L’alcalde de Kíiv considera que la cessió de territoris podria ser una ‘solució’ temporal per al conflicte amb Rússia

L’alcalde de Kíiv, Vitali Klitschko, ha indicat que la cessió de territoris ucraïnesos a Rússia podria ser una «solució» al conflicte armat que enfronta tots dos països des de 2022. Malgrat considerar-ho una mesura injusta, l’alcalde ha afirmat que, si s’arriba a un acord, hauria de ser una solució «temporal».

Klitschko ha esmentat que, «ara mateix hi ha converses sobre possibles solucions i un dels escenaris és cedir territoris», en declaracions a la BBC després d’un dels atacs més mortífers perpetrats per Rússia sobre Kíiv, que ha deixat un balanç de 12 morts.

Les pressions internacionals, especialment des dels Estats Units, han recaigut aquests dies sobre el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, per aconseguir una solució que podria incloure la cessió de territoris.

En aquest sentit, el president dels Estats Units, Donald Trump, va criticar aquest dimecres a Zelenski que si volia conservar la península de Crimea, «per què no van lluitar per ella fa onze anys quan va ser lliurada a Rússia sense un sol tret?», en relació a l’annexió russa del territori en 2014.

El reconeixement de Crimea com a territori de Rússia s’ha convertit en un dels aspectes que probablement haurà d’acceptar Ucraïna a canvi d’un acord de pau. No obstant això, Zelenski ha assegurat recentment que Ucraïna «no reconeixerà legalment l’ocupació» russa.

D’altra banda, Klitschko ha assegurat que els ucraïnesos «mai acceptarien l’ocupació» del seu país per part de Rússia, però que, per aconseguir la pau ucraïnesa, podria haver d’acceptar una «solució dolorosa».

La relació entre l’alcalde Klitschko i el president Zelenski ha sigut tibant durant els anys de guerra, amb l’alcalde de la capital criticant la deriva autoritària del mandatari ucraïnés en diverses ocasions.

Així mateix, ha expressat la seva frustració per no ser inclòs en les converses per la pau, responent a la pregunta si creu que hauria de participar que «el president pensa que no». «Açò ho fa el president Zelenski. No és la meua funció».

Últimes notícies

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.