19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

La federació veïnal rebutja el soterrament ‘parcial’ de Serrería perquè ‘no repara els danys’ a la Punta

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Federació d’Associacions Veïnals de València (FAAVV) ha mostrat el seu desacord amb l’acord aconseguit pel Ministeri de Transports i l’Ajuntament de València per a les vies de Serrería, ja que “implicaria escollir l’opció parcial de soterrament de les vies de Serrería excloent la reunificació de la Punta”.

La presidenta de la FAAVV, María José Broseta, considera que “el soterrament parcial no repara cap dels danys causats a La Punta, sacrificant de nou a tota esta zona i mantenint la situació de bretxa a la ciutat”.

La federació ha exposat, en un comunicat, que el projecte soterraría el passatge ferroviari des de la ubicació actual del túnel fins a un punt entre la nova llera del Turia i l’autopista CV-500 en direcció al Saler, a l’entorn de Moreres a l’entrada de Natzaret.

La FAAVV considera que impedix reunificar La Punta. En paraules de Broseta, “el camí de la Punta al mar arranca des del carrer Jesús Morante i Borràs i ho tallen les vies del tren; una passarel·la de ferro quasi impracticable ‘salva’ les vies i continua a l’altre costat en direcció a les cases dels reallotjaments de la ZAL”.

Broseta ha insistit que “esta és una qüestió que afecta al conjunt de la ciutat i que és decisiva per a dur a terme una vertadera vertebració del territori; no es pot optar per tant per una solució intermitja que no aborda el problema i que no atén a una reivindicació veïnal històrica que s’arrossega ja des de fa quaranta anys”, ha dit la portaveu del moviment veïnal organitzat.

Últimes notícies

Abaten al senglar colat en el metre de València després de quasi tres hores de persecució

Un senglar que s'ha internat en els túnels del metre de València ha sigut abatut després de quasi tres hores de busca. L1 i L2 han registrat retards temporals.

Països Baixos remunta 3-4 i amarga el debut d’Espanya en la Pro League de València

Espanya es va avançar 2-0 amb eficàcia a pilota parada, però Països Baixos va voltejar després del descans. Un gol anul·lat i una miqueta tardà van deixar el 3-4 definitiu.

La borrasca Leonardo complica l’aeroport de Màlaga amb desviaments i cancel·lacions

La borrasca Leonardo està complicant el trànsit aeri a Andalusia: s'han desviat tres arribades a Màlaga i s'han cancel·lat enllaços amb Berlín i Madrid. S'esperen retards per vent creuat i ajustos de seguretat.

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.

Aemet eleva a taronja l’avís a Alacant per fenòmens costaners

Aemet ha elevat a taronja l'avís a Alacant per fenòmens costaners este dijous, amb vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de fins a 3 metres. La resta de províncies manté avisos grocs per vent i la costa d'Alacant repetirà nivell groc el divendres a la vesprada.

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.