Una jutgessa de Tenerife permet que una mare no vacune el seu fill per trobar-ne “més riscos que beneficis”

La mare d’un adolescent ha aconseguit que una jutgessa de Tenerife li done la raó per a no vacunar el seu fill de 15 anys, en contra de la seua pròpia voluntat i de la del seu pare que estaven a favor de la inoculació.

La titular del jutjat canari ha resolt a favor de la demandant que reclamava el seu dret a no injectar-li la vacuna contra la covid al seu primogènit. La magistrada ha fallat que la vacunació ha d’anar “precedida d’una ponderació de riscos/beneficis” i en aquest cas troba que el “possible benefici és molt escàs” i els possibles efectes adversos “molt superiors”.

És la primera sentència, a la qual ha tingut accés EFE, que dictamina en favor de les tesis antivacunes, ja que fins ara en altres casos similars els jutges havien sentenciat en pro de la vacunació.

Malgrat que pare i fill es mostraven partidaris de l’antídot, perquè el consideren “fiable” i que era “bona per a protegir-lo”, la sentència ha recolzat els arguments de la mare que va aportar un estudi de la Universitat Carlos III i el testimoni d’un doctor en ciències químiques.

“És difícil, per no dir impossible, posar en una balança els efectes adversos a mitjà o llarg termini de la vacuna de la covid, quan els mateixos són desconeguts en el moment actual”, argumenta la jutgessa.

Al que la magistrada afegeix la jurisprudència de condemnes contra les farmacèutiques i administracions públiques per “pels efectes adversos de vacunes o medicaments que han aparegut temps després de la seua ingesta o inoculació o que anys després s’ha determinat la seua relació de causalitat amb el fàrmac ingerit anys arrere”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.