12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La Diputació de València millorarà la connexió de Faura amb la zona residencial de Sagunt

La Diputació de València ha redactat ja el projecte de condicionament i millora del Camí de Faura a Sagunt, que se sotmetrà a informació pública en pròximes dates.

Es tracta d’una actuació emmarcada en la primera fase del Pla de Millora de Camins d’Interés Territorial, dut a terme per l’àrea de Carreteres que dirigix la vicepresidenta segona Reme Mazzolari.

La millora se centra en un trajecte de prop de quatre quilòmetres que va des de Faura fins a la zona residencial de Sagunt, afectant també el terme municipal de Benifairó de les Valls, a la comarca de Camp de Morvedre.

Facilitar la connexió de nuclis de població és un dels criteris de pes per a valorar la intervenció de l’àrea de Carreteres en els camins de domini públic, en els quals estem posant el focus després d’escoltar les demandes d’alcaldes i alcaldesses”, explica la diputada de Carreteres.

En este sentit, Mazzolari destaca que “la primera fase del Pla de Millora de Camins d’Interés Territorial ja està plenament operativa, amb algunes intervencions ja finalitzades, i altres seguint els processos previs a l’inici de les obres”.

“De manera paral·lela -continua la també vicepresidenta segona de la Diputació- els tècnics de l’àrea de Carreteres estan inventariant la xarxa de camins de domini públic per a condicionar aquells que tinguen un especial interés per als municipis, que són els que tenen la titularitat d’estes vies”.

Actuacions

El Camí de Faura a Sagunt, que es dividix en dos trams a causa del pas de la A-7 i l’AP-7, presenta un ferm en mal estat, sots, absència de cunetes, problemes de drenatge i falta de senyalització. Per tot això, les obres consistixen en la renovació del ferm en tot el recorregut, emprant per a això materials que reduïxen significativament l’impacte mediambiental. També es procedirà a la neteja de les vores i la vegetació del camí.

A més es duran a terme actuacions per a millorar el drenatge superficial en els encreuaments del camí amb els barrancs de la Rodana i del Pillet, mitjançant l’execució de guals inundables de formigó. Finalment, s’incrementarà la senyalització vertical, les marques viàries i la dotació d’elements d’abalisament necessaris, amb l’objectiu d’augmentar la seguretat dels usuaris del camí.

El pressupost destinat per la Diputació de València per a estos treballs ascendix a 590.000 euros, amb un termini d’execució estimat de 5 mesos.

Últimes notícies

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.

El Llevant sondeja el mercat d’extrems a l’espera de l’anàlisi de Luís Castro

Cuer en l'aturada nadalenca, el Llevant explora reforços de banda per a gener i supedita les decisions al diagnòstic de Luís Castro.

Ferrero, sobre la seua ruptura amb Alcaraz: ‘Estic dolgut però tranquil per haver fet els deures’

Juan Carlos Ferrero admet que la separació amb Carlos Alcaraz li deixa 'dolgut', però amb la tranquil·litat d'haver complit els objectius. No tanca la porta a tornar a treballar amb el murcià i confia que el canvi no afecte el seu rendiment.

el Japó es rendix davant les slippers valencianes amb sola de pneumàtic i ressons venecians

La firma Muné ha adaptat el calçat venecià a unes slippers amb sola de pneumàtic reciclat i plantilla de gel, i ha aconseguit obrir mercat al Japó amb un punt fix en Aichi.

Nit de Nadal amb cels coberts i ruixats en la Comunitat Valenciana

La Nit de Nadal arriba en la Comunitat Valenciana amb cels molt nuvolosos i ruixats, més probables i localment moderats en el litoral sud de València i el nord d'Alacant. Les mínimes baixen de manera lleugera i s'esperen gelades febles a l'interior, amb vent que rolará a nord en les hores centrals.

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.