L’alcalde de Kíiv considera que la cessió de territoris podria ser una ‘solució’ temporal per al conflicte amb Rússia

L’alcalde de Kíiv, Vitali Klitschko, ha indicat que la cessió de territoris ucraïnesos a Rússia podria ser una “solució” al conflicte armat que enfronta tots dos països des de 2022. Malgrat considerar-ho una mesura injusta, l’alcalde ha afirmat que, si s’arriba a un acord, hauria de ser una solució “temporal”.

Klitschko ha esmentat que, “ara mateix hi ha converses sobre possibles solucions i un dels escenaris és cedir territoris”, en declaracions a la BBC després d’un dels atacs més mortífers perpetrats per Rússia sobre Kíiv, que ha deixat un balanç de 12 morts.

Les pressions internacionals, especialment des dels Estats Units, han recaigut aquests dies sobre el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, per aconseguir una solució que podria incloure la cessió de territoris.

En aquest sentit, el president dels Estats Units, Donald Trump, va criticar aquest dimecres a Zelenski que si volia conservar la península de Crimea, “per què no van lluitar per ella fa onze anys quan va ser lliurada a Rússia sense un sol tret?”, en relació a l’annexió russa del territori en 2014.

El reconeixement de Crimea com a territori de Rússia s’ha convertit en un dels aspectes que probablement haurà d’acceptar Ucraïna a canvi d’un acord de pau. No obstant això, Zelenski ha assegurat recentment que Ucraïna “no reconeixerà legalment l’ocupació” russa.

D’altra banda, Klitschko ha assegurat que els ucraïnesos “mai acceptarien l’ocupació” del seu país per part de Rússia, però que, per aconseguir la pau ucraïnesa, podria haver d’acceptar una “solució dolorosa”.

La relació entre l’alcalde Klitschko i el president Zelenski ha sigut tibant durant els anys de guerra, amb l’alcalde de la capital criticant la deriva autoritària del mandatari ucraïnés en diverses ocasions.

Així mateix, ha expressat la seva frustració per no ser inclòs en les converses per la pau, responent a la pregunta si creu que hauria de participar que “el president pensa que no”. “Açò ho fa el president Zelenski. No és la meua funció”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.