17.5 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

La Generalitat manté les rebaixes i gratuïtat en el transport fins al 30 juny encara que el Govern no ho cofinance

Insta al Govern central a aprovar un decret específic per a esta mesura

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha explicat hui dijous que la Generalitat “manté el full de ruta marcat” i estendrà fins al 30 de juny la rebaixa general del 50% del transport públic autonòmic i la gratuïtat per a joves, fins i tot si el Govern central deixa de cofinançar la mesura.

Martínez Mus s’ha pronunciat d’esta manera, abans de participar en la junta rectora de l’Albufera Al Palmar, un dia després de la derogació en el Congrés del decret llei ‘ómnibus’ amb el rebuig de Junts, PP i Vox, que incloïa les ajudes al transport.

El conseller ha assenyalat que el govern valencià va prendre la decisió de prorrogar la gratuïtat i les rebaixes en el transport i manté la seua previsió de portar-les al ple del Consell dimarts que ve, “prorrogar les mesures fins al 30 de juny i després ja marcar un rumb per a la continuïtat de com havia de ser a partir del dia 1 de juliol”. “No podem canviar de rumb en estos moments” i “no hem canviat per res la nostra agenda”, ha subratllat.

Així mateix, ha instat al Govern central a fer “el que ha de fer, que és traure un decret separat en les ajudes de transport, aprovar-ho ràpidament i continuar tots en la línia de treball que portàvem”.

La Generalitat estima que la gratuïtat per a joves afecta a prop de mig milió de persones menors de 31 anys, mentre que els descomptes arriben a totes les persones usuàries del TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrovalencia, Metrobús i autobusos.

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.