L’abstenció de Vox impedix que el Congrés aprove una moció del PP contra el finançament singular català

Els de Abascal faciliten que el Govern salve la primera votació en el Ple sobre finançament autonòmic després del seu pacte amb ERC

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

L’abstenció de Vox ha impedit este dimecres que el Congrés aprove una moció del PP que demanava que el finançament autonòmic es treballe des de la «multilateralitat», permetent així que el Govern salvara la primera votació que tenia lloc al Ple de la Càmera sobre esta qüestió des que va signar el seu pacte amb ERC per a un finançament singular per a Catalunya.

El text del PP s’havia registrat al juliol, abans que Esquerra i el PSC segellaren el seu acord, però s’ha votat en la primera sessió plenària del nou curs polític.

Així, la primera votació sobre este assumpte al Congrés s’ha saldat amb els 171 vots en contra de PSOE, Sumar, ERC, Bildu, PNB, Podem i BNG. A favor s’han posicionat el PP, CC i UPN (139 vots). Si els 33 de Vox hagueren recolzat el text, la moció s’hauria aprovat. Del seu costat, Junts no ha participat en la votació posat que els seus diputats han abandonat el Congrés per a participar a Catalunya en les mobilitzacions per la Diada, mentre que l’exministre socialista José Luis Ábalos s’ha abstingut.

EL SISTEMA ESTÀ CADUCAT

El sotssecretari d’Economia del PP, Juan Bravo, ha censurat les «cessions vergonyants» d’un PSOE que s’ha proposat «trencar» el sistema de finançament a canvi de mantenir-se en la cadira i ha reclamat que des del Govern «siguen honests» i no es «amaguen», perquè ERC ja ha deixat clar que l’acord pactat és un «concert» negociat de manera «bilateral» per a Catalunya.

Al fil d’esta qüestió, la diputada de CC, Cristina Valido, ha destacat l'»urgència» d’asseure’s a debatre una reforma del sistema de finançament «caducat» però ha advocat per fer-ho «junts» i des de la «multilateralitat» i la «transparència». «Òbriguen el debat amb valentia i no per la porta de darrere», ha reclamat.

També des de Vox, el diputat Jacobo Robatto ha recolzat que des del PP s’assenyale els «atropellaments» de Pedro Sánchez, no obstant això ha censurat que des de la bancada ‘popular’ critiquen el finançament singular de Catalunya però seguisquen defensant el ‘contingent basc’ perquè el principi d’igualtat ha de prevaldre «entre regions».

«ANTICATALANISME» DEL PP

En contra de la iniciativa, la diputada del PSOE Alicia Álvarez ha lamentat que el PP només faça «propostes buides» i ha posat com a exemple la falta de «solidaritat» del PP a l’hora de donar resposta a la crisi migratòria. «El compromís del Govern és ferm», ha reiterat Álvarez i ha recordat que el cap de l’Executiu li va proposar a l’inici de la legislatura al líder del PP la creació d’un grup de treball per a abordar la reforma del sistema de finançament i no van obtenir cap resposta.

De la seua part, la diputada d’ERC Teresa Jordà ha ratllat de «incendiària» dels ‘populars’ ja que, al seu juí, la qual cosa busca és carregar-se la possibilitat d’usar «la força de les urnes per a negociar i portar a acords». «Estem molt cansats del seu anticatalanisme com a motor electoral», ha retret i ha defensat l’acord aconseguit amb el PSC situant-ho com l’eina per a poder acabar amb la «injustícia del dèficit fiscal» que patix Catalunya.

La portaveu adjunta de Sumar i diputada de Compromís, Àgueda Micó, ha reivindicat la necessitat de treballar per un sistema de finançament que acabe amb la «desigualtat» que patixen algunes comunitats autònomes i que ni PP ni PSOE s’han atrevit a reformar per la «falta de voluntat» o de «valentia política». Així mateix, ha carregat contra el PP per intentar «confrontar uns territoris amb uns altres».

Últimes notícies

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.