13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Generalitat manté les rebaixes i gratuïtat en el transport fins al 30 juny encara que el Govern no ho cofinance

Insta al Govern central a aprovar un decret específic per a esta mesura

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat hui dijous que la Generalitat “manté el full de ruta marcat” i estendrà fins al 30 de juny la rebaixa general del 50% del transport públic autonòmic i la gratuïtat per a joves, fins i tot si el Govern central deixa de cofinançar la mesura.

Martínez Mus s’ha pronunciat d’esta manera, abans de participar en la junta rectora de l’Albufera Al Palmar, un dia després de la derogació en el Congrés del decret llei ‘ómnibus’ amb el rebuig de Junts, PP i Vox, que incloïa les ajudes al transport.

El conseller ha assenyalat que el govern valencià va prendre la decisió de prorrogar la gratuïtat i les rebaixes en el transport i manté la seua previsió de portar-les al ple del Consell dimarts que ve, “prorrogar les mesures fins al 30 de juny i després ja marcar un rumb per a la continuïtat de com havia de ser a partir del dia 1 de juliol”. “No podem canviar de rumb en estos moments” i “no hem canviat per res la nostra agenda”, ha subratllat.

Així mateix, ha instat al Govern central a fer “el que ha de fer, que és traure un decret separat en les ajudes de transport, aprovar-ho ràpidament i continuar tots en la línia de treball que portàvem”.

La Generalitat estima que la gratuïtat per a joves afecta a prop de mig milió de persones menors de 31 anys, mentre que els descomptes arriben a totes les persones usuàries del TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrovalencia, Metrobús i autobusos.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.