La Generalitat manté les rebaixes i gratuïtat en el transport fins al 30 juny encara que el Govern no ho cofinance

Insta al Govern central a aprovar un decret específic per a esta mesura

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat hui dijous que la Generalitat “manté el full de ruta marcat” i estendrà fins al 30 de juny la rebaixa general del 50% del transport públic autonòmic i la gratuïtat per a joves, fins i tot si el Govern central deixa de cofinançar la mesura.

Martínez Mus s’ha pronunciat d’esta manera, abans de participar en la junta rectora de l’Albufera Al Palmar, un dia després de la derogació en el Congrés del decret llei ‘ómnibus’ amb el rebuig de Junts, PP i Vox, que incloïa les ajudes al transport.

El conseller ha assenyalat que el govern valencià va prendre la decisió de prorrogar la gratuïtat i les rebaixes en el transport i manté la seua previsió de portar-les al ple del Consell dimarts que ve, “prorrogar les mesures fins al 30 de juny i després ja marcar un rumb per a la continuïtat de com havia de ser a partir del dia 1 de juliol”. “No podem canviar de rumb en estos moments” i “no hem canviat per res la nostra agenda”, ha subratllat.

Així mateix, ha instat al Govern central a fer “el que ha de fer, que és traure un decret separat en les ajudes de transport, aprovar-ho ràpidament i continuar tots en la línia de treball que portàvem”.

La Generalitat estima que la gratuïtat per a joves afecta a prop de mig milió de persones menors de 31 anys, mentre que els descomptes arriben a totes les persones usuàries del TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrovalencia, Metrobús i autobusos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.

Denuncien a un coordinador de seguretat per no auxiliar a un vigilant amb símptomes d’infart en FGV

Alternativa Sindical denúncia a un coordinador de seguretat d'FGV per una presumpta omision de socors a un vigilant que sufria sintomas d'infart en el lloc de comandament de València.

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.