La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, en ple conflicte del professorat, i que defensa amb rotunditat l’educació pública a la Comunitat Valenciana.

En este document, l’òrgan de govern de la UV fa una nova crida perquè les negociacions avancen amb la màxima rapidesa i amb una voluntat efectiva d’assolir acords alineats amb les condicions i els recursos necessaris per al desenvolupament d’una funció docent de qualitat. Així, la universitat reclama un diàleg àgil i realment orientat a resultats.

Reunió extraordinària i suport des del primer moment

En una reunió extraordinària, el rector Juan Luis Gandía ha explicat al Consell totes les accions que la institució ha impulsat des del primer moment en suport a la comunitat educativa i a les seues reivindicacions.

Ha detallat especialment els dos comunicats que la Universitat de València ha emés i publicat i als quals es va sumar posteriorment la Universitat Jaume I.

Segons la declaració, “la Universitat de València manté una posició institucional responsable davant una qüestió que continua preocupant molt la comunitat universitària perquè afecta el reconeixement de la tasca que desenvolupa el professorat en totes les etapes educatives”.

La institució subratlla així que el conflicte no es limita a l’àmbit universitari i que implica tot el sistema educatiu.

El text remarca també que “esta funció és essencial per a la formació de les noves generacions, per a la cohesió social i per a la igualtat d’oportunitats, i constituïx un element fonamental per a la continuïtat i la qualitat del sistema educatiu en el seu conjunt, des de les primeres etapes de l’ensenyança fins a la universitat”.

Amb això, la UV vincula directament el treball docent amb el futur social i econòmic del territori.

A més, la unanimitat aconseguida en la votació de la declaració institucional “referenda la posició que la universitat ha mantingut des del primer moment”, tal com subratlla el comunicat.

Per tant, la UV considera que el consens intern reforça la seua capacitat d’interlocució davant les administracions i els diferents actors implicats.

Preocupació pel conflicte i crida a una solució acordada

En el mateix document s’advertix que “la prolongació del conflicte genera una preocupació creixent i compartida en amplis sectors de la comunitat educativa i de la societat valenciana i fa necessari intensificar els esforços per trobar una resposta acordada, responsable i satisfactòria”.

La universitat alerta així de l’impacte que pot tindre una situació de bloqueig sobre alumnat, famílies i centres.

La Universitat de València reitera en la declaració el seu “ferm compromís amb l’educació pública, amb el reconeixement de la tasca del professorat, amb la defensa dels drets democràtics i amb la busca de solucions acordades que contribuïsquen al benestar i al progrés de la nostra societat”.

Amb estes paraules, la institució vincula la resolució del conflicte educatiu amb la qualitat democràtica i el desenvolupament col·lectiu.

El text emfatitza també el valor del valencià “com a part de la nostra identitat institucional i com a llengua de coneixement, de convivència i de projecció pública, així com la necessitat que el sistema educatiu garantisca el seu aprenentatge efectiu en un marc inclusiu i respectuós amb la pluralitat lingüística de la societat valenciana”.

Per tant, la UV defensa que la normalització lingüística forme part de qualsevol acord sobre el model educatiu.

Des d’esta perspectiva, la declaració insistix que la resolució del conflicte ha de tindre en compte tant les condicions laborals del professorat com la qualitat de l’ensenyament i la cohesió social, amb una especial atenció al paper de la llengua pròpia en les aules.

En el seu conjunt, la postura institucional aposta per avançar cap a acords que responguen a les necessitats del sistema educatiu i asseguren una docència de qualitat.

Últimes notícies

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.