L’alcalde de Kíiv considera que la cessió de territoris podria ser una ‘solució’ temporal per al conflicte amb Rússia

L’alcalde de Kíiv, Vitali Klitschko, ha indicat que la cessió de territoris ucraïnesos a Rússia podria ser una “solució” al conflicte armat que enfronta tots dos països des de 2022. Malgrat considerar-ho una mesura injusta, l’alcalde ha afirmat que, si s’arriba a un acord, hauria de ser una solució “temporal”.

Klitschko ha esmentat que, “ara mateix hi ha converses sobre possibles solucions i un dels escenaris és cedir territoris”, en declaracions a la BBC després d’un dels atacs més mortífers perpetrats per Rússia sobre Kíiv, que ha deixat un balanç de 12 morts.

Les pressions internacionals, especialment des dels Estats Units, han recaigut aquests dies sobre el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, per aconseguir una solució que podria incloure la cessió de territoris.

En aquest sentit, el president dels Estats Units, Donald Trump, va criticar aquest dimecres a Zelenski que si volia conservar la península de Crimea, “per què no van lluitar per ella fa onze anys quan va ser lliurada a Rússia sense un sol tret?”, en relació a l’annexió russa del territori en 2014.

El reconeixement de Crimea com a territori de Rússia s’ha convertit en un dels aspectes que probablement haurà d’acceptar Ucraïna a canvi d’un acord de pau. No obstant això, Zelenski ha assegurat recentment que Ucraïna “no reconeixerà legalment l’ocupació” russa.

D’altra banda, Klitschko ha assegurat que els ucraïnesos “mai acceptarien l’ocupació” del seu país per part de Rússia, però que, per aconseguir la pau ucraïnesa, podria haver d’acceptar una “solució dolorosa”.

La relació entre l’alcalde Klitschko i el president Zelenski ha sigut tibant durant els anys de guerra, amb l’alcalde de la capital criticant la deriva autoritària del mandatari ucraïnés en diverses ocasions.

Així mateix, ha expressat la seva frustració per no ser inclòs en les converses per la pau, responent a la pregunta si creu que hauria de participar que “el president pensa que no”. “Açò ho fa el president Zelenski. No és la meua funció”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.