11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

L’alcalde de Kíiv considera que la cessió de territoris podria ser una ‘solució’ temporal per al conflicte amb Rússia

L’alcalde de Kíiv, Vitali Klitschko, ha indicat que la cessió de territoris ucraïnesos a Rússia podria ser una “solució” al conflicte armat que enfronta tots dos països des de 2022. Malgrat considerar-ho una mesura injusta, l’alcalde ha afirmat que, si s’arriba a un acord, hauria de ser una solució “temporal”.

Klitschko ha esmentat que, “ara mateix hi ha converses sobre possibles solucions i un dels escenaris és cedir territoris”, en declaracions a la BBC després d’un dels atacs més mortífers perpetrats per Rússia sobre Kíiv, que ha deixat un balanç de 12 morts.

Les pressions internacionals, especialment des dels Estats Units, han recaigut aquests dies sobre el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, per aconseguir una solució que podria incloure la cessió de territoris.

En aquest sentit, el president dels Estats Units, Donald Trump, va criticar aquest dimecres a Zelenski que si volia conservar la península de Crimea, “per què no van lluitar per ella fa onze anys quan va ser lliurada a Rússia sense un sol tret?”, en relació a l’annexió russa del territori en 2014.

El reconeixement de Crimea com a territori de Rússia s’ha convertit en un dels aspectes que probablement haurà d’acceptar Ucraïna a canvi d’un acord de pau. No obstant això, Zelenski ha assegurat recentment que Ucraïna “no reconeixerà legalment l’ocupació” russa.

D’altra banda, Klitschko ha assegurat que els ucraïnesos “mai acceptarien l’ocupació” del seu país per part de Rússia, però que, per aconseguir la pau ucraïnesa, podria haver d’acceptar una “solució dolorosa”.

La relació entre l’alcalde Klitschko i el president Zelenski ha sigut tibant durant els anys de guerra, amb l’alcalde de la capital criticant la deriva autoritària del mandatari ucraïnés en diverses ocasions.

Així mateix, ha expressat la seva frustració per no ser inclòs en les converses per la pau, responent a la pregunta si creu que hauria de participar que “el president pensa que no”. “Açò ho fa el president Zelenski. No és la meua funció”.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.