La Diputació de València millorarà la connexió de Faura amb la zona residencial de Sagunt

La Diputació de València ha redactat ja el projecte de condicionament i millora del Camí de Faura a Sagunt, que se sotmetrà a informació pública en pròximes dates.

Es tracta d’una actuació emmarcada en la primera fase del Pla de Millora de Camins d’Interés Territorial, dut a terme per l’àrea de Carreteres que dirigix la vicepresidenta segona Reme Mazzolari.

La millora se centra en un trajecte de prop de quatre quilòmetres que va des de Faura fins a la zona residencial de Sagunt, afectant també el terme municipal de Benifairó de les Valls, a la comarca de Camp de Morvedre.

Facilitar la connexió de nuclis de població és un dels criteris de pes per a valorar la intervenció de l’àrea de Carreteres en els camins de domini públic, en els quals estem posant el focus després d’escoltar les demandes d’alcaldes i alcaldesses”, explica la diputada de Carreteres.

En este sentit, Mazzolari destaca que “la primera fase del Pla de Millora de Camins d’Interés Territorial ja està plenament operativa, amb algunes intervencions ja finalitzades, i altres seguint els processos previs a l’inici de les obres”.

“De manera paral·lela -continua la també vicepresidenta segona de la Diputació- els tècnics de l’àrea de Carreteres estan inventariant la xarxa de camins de domini públic per a condicionar aquells que tinguen un especial interés per als municipis, que són els que tenen la titularitat d’estes vies”.

Actuacions

El Camí de Faura a Sagunt, que es dividix en dos trams a causa del pas de la A-7 i l’AP-7, presenta un ferm en mal estat, sots, absència de cunetes, problemes de drenatge i falta de senyalització. Per tot això, les obres consistixen en la renovació del ferm en tot el recorregut, emprant per a això materials que reduïxen significativament l’impacte mediambiental. També es procedirà a la neteja de les vores i la vegetació del camí.

A més es duran a terme actuacions per a millorar el drenatge superficial en els encreuaments del camí amb els barrancs de la Rodana i del Pillet, mitjançant l’execució de guals inundables de formigó. Finalment, s’incrementarà la senyalització vertical, les marques viàries i la dotació d’elements d’abalisament necessaris, amb l’objectiu d’augmentar la seguretat dels usuaris del camí.

El pressupost destinat per la Diputació de València per a estos treballs ascendix a 590.000 euros, amb un termini d’execució estimat de 5 mesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.