19.8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

José Rafael García (IMEDMAR-UCV) rep el Trident d’Or de l’Acadèmia de les ciències subaqüàtiques

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Acadèmia Internacional de Ciències i Tècniques Subaqüàtiques (AIST) ha concedit el premi Trident d’Or al científic José Rafael García March, pertanyent a l’Institut d’Investigació al Medi Ambient i Ciència Marina (IMEDMAR) de la Universitat Catòlica de València (UCV), segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

El guardó, creat el 1960 i considerat el Nobel de les activitats subaqüàtiques, suposa un reconeixement a la trajectòria investigadora de García March, els seus estudis per a la conservació de la nacra en el Mediterrani des del 1993 i el seu recorregut com a director científic de diversos documentals submarins.

En guanyar el premi, l’investigador de la UCV ha adquirit també el títol d’acadèmic i pansa a formar part d’aquesta prestigiosa acadèmia internacional. En aquest sentit, García March considera un “honor” haver rebut el guardó, atorgat abans a grans exploradors i divulgadors científics com Jacques Cousteau o Sylvia Earl.

“M’alegra, sobretot, que el premi és un reconeixement al treball desenvolupat en l’IMEDMAR-UCV durant tots els anys; una labor que m’ha permès créixer professionalment dins d’un grup multidisplinar junt amb grans professionals i companys. Part del premi és, sens dubte, per a l’equip de l’IMEDMAR i també per a la Universitat Catòlica de València, que ha recolzat la investigació marina d’excel·lència que estem realitzant”, ha asseverat García March.

José Rafael García March és doctor en Biologia Marina per la Universitat de València i llicenciat en Ciències Biològiques. Després d’un període com a investigador del Programa Fulbright en la Universitat de Carolina del Nord a Chapel Hill (Estats Units), el 2012 s’incorpora a la Universitat Catòlica de València (UCV) com a coordinador científic de l’estació marina de l’IMEDMAR-UCV. Actualment és l’investigador principal del grup de recerca en Biologia Marina i professor d’Ecologia Marina en el grau en Ciències del Mar.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.