La Generalitat manté les rebaixes i gratuïtat en el transport fins al 30 juny encara que el Govern no ho cofinance

Insta al Govern central a aprovar un decret específic per a esta mesura

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat hui dijous que la Generalitat «manté el full de ruta marcat» i estendrà fins al 30 de juny la rebaixa general del 50% del transport públic autonòmic i la gratuïtat per a joves, fins i tot si el Govern central deixa de cofinançar la mesura.

Martínez Mus s’ha pronunciat d’esta manera, abans de participar en la junta rectora de l’Albufera Al Palmar, un dia després de la derogació en el Congrés del decret llei ‘ómnibus’ amb el rebuig de Junts, PP i Vox, que incloïa les ajudes al transport.

El conseller ha assenyalat que el govern valencià va prendre la decisió de prorrogar la gratuïtat i les rebaixes en el transport i manté la seua previsió de portar-les al ple del Consell dimarts que ve, «prorrogar les mesures fins al 30 de juny i després ja marcar un rumb per a la continuïtat de com havia de ser a partir del dia 1 de juliol». «No podem canviar de rumb en estos moments» i «no hem canviat per res la nostra agenda», ha subratllat.

Així mateix, ha instat al Govern central a fer «el que ha de fer, que és traure un decret separat en les ajudes de transport, aprovar-ho ràpidament i continuar tots en la línia de treball que portàvem».

La Generalitat estima que la gratuïtat per a joves afecta a prop de mig milió de persones menors de 31 anys, mentre que els descomptes arriben a totes les persones usuàries del TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrovalencia, Metrobús i autobusos.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.