17.9 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

La Unió denuncia una segona detecció de maduixes amb hepatitis A procedent del Marroc

La Unió Llauradora i Ramadera ha explicat que s’ha detectat un nou enviament de maduixes procedents del Marroc amb hepatitis A, en el que suposa el segon consecutiu en sol nou dies, per la qual cosa l’organització ha reclamat que “es garantisca la seguretat sanitària“.

El RASFF, sistema d’alerta ràpida per al control d’aliments i pinsos en la Unió Europea, va publicar divendres passat 15 de març una nova alerta davant de la presència d’Hepatitis A en maduixes del Marroc, segons ha indicat l’organització agrària en un comunicat. La notificació emesa qualifica la presència d’aquest virus com a risc seriós i potencialment greu.

Aquest nou rebuig en frontera se sumisca al ja detectat a principis amb les mateixes característiques el 5 de març, denunciada per AVA-Asaja.

La Unió ha assenyalat que “no es pot posar en risc la salut dels consumidors europeus i per això ha d’informar-se a la ciutadania sobre els controls que s’efectuen als productes importats de tercers països i en aquest cas a les maduixes que procedeixen del Marroc“.

Molt ens temem que únicament es realitzen controls i inspeccions aleatòries i per tant descobrir una malaltia o una plaga és com una loteria“, ha advertit el secretari general de La Unió, Carles Peris.

Després de la primera detecció, el Ministeri d’Agricultura, Pesca Marítima, Desenvolupament Rural, Aigua i Boscos del Marroc va rebutjar categòricament “els rumors i les informacions falses” respecte de la presència del virus de l’hepatitis A en les maduixes marroquines, assenyalant que aquestes cerquen tacar la reputació dels productes agrícoles del país, per la qual cosa es reserva el dret de prendre mesures legals.

El Ministeri marroquí va explicar que, després de rebre la notificació sanitària relativa a un lot de maduixes exportades des del Marroc, l’Oficina Nacional de Seguretat Alimentària (ONSSA) va obrir una investigació i va identificar el camp i la unitat d’embalatge en qüestió, a més de rastrejar l’enviament, realitzant totes les anàlisis necessàries amb la finalitat d’avaluar la seua qualitat i determinar qualsevol possible risc per a la salut.

No obstant això, La Unió ha lamentat que a aquest primer cas ja s’ha sumat una nova detecció amb hepatitis A i risc greu per a l’autoritat d’alertes europees, per la qual cosa “ja no es tracta d’una situació aïllada i puntual“.

En línia amb les reivindicacines de les protestes agràries de les últimes setmanes, l’organització ha denunciat “les importacions procedents de tercers països i el tracte desigual de les condicions de producció dels productes espanyols i europeus pel que fa als quals venen d’altres països de fora de la Unió Europea, tant pel que fa a la seguretat alimentària com a les condicions laborals i socials amb les quals es produeixen“.

Davant d’això, Peris ha reclamat “més coherència en les polítiques de la UE i les que s’apliquen als productes importats i unes clàusules espill perquè hi haja igualtat en les condicions imposades als agricultors de la UE i als quals produeixen fora del territori comunitari“.

No demanem millor tracte, sinó simplement igualtat. La UE ha de prendre’s més de debò tot el relacionat amb la salut dels consumidors i establir més controls i demanar reciprocitat per al compliment de les normes europees“, ha afegit.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.