6.9 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

La Unió denuncia una segona detecció de maduixes amb hepatitis A procedent del Marroc

La Unió Llauradora i Ramadera ha explicat que s’ha detectat un nou enviament de maduixes procedents del Marroc amb hepatitis A, en el que suposa el segon consecutiu en sol nou dies, per la qual cosa l’organització ha reclamat que “es garantisca la seguretat sanitària“.

El RASFF, sistema d’alerta ràpida per al control d’aliments i pinsos en la Unió Europea, va publicar divendres passat 15 de març una nova alerta davant de la presència d’Hepatitis A en maduixes del Marroc, segons ha indicat l’organització agrària en un comunicat. La notificació emesa qualifica la presència d’aquest virus com a risc seriós i potencialment greu.

Aquest nou rebuig en frontera se sumisca al ja detectat a principis amb les mateixes característiques el 5 de març, denunciada per AVA-Asaja.

La Unió ha assenyalat que “no es pot posar en risc la salut dels consumidors europeus i per això ha d’informar-se a la ciutadania sobre els controls que s’efectuen als productes importats de tercers països i en aquest cas a les maduixes que procedeixen del Marroc“.

Molt ens temem que únicament es realitzen controls i inspeccions aleatòries i per tant descobrir una malaltia o una plaga és com una loteria“, ha advertit el secretari general de La Unió, Carles Peris.

Després de la primera detecció, el Ministeri d’Agricultura, Pesca Marítima, Desenvolupament Rural, Aigua i Boscos del Marroc va rebutjar categòricament “els rumors i les informacions falses” respecte de la presència del virus de l’hepatitis A en les maduixes marroquines, assenyalant que aquestes cerquen tacar la reputació dels productes agrícoles del país, per la qual cosa es reserva el dret de prendre mesures legals.

El Ministeri marroquí va explicar que, després de rebre la notificació sanitària relativa a un lot de maduixes exportades des del Marroc, l’Oficina Nacional de Seguretat Alimentària (ONSSA) va obrir una investigació i va identificar el camp i la unitat d’embalatge en qüestió, a més de rastrejar l’enviament, realitzant totes les anàlisis necessàries amb la finalitat d’avaluar la seua qualitat i determinar qualsevol possible risc per a la salut.

No obstant això, La Unió ha lamentat que a aquest primer cas ja s’ha sumat una nova detecció amb hepatitis A i risc greu per a l’autoritat d’alertes europees, per la qual cosa “ja no es tracta d’una situació aïllada i puntual“.

En línia amb les reivindicacines de les protestes agràries de les últimes setmanes, l’organització ha denunciat “les importacions procedents de tercers països i el tracte desigual de les condicions de producció dels productes espanyols i europeus pel que fa als quals venen d’altres països de fora de la Unió Europea, tant pel que fa a la seguretat alimentària com a les condicions laborals i socials amb les quals es produeixen“.

Davant d’això, Peris ha reclamat “més coherència en les polítiques de la UE i les que s’apliquen als productes importats i unes clàusules espill perquè hi haja igualtat en les condicions imposades als agricultors de la UE i als quals produeixen fora del territori comunitari“.

No demanem millor tracte, sinó simplement igualtat. La UE ha de prendre’s més de debò tot el relacionat amb la salut dels consumidors i establir més controls i demanar reciprocitat per al compliment de les normes europees“, ha afegit.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.