La mare acusada de matar al seu fill de dos anys a Bigastre reconix el crim encara que diu que s’havia drogat

Fiscalia demana presó permanent revisable per assassinat i 33 anys per maltractament i lesions al xiquet i al seu germà bessó

ELX, 16 (EUROPA PRESS)

La mare acusada de matar al seu fill de dos anys, de nom Daniel, en un habitatge de Bigastre l’11 de juny del 2022 ha reconegut este fet i que, a més, va exercir violència física i va colpejar en reiterades ocasions a aquest xiquet i al seu germà bessó.

La dona s’ha assegut este dilluns davant d’un jurat popular en la Secció Setena de l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx, per un crim pel qual el ministeri fiscal reclama presó permanent revisable per assassinat i 33 anys de presó per maltractament habitual i lesions. També li demanen indemnitzacions de 100.000 euros per a cadascun dels germans de Daniel: el seu bessó (per al qual reclama altres 10.000 euros més) i una xiqueta que llavors tenia vuit anys, fruit d’una relació anterior.

Els fets es remunten a la nit de l’11 de juny del 2022, quan, segons el ministeri públic, la processada va tornar a la seua casa després de jugar en el parc amb els seus dos fills bessons i, mentre un estava ficat al llit en el llit, va agafar a l’altre del coll i va pressionar fins que ho va escanyar.

Així mateix, els nou membres del jurat popular hauran de determinar si, amb anterioritat a estos fets, la mare havia colpejat als menors en nombroses ocasions amb objectes sobre el cap, el tronc i les extremitats, fins al punt de provocar-los lesions i seqüeles que els dificultaven realitzar moviments.

«EM VAIG POSAR TRES RATLLES»

L’acusada, després de reconèixer-se culpable de la mort del seu fill, ha admès, a preguntes de la fiscal, que va exercir violència física contra els bessons i que els va colpejar en reiterades ocasions, alguna cosa que fins i tot els va provocar fractures.

Igualment, ha declarat que va consumir haixix i cocaïna el dia del crim, i que prenia substancies estupefaents des que tenia 20 anys –ara té 34–, fins i tot durant l’embaràs dels bessons. «Abans d’anar al parc em vaig posar tres ratlles», ha assegurat.

La mare de Daniel ha reconegut que en esta jornada la seua altra filla estava amb la seua iaia paterna i que, quan van tornar de jugar del parc, va donar per a sopar als xiquets, va ficar al llit a un d’ells i es va quedar tot sol amb Daniel, moment en el qual li va escanyar.

La fiscal ha manifestat davant del jurat que el crim de Daniel «és el més greu delicte contra les persones que existix» i ho qualifica d’assassinat traïdorenc «perquè la víctima és un menor, un ésser indefens».

L’ALTRE BESSÓ, TUTELAT

Per la seua banda, el lletrat de l’Advocacia de la Generalitat, personada com a acusació particular, ha recordat que esta institució va assumir la tutela de l’altre bessó –en estar en situació legal de desemparament– quan es va començar a sospitar de la mare com a causant de la mort del germà.

L’advocat de la defensa ha sostingut que no va a discutir la possible autoria «ni a diluir la gravetat dels fets», però pretén explicar com l’acusada «estava baix els efectes de substàncies estupefaents, que van afectar a la seua comprensió de la realitat i a les seues circumstàncies emocionals i psíquiques en el moment en què van ocórrer els fets».

«La que va a ser jutjada no és una mare malvada, ni jo soc un advocat malvat, sinó que es tracta d’una dona atrapada en la dependència de les drogues i que no era propietària dels seus actes. Ara que és conscient, està profundament destrossada», ha afegit el lletrat defensor.

GUÀRDIES CIVILS I POLICIA LOCAL

En la primera sessió del judici també han declarat tres agents de la Guàrdia Civil, integrants de la secció de Policia Judicial a Guardamar del Segura quan va ocórrer el crim, així com un policia municipal de Bigastre.

Segons el relat d’este últim, el dia dels fets va entrar en la Policia Local una telefonada de l’112, en la qual s’alertava que a un xiquet li faltava la respiració, i que al mateix temps es va rebre un altre avís per part dels serveis sanitaris que es van desplaçar en una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) per a assistir-ho, encara que van acabar certificant la seua mort.

L’agent ha assenyalat que va observar en el xiquet mort un gran colp en l’ull i blaus per tot el cos, i ha apuntat que el germà bessó estava dormint en una altra habitació de l’habitatge.

En esta línia, els guàrdies civils han explicat que, quan van arribar fins al lloc dels fets, van veure sobre el cadàver de Daniel diverses contusions i blaus per rostre i el cos, a més d’un ull unflat, inclosa una ferida en la zona superior del cap.

Un guàrdia civil ha declarat que va despertar a l’altre bessó, que dormia en una habitació, per a comprovar amb la mèdic forense el seu estat, moment en què li van observar lesions, hematomes en diverses parts del coll i un colp en el cap, «quasi idèntic al que tenia el germà mort». En aquest moment, ha asseverat, el xiquet li va abraçar i no volia anar-se amb la seua mare.

Sobre la versió inicial de la mare, present en el domicili, el policia local ha explicat que quan li va preguntar què havia ocorregut ella li va dir, primerament, que es va colpejar jugant en el parc, encara que després va sostenir «que havia caigut del bressol i que era un xiquet molt entremaliat».

Així mateix, un dels agents de l’institut armat ha dit que el dona li va explicar que estaven jugant els xiquets, que Daniel es va posar sota la taula del saló i que en eixir es va donar un colp en el cap, per la qual cosa va avisar als serveis sanitaris.

Per la seua banda, el cap d’equip de la unitat de Policia Judicial en el moment del succés ha relatat que es va decidir detenir a la mare quan els indicis apuntaven al fet que la versió inicial d’ella –un accident– no eren els determinats per personal tècnic ni per l’autòpsia.

Segons l’agent, van intentar localitzar-la en el matí del dilluns 13 de juny del 2022, però s’havia pres unes pastilles i va estar ingressada en l’Hospital de la Vega Baixa, per la qual cosa la van arrestar quan li van donar l’alta.

Els tres guàrdies civils han explicat que en l’habitatge es va trobar una cullera gran –segons un dels agents estava trencada i, amb llum química es van trobar restes de sang–, així com diversos envasos d’un producte que s’aplica quan hi ha blaus i que estaven en la brossa.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.