17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

La federació veïnal rebutja el soterrament ‘parcial’ de Serrería perquè ‘no repara els danys’ a la Punta

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Federació d’Associacions Veïnals de València (FAAVV) ha mostrat el seu desacord amb l’acord aconseguit pel Ministeri de Transports i l’Ajuntament de València per a les vies de Serrería, ja que “implicaria escollir l’opció parcial de soterrament de les vies de Serrería excloent la reunificació de la Punta”.

La presidenta de la FAAVV, María José Broseta, considera que “el soterrament parcial no repara cap dels danys causats a La Punta, sacrificant de nou a tota esta zona i mantenint la situació de bretxa a la ciutat”.

La federació ha exposat, en un comunicat, que el projecte soterraría el passatge ferroviari des de la ubicació actual del túnel fins a un punt entre la nova llera del Turia i l’autopista CV-500 en direcció al Saler, a l’entorn de Moreres a l’entrada de Natzaret.

La FAAVV considera que impedix reunificar La Punta. En paraules de Broseta, “el camí de la Punta al mar arranca des del carrer Jesús Morante i Borràs i ho tallen les vies del tren; una passarel·la de ferro quasi impracticable ‘salva’ les vies i continua a l’altre costat en direcció a les cases dels reallotjaments de la ZAL”.

Broseta ha insistit que “esta és una qüestió que afecta al conjunt de la ciutat i que és decisiva per a dur a terme una vertadera vertebració del territori; no es pot optar per tant per una solució intermitja que no aborda el problema i que no atén a una reivindicació veïnal històrica que s’arrossega ja des de fa quaranta anys”, ha dit la portaveu del moviment veïnal organitzat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat completarà a la primavera totes les obres locals després de la dana

Vicente Martínez Mus ha avançat que a la primavera conclourà el 100% de les obres locals després de la dana, i que el Consell anirà a la comissió amb una postura reivindicativa i de lleialtat institucional. A més, negocia amb València una nova estació d'autobusos amb dos ubicacions.

El València firma la seua tercera porteria a zero fora i iguala la marca de 23-24

El València va guanyar 0-2 el derbi enfront del Llevant i va encadenar la seua tercera porteria a zero com a visitant del curs, un registre que iguala la seua millor marca recent.

Pérez Llorca abordarà la vivenda pública d’Alacant i la continuïtat del Consell en la seua primera sessió de control

Pérez Llorca se sotmetrà esta setmana a la seua primera sessió de control en Les Corts, avançada al dimecres. PSOE, Compromís i Vox marcaran els focus del debat.

Presó per cultivar quasi un miler de plantes de marihuana en una vivenda de Bétera

Un home de 41 anys ha sigut detingut després de localitzar-se 997 plantes de marihuana a la seua casa de Bétera. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en vivendes socials del barri de Miguel Hernández, avivat pel vent. L'Ajuntament ha coordinat reallotjaments i ajuda bàsica mentres els servicis d'emergència han desplegat un ampli operatiu

El vent seguix este dilluns en la Comunitat Valenciana amb ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana encara un dilluns ventós, amb intervals nuvolosos, ratxes molt fortes a l'interior i temperatures en ascens. El dimarts es preveu ambient més buidat i continuarà el ponent, amb ratxes intenses a l'interior al matí.

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.