Una jutgessa de Tenerife permet que una mare no vacune el seu fill per trobar-ne “més riscos que beneficis”

La mare d’un adolescent ha aconseguit que una jutgessa de Tenerife li done la raó per a no vacunar el seu fill de 15 anys, en contra de la seua pròpia voluntat i de la del seu pare que estaven a favor de la inoculació.

La titular del jutjat canari ha resolt a favor de la demandant que reclamava el seu dret a no injectar-li la vacuna contra la covid al seu primogènit. La magistrada ha fallat que la vacunació ha d’anar «precedida d’una ponderació de riscos/beneficis» i en aquest cas troba que el «possible benefici és molt escàs» i els possibles efectes adversos «molt superiors».

És la primera sentència, a la qual ha tingut accés EFE, que dictamina en favor de les tesis antivacunes, ja que fins ara en altres casos similars els jutges havien sentenciat en pro de la vacunació.

Malgrat que pare i fill es mostraven partidaris de l’antídot, perquè el consideren «fiable» i que era «bona per a protegir-lo», la sentència ha recolzat els arguments de la mare que va aportar un estudi de la Universitat Carlos III i el testimoni d’un doctor en ciències químiques.

«És difícil, per no dir impossible, posar en una balança els efectes adversos a mitjà o llarg termini de la vacuna de la covid, quan els mateixos són desconeguts en el moment actual», argumenta la jutgessa.

Al que la magistrada afegeix la jurisprudència de condemnes contra les farmacèutiques i administracions públiques per «pels efectes adversos de vacunes o medicaments que han aparegut temps després de la seua ingesta o inoculació o que anys després s’ha determinat la seua relació de causalitat amb el fàrmac ingerit anys arrere».

Últimes notícies

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.

El Llevant fa història al Ciutat amb sis triomfs seguits a Primera

El Llevant ha encadenat per primera vegada sis victòries consecutives al Ciutat de València en Primera Divisió, després de golejar el Betis per 5-2 en l’estrena de la temporada 26-27 com a local.

Intervinguts més de 3.000 productes falsificats al port d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha intervingut més de 3.000 productes falsificats, valorats en 120.000 euros, en un operatiu contra el top manta al port. L’actuació, coordinada amb la Policia Portuària, ha acabat amb diligències penals contra tres persones per delicte contra la propietat industrial.

L’alerta d’Europol sobre robatoris a museus va arribar al MUVI un dia després del saqueig del Tresor de Villena

L’informe d’Europol sobre l’augment de robatoris violents a museus europeus va entrar al correu del Museu de Villena un dia després del robatori del Tresor de Villena, segons el registre de correus i la Conselleria de Cultura.