulbright en la Universitat de Carolina del Nord a Chapel Hill (Estats Units), el 2012 s’incorpora a la Universitat Catòlica de València (UCV) com a coordinador científic de l’estació marina de l’IMEDMAR-UCV. Actualment és l’investigador principal del grup de recerca en Biologia Marina i professor d’Ecologia Marina en el grau en Ciències del Mar.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU