La Unió denuncia una segona detecció de maduixes amb hepatitis A procedent del Marroc

La Unió Llauradora i Ramadera ha explicat que s’ha detectat un nou enviament de maduixes procedents del Marroc amb hepatitis A, en el que suposa el segon consecutiu en sol nou dies, per la qual cosa l’organització ha reclamat que «es garantisca la seguretat sanitària«.

El RASFF, sistema d’alerta ràpida per al control d’aliments i pinsos en la Unió Europea, va publicar divendres passat 15 de març una nova alerta davant de la presència d’Hepatitis A en maduixes del Marroc, segons ha indicat l’organització agrària en un comunicat. La notificació emesa qualifica la presència d’aquest virus com a risc seriós i potencialment greu.

Aquest nou rebuig en frontera se sumisca al ja detectat a principis amb les mateixes característiques el 5 de març, denunciada per AVA-Asaja.

La Unió ha assenyalat que «no es pot posar en risc la salut dels consumidors europeus i per això ha d’informar-se a la ciutadania sobre els controls que s’efectuen als productes importats de tercers països i en aquest cas a les maduixes que procedeixen del Marroc«.

«Molt ens temem que únicament es realitzen controls i inspeccions aleatòries i per tant descobrir una malaltia o una plaga és com una loteria«, ha advertit el secretari general de La Unió, Carles Peris.

Després de la primera detecció, el Ministeri d’Agricultura, Pesca Marítima, Desenvolupament Rural, Aigua i Boscos del Marroc va rebutjar categòricament «els rumors i les informacions falses» respecte de la presència del virus de l’hepatitis A en les maduixes marroquines, assenyalant que aquestes cerquen tacar la reputació dels productes agrícoles del país, per la qual cosa es reserva el dret de prendre mesures legals.

El Ministeri marroquí va explicar que, després de rebre la notificació sanitària relativa a un lot de maduixes exportades des del Marroc, l’Oficina Nacional de Seguretat Alimentària (ONSSA) va obrir una investigació i va identificar el camp i la unitat d’embalatge en qüestió, a més de rastrejar l’enviament, realitzant totes les anàlisis necessàries amb la finalitat d’avaluar la seua qualitat i determinar qualsevol possible risc per a la salut.

No obstant això, La Unió ha lamentat que a aquest primer cas ja s’ha sumat una nova detecció amb hepatitis A i risc greu per a l’autoritat d’alertes europees, per la qual cosa «ja no es tracta d’una situació aïllada i puntual«.

En línia amb les reivindicacines de les protestes agràries de les últimes setmanes, l’organització ha denunciat «les importacions procedents de tercers països i el tracte desigual de les condicions de producció dels productes espanyols i europeus pel que fa als quals venen d’altres països de fora de la Unió Europea, tant pel que fa a la seguretat alimentària com a les condicions laborals i socials amb les quals es produeixen«.

Davant d’això, Peris ha reclamat «més coherència en les polítiques de la UE i les que s’apliquen als productes importats i unes clàusules espill perquè hi haja igualtat en les condicions imposades als agricultors de la UE i als quals produeixen fora del territori comunitari«.

«No demanem millor tracte, sinó simplement igualtat. La UE ha de prendre’s més de debò tot el relacionat amb la salut dels consumidors i establir més controls i demanar reciprocitat per al compliment de les normes europees«, ha afegit.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.