José Rafael García (IMEDMAR-UCV) rep el Trident d’Or de l’Acadèmia de les ciències subaqüàtiques

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Internacional de Ciències i Tècniques Subaqüàtiques (AIST) ha concedit el premi Trident d’Or al científic José Rafael García March, pertanyent a l’Institut d’Investigació al Medi Ambient i Ciència Marina (IMEDMAR) de la Universitat Catòlica de València (UCV), segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

El guardó, creat el 1960 i considerat el Nobel de les activitats subaqüàtiques, suposa un reconeixement a la trajectòria investigadora de García March, els seus estudis per a la conservació de la nacra en el Mediterrani des del 1993 i el seu recorregut com a director científic de diversos documentals submarins.

En guanyar el premi, l’investigador de la UCV ha adquirit també el títol d’acadèmic i pansa a formar part d’aquesta prestigiosa acadèmia internacional. En aquest sentit, García March considera un «honor» haver rebut el guardó, atorgat abans a grans exploradors i divulgadors científics com Jacques Cousteau o Sylvia Earl.

«M’alegra, sobretot, que el premi és un reconeixement al treball desenvolupat en l’IMEDMAR-UCV durant tots els anys; una labor que m’ha permès créixer professionalment dins d’un grup multidisplinar junt amb grans professionals i companys. Part del premi és, sens dubte, per a l’equip de l’IMEDMAR i també per a la Universitat Catòlica de València, que ha recolzat la investigació marina d’excel·lència que estem realitzant», ha asseverat García March.

José Rafael García March és doctor en Biologia Marina per la Universitat de València i llicenciat en Ciències Biològiques. Després d’un període com a investigador del Programa Fulbright en la Universitat de Carolina del Nord a Chapel Hill (Estats Units), el 2012 s’incorpora a la Universitat Catòlica de València (UCV) com a coordinador científic de l’estació marina de l’IMEDMAR-UCV. Actualment és l’investigador principal del grup de recerca en Biologia Marina i professor d’Ecologia Marina en el grau en Ciències del Mar.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.