L’abstenció de Vox impedix que el Congrés aprove una moció del PP contra el finançament singular català

Els de Abascal faciliten que el Govern salve la primera votació en el Ple sobre finançament autonòmic després del seu pacte amb ERC

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

L’abstenció de Vox ha impedit este dimecres que el Congrés aprove una moció del PP que demanava que el finançament autonòmic es treballe des de la «multilateralitat», permetent així que el Govern salvara la primera votació que tenia lloc al Ple de la Càmera sobre esta qüestió des que va signar el seu pacte amb ERC per a un finançament singular per a Catalunya.

El text del PP s’havia registrat al juliol, abans que Esquerra i el PSC segellaren el seu acord, però s’ha votat en la primera sessió plenària del nou curs polític.

Així, la primera votació sobre este assumpte al Congrés s’ha saldat amb els 171 vots en contra de PSOE, Sumar, ERC, Bildu, PNB, Podem i BNG. A favor s’han posicionat el PP, CC i UPN (139 vots). Si els 33 de Vox hagueren recolzat el text, la moció s’hauria aprovat. Del seu costat, Junts no ha participat en la votació posat que els seus diputats han abandonat el Congrés per a participar a Catalunya en les mobilitzacions per la Diada, mentre que l’exministre socialista José Luis Ábalos s’ha abstingut.

EL SISTEMA ESTÀ CADUCAT

El sotssecretari d’Economia del PP, Juan Bravo, ha censurat les «cessions vergonyants» d’un PSOE que s’ha proposat «trencar» el sistema de finançament a canvi de mantenir-se en la cadira i ha reclamat que des del Govern «siguen honests» i no es «amaguen», perquè ERC ja ha deixat clar que l’acord pactat és un «concert» negociat de manera «bilateral» per a Catalunya.

Al fil d’esta qüestió, la diputada de CC, Cristina Valido, ha destacat l'»urgència» d’asseure’s a debatre una reforma del sistema de finançament «caducat» però ha advocat per fer-ho «junts» i des de la «multilateralitat» i la «transparència». «Òbriguen el debat amb valentia i no per la porta de darrere», ha reclamat.

També des de Vox, el diputat Jacobo Robatto ha recolzat que des del PP s’assenyale els «atropellaments» de Pedro Sánchez, no obstant això ha censurat que des de la bancada ‘popular’ critiquen el finançament singular de Catalunya però seguisquen defensant el ‘contingent basc’ perquè el principi d’igualtat ha de prevaldre «entre regions».

«ANTICATALANISME» DEL PP

En contra de la iniciativa, la diputada del PSOE Alicia Álvarez ha lamentat que el PP només faça «propostes buides» i ha posat com a exemple la falta de «solidaritat» del PP a l’hora de donar resposta a la crisi migratòria. «El compromís del Govern és ferm», ha reiterat Álvarez i ha recordat que el cap de l’Executiu li va proposar a l’inici de la legislatura al líder del PP la creació d’un grup de treball per a abordar la reforma del sistema de finançament i no van obtenir cap resposta.

De la seua part, la diputada d’ERC Teresa Jordà ha ratllat de «incendiària» dels ‘populars’ ja que, al seu juí, la qual cosa busca és carregar-se la possibilitat d’usar «la força de les urnes per a negociar i portar a acords». «Estem molt cansats del seu anticatalanisme com a motor electoral», ha retret i ha defensat l’acord aconseguit amb el PSC situant-ho com l’eina per a poder acabar amb la «injustícia del dèficit fiscal» que patix Catalunya.

La portaveu adjunta de Sumar i diputada de Compromís, Àgueda Micó, ha reivindicat la necessitat de treballar per un sistema de finançament que acabe amb la «desigualtat» que patixen algunes comunitats autònomes i que ni PP ni PSOE s’han atrevit a reformar per la «falta de voluntat» o de «valentia política». Així mateix, ha carregat contra el PP per intentar «confrontar uns territoris amb uns altres».

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.