L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana baixa a l’abril

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l’abril en 2.412 persones respecte a març, la qual cosa equival a un descens del 0,84%. Amb esta evolució, el nombre total de persones desocupades a la regió es va situar en 285.750, segons les dades difoses pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Esta reducció mensual indica que, durant abril, més persones van eixir de les llistes de l’atur de les quals es van incorporar. En termes pràctics, suposa una lleugera millora de la situació de l’ocupació en la Comunitat Valenciana, ja que el volum total de demandants de treball inscrits en els servicis públics es reduïx i es consolida per davall de la barrera de les 300.000 persones.

Evolució de l’atur en l’últim any

En la comparació interanual, l’atur també va mostrar una evolució favorable. A l’abril hi havia 16.581 persones desocupades menys que en el mateix mes de l’any anterior, la qual cosa representa una caiguda del 5,48% en la Comunitat Valenciana. Esta dada reflectix que la tendència de fons del mercat laboral valencià és de descens de la desocupació, més enllà de les variacions puntuals d’un mes a un altre.

No obstant això, el ritme de reducció de l’atur en la Comunitat Valenciana es va situar per davall de la mitjana del conjunt d’Espanya. En el total del país, la desocupació va baixar un 6,20% en termes interanuals, la qual cosa implica que altres comunitats han reduït l’atur a un ritme una mica més intens. Així i tot, la Comunitat continua sumant-se al grup de territoris que consoliden caigudes sostingudes de la desocupació en l’últim any.

En el conjunt de les comunitats autònomes, l’atur va disminuir a l’abril en totes elles respecte al mes anterior. Andalusia va liderar el descens en xifres absolutes, amb 22.393 persones desocupades menys; li van seguir Catalunya, amb 8.949 aturats menys, i la Comunitat de Madrid, amb una retallada de 6.249 persones inscrites en les oficines d’ocupació.

La Comunitat Valenciana es va situar com la quinta autonomia en la qual més es va reduir la desocupació en termes absoluts durant abril. Aquesta posició mostra que, encara que el percentatge de baixada no siga dels més elevats, el volum de persones que han abandonat les llistes de l’atur és rellevant dins del conjunt del mercat laboral espanyol. En un context en el qual totes les comunitats van registrar descensos, la dada valenciana contribuïx de manera significativa a la millora global de les cifres d’ocupació a Espanya.

Últimes notícies

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.