La Mutant ‘abraça la glotoneria’ amb una sessió híbrida amb xef i dj

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Mutant de València abraça la glotoneria este pròxim 13 de març amb una sessió sonora i audiovisual en la qual una xef cuinarà amb productes locals de València en bucle, mentre uns dj crearan en directe els sons del preparat, cuinat i emplatat com a únics recursos per a elaborar la sessió.

La proposta d’arts vives porta per títol ‘LA GULA_DJ SET’, que en la pràctica és un dispositiu híbrid conformat per un xef i un set de dj. El públic assistent podrà gaudir d’un concert del quotidià mentre es cuina i es punxa.

«Amplifiquem i distorsionem els sons que genuïnament van apareixent durant l’acció, deixant-nos sorprendre pel que ocórrega este dia», avancen les integrants del col·lectiu UMAMI, Olga Hernández i Eva Mir.

Les seues creadores investiguen les possibilitats sonores del menjar i l’acció de cuinar. La singularitat d’esta iniciativa és que cada sessió té un resultat diferent, així que els i les assistents viuran una experiència única.

El col·lectiu que ha decidit prendre el seu nom d’este sabor subtil d’efecte perllongat han decidit unir art, gastronomia i tecnologia en experiències immersives que retornen al gest de cuinar i menjar el seu caràcter subversiu de pausa, de cures i de reunió, fora d’una dinàmica sense descans. «Hui, menjar a poc a poc és una idea revolucionària, perquè pensar a poc a poc clarament ho és», exposen els seus artífexs.

Últimes notícies

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.
FILMOTECA D'ESTIU