La Generalitat manté les rebaixes i gratuïtat en el transport fins al 30 juny encara que el Govern no ho cofinance

Insta al Govern central a aprovar un decret específic per a esta mesura

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat hui dijous que la Generalitat “manté el full de ruta marcat” i estendrà fins al 30 de juny la rebaixa general del 50% del transport públic autonòmic i la gratuïtat per a joves, fins i tot si el Govern central deixa de cofinançar la mesura.

Martínez Mus s’ha pronunciat d’esta manera, abans de participar en la junta rectora de l’Albufera Al Palmar, un dia després de la derogació en el Congrés del decret llei ‘ómnibus’ amb el rebuig de Junts, PP i Vox, que incloïa les ajudes al transport.

El conseller ha assenyalat que el govern valencià va prendre la decisió de prorrogar la gratuïtat i les rebaixes en el transport i manté la seua previsió de portar-les al ple del Consell dimarts que ve, “prorrogar les mesures fins al 30 de juny i després ja marcar un rumb per a la continuïtat de com havia de ser a partir del dia 1 de juliol”. “No podem canviar de rumb en estos moments” i “no hem canviat per res la nostra agenda”, ha subratllat.

Així mateix, ha instat al Govern central a fer “el que ha de fer, que és traure un decret separat en les ajudes de transport, aprovar-ho ràpidament i continuar tots en la línia de treball que portàvem”.

La Generalitat estima que la gratuïtat per a joves afecta a prop de mig milió de persones menors de 31 anys, mentre que els descomptes arriben a totes les persones usuàries del TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrovalencia, Metrobús i autobusos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.