La federació veïnal rebutja el soterrament ‘parcial’ de Serrería perquè ‘no repara els danys’ a la Punta

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Federació d’Associacions Veïnals de València (FAAVV) ha mostrat el seu desacord amb l’acord aconseguit pel Ministeri de Transports i l’Ajuntament de València per a les vies de Serrería, ja que «implicaria escollir l’opció parcial de soterrament de les vies de Serrería excloent la reunificació de la Punta».

La presidenta de la FAAVV, María José Broseta, considera que «el soterrament parcial no repara cap dels danys causats a La Punta, sacrificant de nou a tota esta zona i mantenint la situació de bretxa a la ciutat».

La federació ha exposat, en un comunicat, que el projecte soterraría el passatge ferroviari des de la ubicació actual del túnel fins a un punt entre la nova llera del Turia i l’autopista CV-500 en direcció al Saler, a l’entorn de Moreres a l’entrada de Natzaret.

La FAAVV considera que impedix reunificar La Punta. En paraules de Broseta, «el camí de la Punta al mar arranca des del carrer Jesús Morante i Borràs i ho tallen les vies del tren; una passarel·la de ferro quasi impracticable ‘salva’ les vies i continua a l’altre costat en direcció a les cases dels reallotjaments de la ZAL».

Broseta ha insistit que «esta és una qüestió que afecta al conjunt de la ciutat i que és decisiva per a dur a terme una vertadera vertebració del territori; no es pot optar per tant per una solució intermitja que no aborda el problema i que no atén a una reivindicació veïnal històrica que s’arrossega ja des de fa quaranta anys», ha dit la portaveu del moviment veïnal organitzat.

Últimes notícies

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.