L’alcalde de Kíiv considera que la cessió de territoris podria ser una ‘solució’ temporal per al conflicte amb Rússia

L’alcalde de Kíiv, Vitali Klitschko, ha indicat que la cessió de territoris ucraïnesos a Rússia podria ser una “solució” al conflicte armat que enfronta tots dos països des de 2022. Malgrat considerar-ho una mesura injusta, l’alcalde ha afirmat que, si s’arriba a un acord, hauria de ser una solució “temporal”.

Klitschko ha esmentat que, “ara mateix hi ha converses sobre possibles solucions i un dels escenaris és cedir territoris”, en declaracions a la BBC després d’un dels atacs més mortífers perpetrats per Rússia sobre Kíiv, que ha deixat un balanç de 12 morts.

Les pressions internacionals, especialment des dels Estats Units, han recaigut aquests dies sobre el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, per aconseguir una solució que podria incloure la cessió de territoris.

En aquest sentit, el president dels Estats Units, Donald Trump, va criticar aquest dimecres a Zelenski que si volia conservar la península de Crimea, “per què no van lluitar per ella fa onze anys quan va ser lliurada a Rússia sense un sol tret?”, en relació a l’annexió russa del territori en 2014.

El reconeixement de Crimea com a territori de Rússia s’ha convertit en un dels aspectes que probablement haurà d’acceptar Ucraïna a canvi d’un acord de pau. No obstant això, Zelenski ha assegurat recentment que Ucraïna “no reconeixerà legalment l’ocupació” russa.

D’altra banda, Klitschko ha assegurat que els ucraïnesos “mai acceptarien l’ocupació” del seu país per part de Rússia, però que, per aconseguir la pau ucraïnesa, podria haver d’acceptar una “solució dolorosa”.

La relació entre l’alcalde Klitschko i el president Zelenski ha sigut tibant durant els anys de guerra, amb l’alcalde de la capital criticant la deriva autoritària del mandatari ucraïnés en diverses ocasions.

Així mateix, ha expressat la seva frustració per no ser inclòs en les converses per la pau, responent a la pregunta si creu que hauria de participar que “el president pensa que no”. “Açò ho fa el president Zelenski. No és la meua funció”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet anuncia un canvi del temps des del dissabte: pluges i ambient desapacible en la Comunitat Valenciana

Aemet ha anunciat un gir del temps des del dissabte: més núvols, gregal i pluges, sobretot en sud de València i nord d'Alacant. La setmana vinent es preveu ambient desapacible, amb dies més frescos i nits menys fredes.

El Consell substituïx a la secretària autonòmica d’Emergències i al director d’Innovació

El Consell ha comunicat el cessament d'Irene Rodríguez i Raúl Quílez i ha nomenat a Fernando Lasheras i Miriam Gil. A més, cobrix una vacant en Innovació i Transformació Urbana.

La cap de premsa de Mazón ha admés que va informar per suposicions sobre la vesprada del 29-O

Maite Gómez ha declarat que la versió difosa sobre els moviments de Carlos Mazón la vesprada del 29-O es va basar en el que van considerar lògic i no en una verificació directa. La jutgessa ho ha considerat poc creïble en un dia de DANA amb 230 morts.

La cap de premsa de Mazón ha declarat que va informar per suposicions la vesprada del 29-O

La cap de premsa del llavors president Carlos Mazón ha declarat que les comunicacions a mitjans sobre la seua activitat la vesprada del 29-O es van basar en suposicions. La jutgessa ho va considerar poc creïble en una jornada amb 230 morts.

Iniciativa-Compromís demana una mobilització de suport a Mónica Oltra després de l’obertura de juí oral

Iniciativa-Compromís ha aprovat per unanimitat una resolució de suport a Mónica Oltra i ha anomenat a una mobilització política, ciutadana i social. L'Audiència Provincial de València ha ordenat l'obertura de juí oral i, d'altra banda, la formació ha renovat la seua Executiva a València amb més del 90% de suport.

Compromís calcula que la taxa turística a València aportaria quasi 3 milions en Falles

Compromís estima que l'absència de taxa turística priva a València de prop de 3 milions d'euros durant les Falles. Demana destinar eixos ingressos a servicis clau.

Marcelino refreda la idea d’un Barça distret per la Copa i exigix ambició al Vila-real

El tècnic del Vila-real va considerar poc probable que el Barça es desconcentre per la Copa i va reclamar màxima ambició per a competir al Camp Nou. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno.

Arrestat en l’aeroport d’Alacant un fugitiu britànic per tràfic de cocaïna

L'home, de 43 anys, ha sigut localitzat quan acudia a arreplegar a un familiar. Estava ocult a la província i s'enfronta a cadena perpètua al Regne Unit.