La Unió denuncia una segona detecció de maduixes amb hepatitis A procedent del Marroc

La Unió Llauradora i Ramadera ha explicat que s’ha detectat un nou enviament de maduixes procedents del Marroc amb hepatitis A, en el que suposa el segon consecutiu en sol nou dies, per la qual cosa l’organització ha reclamat que “es garantisca la seguretat sanitària“.

El RASFF, sistema d’alerta ràpida per al control d’aliments i pinsos en la Unió Europea, va publicar divendres passat 15 de març una nova alerta davant de la presència d’Hepatitis A en maduixes del Marroc, segons ha indicat l’organització agrària en un comunicat. La notificació emesa qualifica la presència d’aquest virus com a risc seriós i potencialment greu.

Aquest nou rebuig en frontera se sumisca al ja detectat a principis amb les mateixes característiques el 5 de març, denunciada per AVA-Asaja.

La Unió ha assenyalat que “no es pot posar en risc la salut dels consumidors europeus i per això ha d’informar-se a la ciutadania sobre els controls que s’efectuen als productes importats de tercers països i en aquest cas a les maduixes que procedeixen del Marroc“.

Molt ens temem que únicament es realitzen controls i inspeccions aleatòries i per tant descobrir una malaltia o una plaga és com una loteria“, ha advertit el secretari general de La Unió, Carles Peris.

Després de la primera detecció, el Ministeri d’Agricultura, Pesca Marítima, Desenvolupament Rural, Aigua i Boscos del Marroc va rebutjar categòricament “els rumors i les informacions falses” respecte de la presència del virus de l’hepatitis A en les maduixes marroquines, assenyalant que aquestes cerquen tacar la reputació dels productes agrícoles del país, per la qual cosa es reserva el dret de prendre mesures legals.

El Ministeri marroquí va explicar que, després de rebre la notificació sanitària relativa a un lot de maduixes exportades des del Marroc, l’Oficina Nacional de Seguretat Alimentària (ONSSA) va obrir una investigació i va identificar el camp i la unitat d’embalatge en qüestió, a més de rastrejar l’enviament, realitzant totes les anàlisis necessàries amb la finalitat d’avaluar la seua qualitat i determinar qualsevol possible risc per a la salut.

No obstant això, La Unió ha lamentat que a aquest primer cas ja s’ha sumat una nova detecció amb hepatitis A i risc greu per a l’autoritat d’alertes europees, per la qual cosa “ja no es tracta d’una situació aïllada i puntual“.

En línia amb les reivindicacines de les protestes agràries de les últimes setmanes, l’organització ha denunciat “les importacions procedents de tercers països i el tracte desigual de les condicions de producció dels productes espanyols i europeus pel que fa als quals venen d’altres països de fora de la Unió Europea, tant pel que fa a la seguretat alimentària com a les condicions laborals i socials amb les quals es produeixen“.

Davant d’això, Peris ha reclamat “més coherència en les polítiques de la UE i les que s’apliquen als productes importats i unes clàusules espill perquè hi haja igualtat en les condicions imposades als agricultors de la UE i als quals produeixen fora del territori comunitari“.

No demanem millor tracte, sinó simplement igualtat. La UE ha de prendre’s més de debò tot el relacionat amb la salut dels consumidors i establir més controls i demanar reciprocitat per al compliment de les normes europees“, ha afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.