La Unió denuncia una segona detecció de maduixes amb hepatitis A procedent del Marroc

La Unió Llauradora i Ramadera ha explicat que s’ha detectat un nou enviament de maduixes procedents del Marroc amb hepatitis A, en el que suposa el segon consecutiu en sol nou dies, per la qual cosa l’organització ha reclamat que «es garantisca la seguretat sanitària«.

El RASFF, sistema d’alerta ràpida per al control d’aliments i pinsos en la Unió Europea, va publicar divendres passat 15 de març una nova alerta davant de la presència d’Hepatitis A en maduixes del Marroc, segons ha indicat l’organització agrària en un comunicat. La notificació emesa qualifica la presència d’aquest virus com a risc seriós i potencialment greu.

Aquest nou rebuig en frontera se sumisca al ja detectat a principis amb les mateixes característiques el 5 de març, denunciada per AVA-Asaja.

La Unió ha assenyalat que «no es pot posar en risc la salut dels consumidors europeus i per això ha d’informar-se a la ciutadania sobre els controls que s’efectuen als productes importats de tercers països i en aquest cas a les maduixes que procedeixen del Marroc«.

«Molt ens temem que únicament es realitzen controls i inspeccions aleatòries i per tant descobrir una malaltia o una plaga és com una loteria«, ha advertit el secretari general de La Unió, Carles Peris.

Després de la primera detecció, el Ministeri d’Agricultura, Pesca Marítima, Desenvolupament Rural, Aigua i Boscos del Marroc va rebutjar categòricament «els rumors i les informacions falses» respecte de la presència del virus de l’hepatitis A en les maduixes marroquines, assenyalant que aquestes cerquen tacar la reputació dels productes agrícoles del país, per la qual cosa es reserva el dret de prendre mesures legals.

El Ministeri marroquí va explicar que, després de rebre la notificació sanitària relativa a un lot de maduixes exportades des del Marroc, l’Oficina Nacional de Seguretat Alimentària (ONSSA) va obrir una investigació i va identificar el camp i la unitat d’embalatge en qüestió, a més de rastrejar l’enviament, realitzant totes les anàlisis necessàries amb la finalitat d’avaluar la seua qualitat i determinar qualsevol possible risc per a la salut.

No obstant això, La Unió ha lamentat que a aquest primer cas ja s’ha sumat una nova detecció amb hepatitis A i risc greu per a l’autoritat d’alertes europees, per la qual cosa «ja no es tracta d’una situació aïllada i puntual«.

En línia amb les reivindicacines de les protestes agràries de les últimes setmanes, l’organització ha denunciat «les importacions procedents de tercers països i el tracte desigual de les condicions de producció dels productes espanyols i europeus pel que fa als quals venen d’altres països de fora de la Unió Europea, tant pel que fa a la seguretat alimentària com a les condicions laborals i socials amb les quals es produeixen«.

Davant d’això, Peris ha reclamat «més coherència en les polítiques de la UE i les que s’apliquen als productes importats i unes clàusules espill perquè hi haja igualtat en les condicions imposades als agricultors de la UE i als quals produeixen fora del territori comunitari«.

«No demanem millor tracte, sinó simplement igualtat. La UE ha de prendre’s més de debò tot el relacionat amb la salut dels consumidors i establir més controls i demanar reciprocitat per al compliment de les normes europees«, ha afegit.

Últimes notícies

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.