La Generalitat vol més turisme experiencial a l’interior per a desestacionalitzar la demanda

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La secretària autonòmica de Turisme, Cristina Moreno, ha advocat el dimecres per fomentar el turisme experiencial amb propostes de valor diferencial en zones rurals de la Comunitat Valenciana per a atraure una demanda més diversificada i desestacionalitzada.

«L’objectiu de la Generalitat és reforçar l’oferta de producte per a distribuir la demanda, també cap a l’interior», ha explicat. De fet, ha recordat que la Comunitat Valencià compte ja amb un important nombre de productes, alguns tan consolidats com el MICE, el golf o la gastronomia, i uns altres com l’enoturisme, el turisme actiu, cicloturisme o l’ecoturisme, que «ens aporten un valor singular i atractiu per al turista actual».

Així s’ha pronunciat en l’obertura de les jornades de treball del projecte Retturn, finançat amb fons europeus Next Generation a través del programa Experiències Turisme Espanya. Un acte organitzat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) juntament amb altres cinc federacions territorials de municipis, informa la Generalitat.

La secretària autonòmica ha destacat que el projecte Retturn, que impulsa l’engegada d’experiències turístiques en el territori, sobretot en les zones rurals, «encaixa a la perfecció» amb l’estratègia de Turisme Comunitat Valenciana.

És alguna cosa que ha relacionat amb els 61 plans de sostenibilitat que estan en marxa al llarg de la Comunitat Valenciana, que suposaran una inversió de 170 milions d’euros procedents de fons Next Generation abans del 2026.

«Parlar de sostenibilitat és parlar de territori, de medi ambient, d’adaptació al canvi climàtic, de l’ús d’energies renovables, de l’estalvi d’aigua, de ser més accessibles, i més tecnològics», però, sobretot, de «ser respectuosos amb el nostre entorn i amb els qui ens visiten», ha manifestat.

Durant dos dies, les sessions reunixen a representants de federacions, tant tècnics com a polítics, amb els quals avançar en el desplegament d’un projecte que perseguix innovar i transformar el concepte de turisme rural. Aquesta iniciativa se centra a donar resposta a la gran problemàtica de la pèrdua del patrimoni immaterial generat principalment per la despoblació de les zones rurals.

Retturn pretén oferir l’oportunitat de viure experiències turístiques úniques i arrelades al territori, desplegant «un món de sensacions i emocions des de la reivindicació de la realitat dels nostres pobles». Esta «primera aventura» s’ha apostat pel desenvolupament de 18 experiències pilot radicades en sis comunitats: Andalusia, Aragó, Canàries, Extremadura, Galícia i Comunitat Valenciana.

En l’acte d’obertura de les jornades han participat el director general d’Administració Local, José Antonio Redorat; la presidenta de la FVMP, Rocío Cortés, i la secretària general de la Federació Andalusa de Municipis i Províncies, Yolanda Sáez.

Últimes notícies

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.

Mazzolari diu que només va saber pel telenotícies que s’havia convocat el Cecopi

La diputada de Carreteres Reme Mazzolari ha declarat que va saber de la convocatòria del Cecopi per les notícies i nega haver parlat aquell dia amb l’exalcaldessa de Chiva, amb qui només va intercanviar missatges i àudios per Whatsapp.